prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

779 schreef:Stelling: Moslims die hier niet tegen de meningsvrijheid kunnen moeten het land verlaten.
Wat is er mis met "schreeuwen dat ze het niet leuk vinden" dan? Dat is toch gewoon hun vrijheid van meningsuiting? Zolang ze geen geweld prediken of gebruiken is er helemaal niks aan de hand.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ach die mensen riepen allerlei domme zaken dat de integratie zo ver***** wordt e.d. Die mensen zijn soms maar 2 maanden hier in Nederland en kankeren dan de hele krant vol met hun geitentaal. Je mag best wat te vertellen hebben, maar alleen in het Nederlands en zonder dat je dreigt dat je niet wilt integreren!

779

[Edit Sjoerd] krachtterm weggewerkt.[/edit]
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Die mensen moeten de hand dan in eigen boezem steken en op eigen initiatief emigreren naar een land dat beter aansluit bij hun normen en waarden of gewoon de vrijheid van meningsuiting hier accepteren. Mochten ze ergens aanstoot aan nemen, kunnen ze dat via de wet proberen te verbieden.

Wat mij betreft is iedereen welkom in Nederland, maar de vrijheid van meningsuiting is heilig.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

779 schreef: Ach die mensen riepen allerlei domme zaken dat de integratie zo ver***** wordt e.d.
Ik heb het 18:00 uur Journaal ook gezien. Niet 'ze' zeiden dat de integratie van twee kanten moet komen, maar één persoon die is geïnterviewd. Om nou ook al de denkbeelden van één persoon op de hele groep af te beelden gaat toch wel te ver 779. Ik wil je ook dringend verzoeken om op je taal te letten. Bepaalde krachttermen zijn hier niet gewenst.
779 schreef: Die mensen zijn soms maar 2 maanden hier in Nederland en kankeren dan de hele krant vol
Uit niets in de reportage bleek dat de persoon in kwestie nog maar twee maanden in Nederland was.
779 schreef:met hun geitentaal.
Gelieve respectvol te blijven naar andere mensen en culturen, ook als je het niet met ze eens bent. De taal die werd gesproken was een Arabische, geen geitentaal. Ik heb een geit bovendien nog nooit een klank horen produceren die leek op een arabisch woord.

Ik heb geen bezwaar tegen deze discussie, maar ik EIS dat deze respectvol wordt gevoerd.
Laatst gewijzigd door Sjoerd op 03 feb 2006, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het valt mij vooral op dat de westerse wereld weer vindt dat iedere cultuur moet doen en denken volgens onze waarden en normen. Hun strikte geloof, waar ze zich al veertien eeuwen aan houden, dat je de profeet niet mag afbeelden moet onmiddelijk wijken voor humor zoals wij die bepalen. En al ze daar kwaad om worden zijn ze in onze ogen kinderachtig want onze westerse maatstaven bepalen dat je om religies moet kunnen lachen. Ik kan de grote verontwaardiging goed begrijpen, waarbij ik wil aantekenen dat ik geweld waar extremisten Denemarken en Europa mee dreigen absoluut afkeur.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Harro schreef:Het valt mij vooral op dat de westerse wereld weer vindt dat iedere cultuur moet doen en denken volgens onze waarden en normen. Hun strikte geloof, waar ze zich al veertien eeuwen aan houden, dat je de profeet niet mag afbeelden moet onmiddelijk wijken voor humor zoals wij die bepalen. En al ze daar kwaad om worden zijn ze in onze ogen kinderachtig want onze westerse maatstaven bepalen dat je om religies moet kunnen lachen. Ik kan de grote verontwaardiging goed begrijpen, waarbij ik wil aantekenen dat ik geweld waar extremisten Denemarken en Europa mee dreigen absoluut afkeur.
Dit geldt natuurlijk ook andersom. De westerse wereld heeft maar te accepteren dat je niet aan Mohammed of de Islam mag zitten.

Ik heb het eerder gezegd en ik doe het nogmaals: de kloof tussen westerlingen en moslims wordt groter.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Klopt, en alle betrokken partijen doen er alles aan om dat te bewerkstelligen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

sodeju Harro, we zijn het eens.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Aaaaaarrrrrrgh :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik ben het voor de verandering eens met Bob en Kevin, maar ook met Harro en Drs S, hier.

Het moet mogelijk zijn deze zaken in het westen te publiceren en de bewoners van het westen moeten dit soort zaken tolereren. Er is hier geen wet dit het "grappig" afbeelden van de profeet verbiedt. Als iemand daar een probleem mee heeft dan kan hij de gang naar de rechter maken.

We moeten echter ook niet verbaast zijn dat in niet-westerse culturen dit tot grote ophef leidt. Zoals Harro al opmerkt leeft men daar al eeuwen met deze regels en dus moeten we ons niet verbazen over het feit dat men deze spotprenten niet kan waarderen.

Dreigen met geweld (en trouwens ook het beledigen van hele bevolkingsgroepen) is altijd verkeerd.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/02/art0000F006001D.html schreef: 03 Februari 2006 18:41
Premier betreurt moslimdreigementen

DEN HAAG Premier Balkenende betreurt de dreigementen uit de moslimwereld wegens het afdrukken van prenten waarin met de profeet Mohammed wordt gespot."In onze wereld bestaat gelukkig vrijheid van meningsuiting", zei hij. Veel Westerse kranten hebben de cartoons afgedrukt.

De Britse en de Amerikaanse regering veroordelen de publicaties. De Deense premier Rasmussen zegt dat Denemarken niemand heeft willen beledigen.

De Egyptische ambassadeur vindt dat antwoord ontoereikend. Ze vraagt om een krachtiger excuus en dringt erop aan dat de diplomatieke protesten tegen Denemarken doorgaan.
En nu is de vraag dus: moet men excuses aanbieden. Nu zegt mijn gevoel: "no f*cking way", en mijn verstand twijfelt. Het gemiddelde is dus nog steeds negatief.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nee wij hebben hier in Europa in geloof ik alle landen een vrijheid van meningsuiting. Leg mij dan uit waarom wij een excuses moeten maken?

779
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Je hebt gelijk, maar als er geen excuses aangeboden worden, dan wordt de kloof tussen het westen en de moslim gemeenschap alleen maar groter. Daarom twijfel ik, maar neig dus naar negatief.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Harro schreef:Het valt mij vooral op dat de westerse wereld weer vindt dat iedere cultuur moet doen en denken volgens onze waarden en normen. Hun strikte geloof, waar ze zich al veertien eeuwen aan houden, dat je de profeet niet mag afbeelden moet onmiddelijk wijken voor humor zoals wij die bepalen. En al ze daar kwaad om worden zijn ze in onze ogen kinderachtig want onze westerse maatstaven bepalen dat je om religies moet kunnen lachen. Ik kan de grote verontwaardiging goed begrijpen, waarbij ik wil aantekenen dat ik geweld waar extremisten Denemarken en Europa mee dreigen absoluut afkeur.
Vice versa is dat trouwens ook waar. Iedereen beoordeeld elkaar immers vanuit zijn of haar standplaats.
Drs. S. schreef: Dit geldt natuurlijk ook andersom. De westerse wereld heeft maar te accepteren dat je niet aan Mohammed of de Islam mag zitten/
Net zo hebben moslims maar te accepteren dat wij vrijheid van menings uiting hoog in ons vaandel dragen... Ik denk overigens dat niet een land op zich zijn verontschuldigingen aan moet bieden maar de persoon die het deed.

Sowieso vraag ik me af waarom het zo opgeblazen wordt allemaal hoor. Het is gewoon maar iemand die een geintje maakt ergens. Er zullen vast ook moslims zijn die grappen over blanke atheïsten maken lijkt me zo...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Arjen schreef:Vice versa is dat trouwens ook waar. Iedereen beoordeeld elkaar immers vanuit zijn of haar standplaats.
dat bedoelde ik ook met dit:
Drs. S. schreef: Dit geldt natuurlijk ook andersom. De westerse wereld heeft maar te accepteren dat je niet aan Mohammed of de Islam mag zitten.
Ik denk dat 'ze' het als nog een profocatie zien als we geen excuses aanbieden. Maarja waarom zou je excuses aanbieden voor het feit dat vrijemeningsuiting hier normaal is.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Plaats reactie