Opschudding om nazi-helm voor oranjefans

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Maar de serie van Southpark is toch ook niet erg terughoudend
<('.'<)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik vind het een beetje goedkoop scoren zo'n helm...net of we als Nederlanders geen betere grappen over Duitsers kunnen verzinnen. Maar daartegenover staat het is als grap bedoeld en ach ja er zijn verschillende nivo's van humor en dat is heel erg persoonlijk. Ik kan wat betreft humor om echt heel veel lachen....deze helm is wel grappig maar meer ook niet. Om nou te zeggen; een wereldgrap...nee niet echt.
sobel schreef:ik vind dat er te snel een link word gelegd met wo2, ja, het is een nazi helm model, maar moet er dan meteen het slechte eruit gehaald worden?
Denk je zelf niet dat de bedenkers juist die link ook bedacht hebben en juist daarom de helm hebben gemaakt ? Anders zie ik geen reden om met een oranje nazi helm te lopen ? We zijn toch ook niet met Franse of Engelse soldatenhelmen gaan lopen toen het voetbal daar werd gehouden ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ben wel benieuwd welk slag mensen dat prul koopt......
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

en er is weer iets op de markt :


http://www.hei-mat.nl/
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Charly1975 schreef:Ik vind het een beetje goedkoop scoren zo'n helm...net of we als Nederlanders geen betere grappen over Duitsers kunnen verzinnen. Maar daartegenover staat het is als grap bedoeld en ach ja er zijn verschillende nivo's van humor en dat is heel erg persoonlijk. Ik kan wat betreft humor om echt heel veel lachen....deze helm is wel grappig maar meer ook niet. Om nou te zeggen; een wereldgrap...nee niet echt.
sobel schreef:ik vind dat er te snel een link word gelegd met wo2, ja, het is een nazi helm model, maar moet er dan meteen het slechte eruit gehaald worden?
Denk je zelf niet dat de bedenkers juist die link ook bedacht hebben en juist daarom de helm hebben gemaakt ? Anders zie ik geen reden om met een oranje nazi helm te lopen ? We zijn toch ook niet met Franse of Engelse soldatenhelmen gaan lopen toen het voetbal daar werd gehouden ?
deze opmerking heb ik later terug gedraaid in verdere post :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Die Hei-mat is op en top kul. Ik veeg mijn voeten ook wel eens op Welkom, dus waar gaat dat nou weer over?

Iets anders, vanaf mijn werkplek zie ik veel mensen voorbij komen. Regelmatig zie ik jongens met een leren jas met achterop een Japanse vlag, die marinevlag zeg maar. Is dat ook niet smakeloos? Waarom hoor ik daar nooit iets over?
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

De "mop" van de Hei-Mat ontgaat de Duitsers volgens mij volkomen. Dit soort flauwe taalgrappen slaat buiten Nederland immers niet aan, maar dat zal de ontwerpers natuurlijk een (braad)worst zijn! Ondanks het feit dat je de Hei-Mat waarschijnlijk niet in de stadions zult aantreffen denk ik dat het idee erachter op zich een stuk beledigender is (met je lompe poten op andermans vlag gaan staan) dan het ludieke helmpje. Als je het nou hebt over smakeloos......... :?

Ik ben overigens erg benieuwd wat de helmpjes-tegenstanders van de Hei-Mat vinden. Mag dit in hun ogen wél (de Duitsers beledigen, cq op hun ziel trappen, zonder de oorlog er op welke manier dan ook bij te betrekken?) of niet?




Afbeelding

Voor degenen die hun zakken willen vullen met anti-Duitse grappen: deze geste is geheel gratis en tekent hun niveau :shock:
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Of zou het een diepgewortelde vorm van jaloezie zijn?...
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Zou best kunnen! Die verkramptheid zou een uiting van een mega-minderwaardigheidscomplex kunnen zijn :idea:
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

sobel schreef:deze opmerking heb ik later terug gedraaid in verdere post :)
Excuus dan ! Heb ik die over het hoofd gezien :oops:



Met betrekking tot de Hei-mat.....de humor kan ik hier ook wel een beetje van inzien...maar wederom laag soort van humor mijns inziens. En daarbij komt ook nog dat het zeer ongepast is om een nationale vlag met voeten te betreden (van welk land dan ook)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

helmpje

Bericht door THOR »

Hé,we zitten al op 8.
Zullen we tot 10 gaan,en dan = schlüss und aus.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

ik zou zn mat toch niet voor onze deur willen hebben :lol:
<('.'<)
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Seyffardt schreef:Ik ben overigens erg benieuwd wat de helmpjes-tegenstanders van de Hei-Mat vinden. Mag dit in hun ogen wél (de Duitsers beledigen, cq op hun ziel trappen, zonder de oorlog er op welke manier dan ook bij te betrekken?) of niet?
Kom op mensen, reactie aub :roll:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

seyffardt:

allereerst hebben sommige niet altijd behoefte ergens op re reageren...

en ik zelf vind dat dit wel kan... ik zou het ook niet erg vinden als de duitsers op een ''nederlanse'' mat stampen... een beetje voetbalfanaat snapt deze humor wel... en dit is een ''normale'' standaart manier van tegenstanders jennen...

overgens snap ik van de meeste dingen de echte humor niet maar ik ben dan ook geen suporter
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik weet niet precies waar je op wacht, Seyffardt. Het topic gaat oorspronkelijk over het, in mijn ogen, belachelijk maken van WO2 middels een plastic helmpje....

De Hei-mat is mijns inziens van een andere orde, maar ook van weinig smaak getuigen.. Hier is het, vermoed ik, de opzet de Duitsers te beledigen door de Duitse vlag te gebruiken om je voeten te vegen. De opmerking Hei-Mat zal Duitstaligen wel ontgaan.

Ik vraag me af of voetballiefhebbers uit andere landen ook dit soort flauwe zaken nodig hebben om van deze voetbalcompetitie te kunnen genieten. Kijk.. een beetje jennen kan volgens mij geen kwaad hoor, maar het móet toch ook subtieler kunnen?

Ik kan me van een aantal jaren geleden, na een Nederlandse overwinning op een EK ook een spandoek aan de Duitse grens herinneren met de tekst:
"Hertzlich Willkommen im Land des Europameisters" of zoiets.
Dàt vind ik dan wel weer geinig.

NB. Mijn Duits is niet zo geweldig, dus er zou zomaar een spelfout in kunnen zitten.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie