Antartica

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

klopt en mensen in een oerwoud.
Maar even verder over antartica vind het wel interesant.
Misschien kunnen we er wel een discussie van maken en verplaatsen naar
discusie wel of geen nazi's na wo2 op antartica.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Dean- schreef:
Hauptman Raymond schreef:
Mike.H schreef: hmm misschien word het eens tijd ze te vertellen dat de oorlog al een aantal jaartjes is afgelope, niet dan ;)?

Zo zijn er ook nog Japanners geweest die nog tientallen jaren in grotten zaten enz. en toen ze werd verteld dat de keizer had gecapituleerd konden ze het gewoon niet geloven.. wel raar eigelijk..
Die Japanners hadden gelogen dat is later uitgekomen, ze wisten allang dat de oorlog was afgelopen
Er zijn nog genoeg verhalen hoor, ik heb volgens mij vorig jaar of 2 jaar geleden op Go2war2.nl een nieuwsbericht gepost over een japanner van ergens rond de 90 die gevonden was op een eiland, de overige soldaten die er waren waren al lang overleden. En zo zijn er nog wel een aantal van die verhalen ;)
idd.. ik ben zelf vorige zomervakantie naar Indonesië geweest en daar ben ik in een grot geweest waar tot 1960 (!) 25 jaar na de oorlog!!! Jappen hebben gezeten...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

RoBBy schreef:klopt en mensen in een oerwoud.
Maar even verder over antartica vind het wel interesant.
Misschien kunnen we er wel een discussie van maken en verplaatsen naar
discusie wel of geen nazi's na wo2 op antartica.
is goed... ik denk zelf dat het niet onmogelijk is geweest, maar wel onwaarschijnlijk...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Ik heb mezelf heel klein beetje verdiept in dit onderwerp.

Wat wel zo is is dat ze er geweest zijn. Ze hadden er nl. territorium "swastikas" gedropt om hiermee het territorium aan te duiden.

Ik had overigens ook gelezen dat er een geallieerde troepenmacht richting Antarctica is gegaan (zo'n 4000man, de regering zei dat het een oefening was, wat mij overigens sterk lijkt.)

Ook schijnt er iemand daar neergeschoten te zijn door "supersnelle" vliegtuigen die dus duiden op een "UFO". Toen hij dus was neergestort kwamen 2 blonde mannen (Arier) naar hem toe en namen hem mee naar een basis (Schijnt Basis 211 te heten.) die zeiden van alles tegen hem en hebben hem vrijgelaten.

Zo zijn er nog veel meer verhalen!!!!
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Ik vind dat van die ufo's etc. etc. zeer ver gezocht, ze hebben er 1 expeditie naar toegedaan om het continent te claimen en verder niks volgens mij.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

aKoni schreef:Ik vind dat van die ufo's etc. etc. zeer ver gezocht, ze hebben er 1 expeditie naar toegedaan om het continent te claimen en verder niks volgens mij.
Ik had ergens anders toch gelezen dat er officiele documenten zijn met wel meerdere dingen richting antarctica.
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Ja ik ook... op een site voor paranormale zaken :P Maar dat noem ik niet echt een betrouwbare bron.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

aKoni schreef:Ja ik ook... op een site voor paranormale zaken :P Maar dat noem ik niet echt een betrouwbare bron.
Ik weet niet precies meer waar. Misschien iemand ff speuren in bepaalde archieven ofzo? :P
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

hehe, ik zal wel eens wat gaan opzoeken, post morgen wel meer :)
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Leroy schreef:Ik heb mezelf heel klein beetje verdiept in dit onderwerp.

Wat wel zo is is dat ze er geweest zijn. Ze hadden er nl. territorium "swastikas" gedropt om hiermee het territorium aan te duiden.

Ik had overigens ook gelezen dat er een geallieerde troepenmacht richting Antarctica is gegaan (zo'n 4000man, de regering zei dat het een oefening was, wat mij overigens sterk lijkt.)

Ook schijnt er iemand daar neergeschoten te zijn door "supersnelle" vliegtuigen die dus duiden op een "UFO". Toen hij dus was neergestort kwamen 2 blonde mannen (Arier) naar hem toe en namen hem mee naar een basis (Schijnt Basis 211 te heten.) die zeiden van alles tegen hem en hebben hem vrijgelaten.

Zo zijn er nog veel meer verhalen!!!!
Meen je toch niet serieus :P dat stukje van die 4000 mensen is al erg onwaarschijnlijk is best een eindje varen :P Dat stukje eronder geloof ik helemaal geen drol van :P
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Ik ook niet maar ik ga me er wel wat in verdiepen denk ik.

Ik vindt het wel super interesant!!
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Dean- schreef:
Leroy schreef:Ik heb mezelf heel klein beetje verdiept in dit onderwerp.

Wat wel zo is is dat ze er geweest zijn. Ze hadden er nl. territorium "swastikas" gedropt om hiermee het territorium aan te duiden.

Ik had overigens ook gelezen dat er een geallieerde troepenmacht richting Antarctica is gegaan (zo'n 4000man, de regering zei dat het een oefening was, wat mij overigens sterk lijkt.)

Ook schijnt er iemand daar neergeschoten te zijn door "supersnelle" vliegtuigen die dus duiden op een "UFO". Toen hij dus was neergestort kwamen 2 blonde mannen (Arier) naar hem toe en namen hem mee naar een basis (Schijnt Basis 211 te heten.) die zeiden van alles tegen hem en hebben hem vrijgelaten.

Zo zijn er nog veel meer verhalen!!!!
Meen je toch niet serieus :P dat stukje van die 4000 mensen is al erg onwaarschijnlijk is best een eindje varen :P Dat stukje eronder geloof ik helemaal geen drol van :P
Die 4000 man is opgenomen in de Archieven van Amerika. :wink: (Zover ik het gelezen heb) Overigens denk ik dat dat laatste ook niet waar is. Maar wie weet....
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Zou best kunnen, maar 4000 man per boot naar antartica :P hopelijk gingen ze niet per onderzeeer :P

Heb je ergens een tekstbron van die 4000 man? of een scan ofzo??
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Hoe wil je onder het ijs een stad maken vraag ik me af? De technieken van toen voldeden niet aan de eisen.
Plaats reactie