m42 dd

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
jaykay
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jul 2005, 10:47
Locatie: omg. roermond

m42 dd

Bericht door jaykay »

staat te koop hier.
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=12100
Detail foto's zijn ietwat wazig. word aan getwijfeld door tex.
wat zeggen de experts hiervan.
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

De plaatjes die op de helm zitten, lijken er op geplakt
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Het is net alsof iemand rondom decals heeft zitten verfen oid. Het ziet er niet al te fris uit als je het mij vraagt.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Hier mag ik toch wat over de prijs zeggen??
jaykay
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jul 2005, 10:47
Locatie: omg. roermond

Bericht door jaykay »

Ja dat mag jij.
Maar met alle respect, je bent 15, hoeveel ervaring heb jij dan met helmen/decals.
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Niet zoveel als een verzamelaar van rond de 30, maar ik heb zelf een helm waar de decals zijn opgeplakt nadien, en dat lijkt veel op de manier van jouw decals, en over de prijs 650 vind ik veel,aangezien er veel schade is.
jaykay
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jul 2005, 10:47
Locatie: omg. roermond

Bericht door jaykay »

dat bedoel ik, aan de mening van jou hecht ik niet zoveel waarde, nogmaals met alle respect.
Aan de voorkant zit idd veel schade maar de rest is zeer goed. Zo'n soort helm zonder beschadiging heb ik al voor meer dan 1000e zien gaan. Dus dan is dit nog wel te doen. Het draaid dan ook om de decals die zijn in goede staat en bepalen naar mijn mening een groot deel van de waarde van een helm. Maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Niet kritisch bedoeld of zo en wil niks afkraken, Maar persoonlijk vind ik zelf de buitenkant net even te mooi vergeleken met de binnenkant.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ben niet echt weg van je aardelaar decal. Heb eens even vergeleken en naar mijn mening zijn de poten en de kop niet 100%. Dit kan natuurlijk van mijn kant fout zijn maar denk dat die sowieso niet klopt.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mijn mening is: De verkoper valt menig kritisch forumlid frontaal aan. Mijn conclusie is dat de verkoper iets te verbergen heeft en mijn mening neigt dan al snel tot geen handel drijven met zo iemand omdat ik dan bang ben dat ik genept wordt.

779
Gebruikersavatar
steelpots
Lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 feb 2004, 23:48

Bericht door steelpots »

Dit zijn overduidelijk water decal's uit de jaren 70.
Zoals nu nog op bouwdozen wordt gebruikt.
jaykay
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jul 2005, 10:47
Locatie: omg. roermond

Bericht door jaykay »

bob wederom met alle respect, je praat onzin. Waarom ik tegen tex "uitviel" heb ik al uitgelegd, en wat mij betreft is het verder ok. Tegen Raymond ben ik niet uitgevallen maar wel duidelijk mijn mening gezegd. niks mis mee vind ik. Inieder geval niet mijn bedoeling iemand voor de kop te stoten.

Tex, er zijn verschillende varianten van deze vogel, 4 geloof ik. Met verschillende details zoals oa de snavel.
Haplo, binnenkant is idd wat roestiger als de buitenkant. De helm is ong half jaar gelden "gevonden" ik weet dat de binnenkant aardig smerig is geweest en dat die eerst goed schoongemaakt is geworden, misschien dat het van de oude smerigheid is. Ik weet het ook niet. Hetzelfde geld voor de beschadiging aan de voorkant, geen idee hoe dat er komt.

Helm heeft te koop gestaan op wa forum, ik heb hem ookvan die verkoper gekocht.
Mocht iemand de helm op wa forum willen zetten is dat prima met mij. daar zit ook wel wat meer ervaring dan hier. laat het me alleen ff weten aub.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jaykay, je praat de hele tijd over respect, maar er zijn meerdere leden die hier geschreven hebben dat ze niet gediend zijn van jouw manier van omgaan met potentiele kopers. Zo verkoop je datg ding natuurlijk nooit. Neem nou maar van mij aan dat je de mogelijke kopers met respect moet behandelen en eigenlijk op je knieen moet gaan om dat ding kwijt te raken. Voor een bedrag van EUR 650,00 moet je heel wat overtuigender overkomen dan nu. Zie dit nou niet als kritiek, maar als een tip. Aan jou de beslissing om hierwat mee te doen, of niet.

779
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

polizei decals werden ook (vrijwel) altijd geplakt, ik heb zelf nl.ook een zwarte polzei helm waarbij de decals ook zijn, maar je kan wel duidelijk zien of de decals in oorlogstijd zijn geplakt of daarna.(ouderdomssporen)
ik vind het andere decal heel vreemd want die hoort er nl. niet op die manier uit te zien naar mijn mening.
en jaykay je kan wel niet zoveel waarde hechten aan raymond zijn oordeel (wat ik ten dele wel begrijp gezien zijn eerdere posts) maar hij heeft wel gelijk dat de prijs gewoon asociaal hoog is. de decals op mijn helm zien er ook goed uit, dus als jij me 650 euro wil betalen wordt jij de nieuwe eigenaar :) ik heb er niet zo'n goed gevoel over.
Maar misschien is het wat om hem te posten op wehrmachtawards.com
daar zijn veel mensen die hier wel wat meer over kunnen vertellen.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Heb even een beetje info opgevraagd.
Op zich geen rare helm.
Het enige wat mij stoort is het witte randje onder de decal met het hakenkruis.
Ik denk dat de moderne techniek de rode kleur anders laat uitvallen dan de werkelijkheid is.
Bij het polizei embleem zit inderdaad een randje eromheen,nou is het zo dat de decals vaak afgelakt werden.
Wat je dus krijgt is een bruin? verkleurd randje.
Mvg/Best regards, Sipke
Gesloten