Abzeichen.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

maar het blijkt dus wel dat Justin een twijfelachtig stuk op MP te koop had staan? (infanterie sturm abzeichen)
en is dit verder een betrouwbare verkoper?
misschien dat er hier personen zijn die dat kunnen melden? (wel met een onderbouwde reactie, en anders niet reageren :)
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Justin is volledig betrouwbaar, maar ook betrouwbare handelaren kunnen wel eens een twijfelachtig stuk aanbieden. Verschil is dat een betrouwbare handelaar zonder probleem 100% garantie geeft en het item direct uit de verkoop verwijdert indien iemand aangefft bij hem/haar dat het stuk wellicht twijfelachtig is.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
us-trooper
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2006, 17:37

Bericht door us-trooper »

Ik heb ook goede ervaringen met Justin.Je kunt ook eens kijken op http://www.detlev-niemann.de . Goede site,betrouwbaar met leveren enzo
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

us-trooper schreef:Ik heb ook goede ervaringen met Justin.Je kunt ook eens kijken op http://www.detlev-niemann.de . Goede site,betrouwbaar met leveren enzo
Hoi US-trooper,

Betrouwbaar met leveren misschien wel…
Maar Detlev heeft ondertussen zoveel schoonheidsfoutjes gemaakt dat menig verzamelaar concludeerd dat zijn vergissingen beter uit te leggen zijn als structureel de kluit proberen te bedonderen.
Op dit forum (ik hoop dat de link correct verschijnt en anders moet je maar effe kutten en peesten):

http://www.militariacollecting.com/inde ... wforum=178

houden ze een thread bij genaamd 'Detlev's Blunder Box'.
Niet bepaald bemoedigend voor iemand die toch goed bekend stond, lijkt me.
Sowieso is dit wel een aardig forum om eens door te snuffelen, hun dubieuze dealer reviews zijn heerlijk om te lezen en hun online ruzie met Wehrmacht-awards.com is telkens weer om te gillen.
(Die ruzie is ontstaan omdat MilitariaCollecting.com aantoonde dat Wehrmacht-awards.com zich laat sponseren door dealers die mensen bewezen afgezet hebben.)
Concluderend: misschien een handige link om eens te raadplegen als je online met iemand in zee wilt gaan en zeker handig om je beeld te vormen.
Al moet ik wel bekennen dat er momenten waren dat ik werkelijk dacht dat er geen hond meer online te vertrouwen was…
Gebruikersavatar
us-trooper
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 feb 2006, 17:37

Bericht door us-trooper »

He LDO,

bedankt voor de info.Had van te voren wel navraag gedaan over Detlev op stiwot-forum.Daar waren ze positief over hem,maar als ik die topic op mcf lees begin ik ook zo mijn twijfels te krijgen....
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

Niemann, Huesken, Nimmergut, Hartung noem ze maar op.......allemaal worden fouten gemaakt door wat voor redenen dan ook...Commercie speelt een rol maar het gaat ook om wat de markt ervan vindt.

En met een Expertise van Niemann scoor je toch het hoogst. Is bekend, heeft internationale naam/reputatie et cetera. Artikelen met zijn expertises gaan als zoete broodjes over de toonbank...Los van zijn fouten, maar die hebben de anderen net zo goed gemaakt.

Volgens mij gaat het ook vaak om incidenten, die gelijk worden opgeblazen buiten normale proporties. M.a.w. ga voor min. 95% er maar vanuit dat de expertise van Niemann goed is en de resterende 5% is het risico.

martin
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Sluit ik me helemaal bij aan Peiper (Hé, ook Martin? Ik ook al...).

Ik zal ook echt niet beweren dat ik deze heren voor ronduit onbetrouwbaar verslijt, ik kan nog heel wat van ze leren.
Een goede verkoper leer je vaak na de koop pas kennen.
Maw doet hij iets met eventuele gerezen twijfels en is hij bereid een koop terug te draaien mocht er iets niet kloppen.
Enkelen van de mensen die ik ook erg heb horen zeuren over Detlev hadden stukken ter keuring naar hem toegestuurd en kregen te horen dat het naar zijn mening niet om origineel materiaal ging.
Tja, dan heb je het al gauw gedaan hè?

Binnen de militaria scène zijn een groot deel van de verkopers en kopers niet echt vriendelijk tegen elkaar.
Een groot gedeelte zit te loeren of een ander een fout maakt zodat ze elkaar flink door het slijk kunnen trekken.
Inderdaad denk ik dat dit een commercie bijverschijnsel is.
En teveel mensen die te vroeg roepen dat ze expert zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

Juist LDO.... Daar zit het hem nou in.

Kun je je voorstellen hoe de reactie is van iemand op een negatieve expertise van Niemann (of van iemand anders)?? Zijn reactie zal ook altijd negatief beladen zijn, vanwege teleurstelling, boosheid, frustratie et cetera :evil: ....Is wel menselijk maar ja, dat hoort er nou bij.... Dus wat is een negatieve reactie dan waard???? :?

......En juist door die enkele incidenten ontstaat bij velen het gevoel van " dan zal die wel onbetrouwbaar zijn" terwijl daar redelijke gronden en argumenten (meestal) voor ontbreken....

Er zijne chter ook voorbeelden bekend van Niemann die zelf (op eigen initiatief) de koper benaderde en de stukken terugnam nadat zijn eigen expertise onjuist bleek te zijn...Daar kunnen veel dealers nog eens een goed voorbeeld aan nemen.

en qua experts kan ik zeggen, dat de door mij genoemde personen toch zeker op het betreffende gebied (het meest) terzake deskundig zijn...een aantal dealers hobbieen daarnaast wat !! :roll:

martin
Plaats reactie