Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

killingspree schreef:ja zeker

jeroen krijg van mij alles voor niks !

en wat niet voor niks is delen we :D

niels
Idd, en dich van mich..
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

:D

check mail :D

verder met de toekomst
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

mijn spul word nooit verkocht.
als ik het kwijt moet dan gaat het gratis weg
naar een serieuze verzamelaar die er wat mee kan
en die ik vertrouw.
mijn ouders weten dat ook en mocht er dus iets met mij
gebeuren. mag hij het komen ophalen.
maar verkopen zal ik het nooit.

of als ik later oud ben dan zal het ook naar een andere
verzamelaar gaan gratis.

ik hoor zo vaak van mensen dat ze toen ze klein waren
ook verzamelde maar toen ze volwassen werden alles
wegdeden. En dat ze daar grote spijt van hebben
dat ze niet alles op de zolder gezet hebben.
daarom doe ik mijn spul nooit weg. tenzij ik oud ben of sterf
maar aangezien ik nog niet van plan was om oud te worden
of te sterven. zal ik het nog eerst even uitbreiden.
wittmann
Gebruikersavatar
militairmuseum
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:54

Bericht door militairmuseum »

Net als Stravers spaar ik om de historie intact te houden en niet dat de wapens in een of andere smeltoven van de politie te zien verdwijnen of voor een tientje verkocht te laten worden. Ik wil mijn collectie bij elkaar houden aangezien ik er veel tijd en geld in heb gestoken,bloed zweet en tranen!Ik hoop dat ik later kinderen krijg die hierin geintresseerd zijn en de collectie door willen zetten of een andere geschikte opvolger,overigens ga ik proberen over enkele jaren een echt museum ervan te maken. Maar mocht dit niet zo zijn dan ben ik hetvolgende van plan:

Ik heb ook een serieuse collectie en heb alles gecatalogiseerd in een photoboek, ziet er netjes uit en van alles heb ik een foto,titel,wat het is,waarvandaan, datum, datum aankoop en de prijs erbijgezet.Ook iets over mijzelf en mijn verzameling int algemeen zodat mensen altijd weten dat ik de objecten heb gespaard en wie ik was.

Voor ik sterf kies ik een geschikt museum uit die alles mag hebben.Ik gooi het met ze op een dealtje dat ze de objecten mogen hebben op voorwaarde dat ze alles aannemen en niet alleen de grote kostbare items zoals medailles,wapens en uniformen,documenten,helmen maar dus ook kleine onderdelen zoals bijv. 1 spoor van een belgische officier(dus niet compleet maar toch moeten ze het aannemen en goed verzorgen/bewaren/tentoonstellen) enz enz. Ik laat dit ook vastleggen bij de notaris dat het museum alles moet aannemen en als het iets wegdoet of niet aan de eisen voldoen dat ze dan de gehele collectie aan mijn familie moet overdragen en alle opbrengsten van de verkoop(of fixe boete als ze iets wegdoen) aan mijn nageslacht/opvolger nalaten..Overigens ben ik niet de enigste die in mijn familie spaart dus dat zit wel snor, die kunnen het eventueel ook overnemen of ik van hun van zijn kind is al geintreseerd en veeeeeel jonger dan mij.

Ik spaar overigens niet alleen wo2 objecten maar ook uit Wo1, pruisen(rond 1890 en 1813) en modernere objecten zoals soviet tijd.
Lieutenant 1e klass
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 dec 2005, 12:20

Bericht door Lieutenant 1e klass »

bij mij zal het gelukig nog wel even duren,
maar als ik sterf dan erven m'n militaire verzamelaar vrienden en m'n broertje. :shock:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Militaria collectie

Bericht door asjemenou »

Terugkomend op Johan z'n stelling. Ook ik ben in dezelfde leeftijdscatagorie als Johan (klopt de leeftijd onder z'n icoon?) en dan ga je toch over dat soort dingen nadenken. Ikzelf heb ook al in m'n familie- en kennissenkring mensen verloren die zelfs jonger waren dan ik. Een ongelukje zit écht in een klein hoekje en altijd op een moment waarop je het niet verwacht. Daarom ben ik ook begonnen met het archiveren van m'n militariaverzameling. Niet dat deze zo wereldspectaculair is maar toch. Echt een aanrader voor elke verzamelaar, weet wat je hebt (ook in geval van diefstal)! Ik weet dat m'n familie niet geïnteresseerd is in mijn "legerzooi", zoals ze dat dan noemen. Aan hen laat ik het dus ook niet achter. Het is niet dat ik het ze niet gun maar ik heb liever dat het naar iemand gaat die het écht verzamelt, en het niet alleen wil hebben om het door te verkopen.
Mijn wens is dat alles wordt verkocht tegen de waarde wat het heeft op dat moment. Dit gegeven is bekend bij mijn familie. De opbrengst hiervan gaat dan naar een goed doel. Misschien niet ieders keuze op dit forum maar er zijn zoveel goede doelen die best wel een financieel steuntje in de rug kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Ik heb een zoontje, die nu 8 is, en hij is echt zot van alles wat met WOI en WoII te maken heeft, m'n verzameling (etje) gaat naar hem, ik hoop dat hij van jongsaf aan goed met z'n geld omspringt (niet verdrinkt of in talloze fuiven verboemeld) en dat hij stelselmatig m'n verzameling aanvult/verderuitbouwt, ik hoop dat ik een beetje verder leef na m'n overlijden, gedeeltelijk in m'n militaria spullen, gedeeltelijk in m'n bedrijf die hij hopelijk verder zet.
Verkopen, weg schenken aan "vreemden" (die het dan op hun beurt mgl. verkopen) NOOIT
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

bollebekboerke schreef:Ik heb een zoontje, die nu 8 is, en hij is echt zot van alles wat met WOI en WoII te maken heeft, m'n verzameling (etje) gaat naar hem, ik hoop dat hij van jongsaf aan goed met z'n geld omspringt (niet verdrinkt of in talloze fuiven verboemeld) en dat hij stelselmatig m'n verzameling aanvult/verderuitbouwt, ik hoop dat ik een beetje verder leef na m'n overlijden, gedeeltelijk in m'n militaria spullen, gedeeltelijk in m'n bedrijf die hij hopelijk verder zet.
Verkopen, weg schenken aan "vreemden" (die het dan op hun beurt mgl. verkopen) NOOIT
Ik help het je hopen! dat het goed terecht komt.
Zal wel mooi zijn, jij bent er zuinig en trots op geweest en een ander verprutst het weer voor paar centen. dat is zonde :!:
Ik weet nog niet wat met mijn spullen zal gebeuren maarja zoveel heb ik toch nog niet. :) :lol:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Moest ik later een zoon hebben , die zich daar ook aan intresseert , zou ik alles overlaten aan hem , met de hoop dat hij niks weg doet ... moest ik geen zoon hebben , zou ik alles aan een museum schenken , zodat het veilig op zijn plaats blijft en COMPLEET !

Groeten ,
Hendrikx Tom
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

verkopen doe ik het niet snel, maar je kan nu wel zeggen dat je het nooooit verkoopt maar wat als je het geld nodig hebt???.

het liefst zou ik het later aan iemand schrenken, maar ja dat zijn toekomst dingen hoop nog vele jaren te sparen en er veel plecier er aan te hebben , ik denk dat ik er over 30 jaar pas aan begin te denken, eerst maar eens het huisje- boomje - beesie verhaalt je waar maken :P
Gebruikersavatar
Leidenwo2
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 nov 2005, 01:03

Bericht door Leidenwo2 »

ik vind verbranden wel een goede optie

!
leiden wo2 spullen gezocht
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Leidenwo2 schreef:ik vind verbranden wel een goede optie

!
:? :frownno: :h
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Wie van jullie heeft ooit gehoord van de bekende Haagse verzamelaar Marinus (Ries) Broekarts? Deze man had een huis met 11 kamers vol met allerlei verzamelingen, waaronder een bijzondere collectie militaria. Ook stond hij o.a. in Vlaardingen en Antwerpen op militariabeurzen. Toen de man in 2004 overleed was een deel reeds verkocht en een deel gewoon gejat, toen hij in het ziekenhuis lag. Triest maar waar....

Goed dat er in deze topic aandacht besteed wordt aan een bestemming voor je verzameling. Je moet eens weten wat er weggedonderd en verpatst wordt door nabestaanden :|
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Volgens mij heb ik daar wel keer iets over gehoord! zoiets staat me vaag bij! :)
Trouwens ook veel militaria gaat naar rommelmarkten als nabestaanden niet weten van de waarde of zeldzaamheid. :cry:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Tegen de tijd dat mijn dochter oud genoeg is om te beseffen wat ik allemaal in de loop der tijd bij elkaar heb gehaald, heb ik een goed gesprek met haar. Het lijkt me erg handig als mijn dochter (of mijn vrouw, uiteraard!) weet dat ze voor sommige stukken een goede prijs dient te krijgen. Ik vind het ook zo zonde als alles voor een eurootje weg gaat... Ze mag het inbrengen bij een veiling of op ebay zetten, maar geld zal ze er voor krijgen.

Boeken zijn nu al een apart verhaal. Die boeken die ik gebruik voor onderzoek kunnen vaak niet weg. Onderzoek klaar? Een deel mag alvast weg!

Eerlijk gezegd maakt het me niets uit wat er na mijn dood met mijn spullen gebeurd, ik ben toch weg! Maar mijn dochter mag er wel beter van worden, al was het maar dat ze nooit speelgoed heeft gekregen, omdat haar vader verzamelen moest :lol: [/quote]
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Plaats reactie