Rosenstrasse

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Rosenstrasse

Bericht door Roel R. »

Afbeelding
Rosenstrasse is het ontroerende verhaal van drie vrouwen wier levens zijn verbonden door een unieke gebeurtenis in het verleden.
De negentig jaar oude Lena Fischer uit Berlijn vertelt aan de jonge joodse Hannah Weinstein (33) uit New York hoe haar moeder Ruth (die inmiddels 65 is) betrokken was bij het nauwelijks bekende verzet van honderden arische vrouwen in 1943.

Midden in de winter, in een straat die de Rosenstrasse heette, organiseerden deze dappere vrouwen een geïmproviseerde maar krachtige demonstratie tegen het Derde Rijk. Recht tegenover het gebouw waar hun joodse echtgenoten gevangen werden gehouden, riepen ze om hun vrijlating.

Rosenstrasse is een indringend verhaal over burgerlijke moed, solidariteit en verzoening – een verhaal dat in deze tijd nog steeds diepe indruk maakt.

http://www.uip.nl/Rosenstrasse/index.html
http://www.rosenstrasse-derfilm.de/
Lijkt me een intressante film, heeft iemand hem al gezien? volgens mij is hij vanaf vandaag te huur, maar dat weet ik niet zeker.

Is het verhaal waargebeurt?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Volgens mij is het verhaal waargebeurd, ik heb er ooit een voorstukje over gezien op TV, en toen kreeg ik de indruk dat het wel een mooie film is, als ie uit is, ga ik hem zeker weten bekijken !
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

De nederlandse actrise Thekla Reuten speelt ook mee,
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Hij speelde bij ons in het kijkhuis ik heb alleen niet de moeite genomen om te kijken niet vanwege die film maar vanwege die bioscoop houten stoelen. Daar ga ik dus niet een uur op zitten, ik ga kijken in de videotheek en dan rip ik em eraf :D.
Plaats reactie