Verzameling en aanwinsten Nico.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hier wat foto's van bijna al mijn emblemen. :)
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 14 feb 2008, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

het blijft er mooi uit zien nico :lol:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

koen schreef:het blijft er mooi uit zien nico :lol:
Bedankt Koen! Vind het zelf ook erg geweldig die emblemen. Maar dat wist je waarschijnlijk al. :P :wink:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Canadese baretemblemen

Bericht door asjemenou »

Mooie verzameling Nico. Ik zie op jouw laatste foto 2 bekende emblemen. Deze heb ik namelijk ook in mijn verzameling. Jij kan mij vast wat meer over deze emblemen vertellen.
Het rechterembleem op de foto's van welk onderdeel is deze nu precies? Het linkerembleem is van de Canadese Princess Louise Dragoon Guards maar ik weet eigenlijk niets over dit onderdeel. Achterop dit embleem staat de maker ervan vermeld (zie onderste foto, boven de rode lijntjes). Het enige wat ik er aan kan ontcijferen is dat ie uit Montreal blijkt te komen. Enig idee wie de maker kan zijn? Alvast bedankt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Bedankt asjemenou!

Die rechtse is de General List, Other Ranks. Je hebt er namelijk ook 1 voor oficieren. Deze is alleen anders. Deze is voor d eoverige rangen. Wat het precies inhoud weet ik niet. Maar geloof dat het te maken met soldaten die dus niet echt toegekend zaten bij een bepaalde eenheid. Iets in die geest. Zal hier wat meer onderzoek naar doen.

De Princess Louise Dragoon Guards is de 4th Reconnaissance Regiment van de 1st Canadian Infantry Division. Het verkennings Regiment van deze divisie. Die stempeling achterop is wel heel appart! Nog niet eerder zo gezien. Ga ook hier eens achteraan. :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Canadese emblemen

Bericht door asjemenou »

Bedankt voor de reactie in ieder geval. Ik ben benieuwd of wat je aan informatie kan vinden.
Wat het embleem van de Princess Louise Dragoon Guards betreft, dat van die 4th reconnaissance regiment klinkt wel logisch ja, het verklaart ook inderdaad het Romeinse cijfer 4 in het embleem. Ik neem aan dat dit regiment ook in Nederland actief is geweest, is daar iets over bekend?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Canadese emblemen

Bericht door Nico Roelofs »

asjemenou schreef:Bedankt voor de reactie in ieder geval. Ik ben benieuwd of wat je aan informatie kan vinden.
Wat het embleem van de Princess Louise Dragoon Guards betreft, dat van die 4th reconnaissance regiment klinkt wel logisch ja, het verklaart ook inderdaad het Romeinse cijfer 4 in het embleem. Ik neem aan dat dit regiment ook in Nederland actief is geweest, is daar iets over bekend?
Ja de eerste Divisie heeft in Nederland gezeten. Waar precies weet ik zo niet allemaal uit me hoofd. Geloof dat ze vanuit de achterhoek, bij Gorssel de IJssel hebben overgestoken. de 48 Highlanders van deze divisie hebben onder andere Apeldoorn bevrijd.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Mooie emblemen vooral die ene 2 ;)

De lijsten maken het ook mooi! :)

Ik zie waarom mensen zo geintresseerd zijn in die andere van mij, als zelfs jij ze niet hebt dan zijn ze denk ik moeilijk aan te komen. :D

Sebas
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

sturmman schreef:Mooie emblemen vooral die ene 2 ;)

De lijsten maken het ook mooi! :)

Ik zie waarom mensen zo geintresseerd zijn in die andere van mij, als zelfs jij ze niet hebt dan zijn ze denk ik moeilijk aan te komen. :D

Sebas
Haha bedankt Sebas! Ja die ene 2 zijn leuke aanwinsten! :)

Haha ze hoeven niet moeilijk te zijn. Ik heb alleen interesse in emblemen die in mijn omgeving hebben gezeten. Dus de rest is voor mij niet zo interessant.

Heb er pas bijna 300 en er zijn er nog veel en veel meer. En zelf zoek ik er ook nog vele, zeker een 150.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nico Roelofs schreef: Heb er pas bijna 300 .
pas 300 :lol:

Ziet er weer mooi uit, maar we zijn ook niet anders gewend.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Skylighter schreef:
Nico Roelofs schreef: Heb er pas bijna 300 .
pas 300 :lol:

Ziet er weer mooi uit, maar we zijn ook niet anders gewend.
Bedankt! Ja oke het zijn er best veel. :) Maar van alle Britse en Canadese emblemen die in wo2 zijn uitgegeven dan heb ik er nog best weinig. En het aantal dat ik zoek is ook nog best groot. Maar oke 300 is al best veel in die 5 jaar tijd dat ik deze bij elkaar heb verzameld. :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hier 2 foto's van mijn Heer soldaat. Nog niet af, maar al wel erg tervreden over hoe hij er nu bij staat. Zijn de laatste tijd een paar nieuwe dingen bijgekomen zoals een MG kistje, broodzakriem en verrekijker.
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 14 feb 2008, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ziet er goed uit Nico :wink:
Het schiet aardig op bij jou!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Je Heer heeft wel een beetje brede schouders hè?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Nick schreef:Ziet er goed uit Nico :wink:
Het schiet aardig op bij jou!
Bedankt Nick! Ja gaat best hard hier. Als het beetje mee zit kan ik eind van de week weer iets leuks laten zien. :wink: :P
C. Works schreef:Je Heer heeft wel een beetje brede schouders hè?
Valt nog best mee vind ik zelf. Maar er zitten onder de zeltbahn zitten ook schouderstukken dus dit kan ook mee spelen. En ook soldaten kunnen brede schouders hebben. Dus mij zal het echt niet storen als ze breder zijn.
Plaats reactie