Brits martelkamp in Duitsland na WOII

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

1000 maal is wel wat veel, maar het doodslaan van recruten nabij de kazerne van Dachau ( let wel, geen bewakers, maar gewone soldaten in opleiding) en het executeren van 15-, 16- en 17- jarige Waffen-SS soldaten bij Salzkotten door Amerikaanse militairen zijn feiten die ook niet bepaald door de beugel kunnen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Seyffardt, niet weer het fabeltje dat het allemaal recruten waren. Hierover HIER (klik) meer. We praten in cirkels. Ik schreef zojuist al dat elke wandaad er één is en dat schreef ik ook over Dachau. Maar de link tussen Dachau, Salzkotten en Malmédy is niet te leggen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Je verbaast me in positieve zin dat je kennelijk van het geval in Salzkotten afweet; dat weten er maar weinig, namelijk. Een dergelijk voorval met jonge knapen heeft zich in de buurt van Hamburg trouwens ook afgespeeld.

De link tussen deze feiten en Malmedy (als je uitgaat van de versie, zoals die min of meer in algemene zin bekend is) dat het in alle gevallen om oorlogsmisdaden gaat.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Okay, maar ik zag je een link leggen met Dachau en Salzkotten met vergelding voor Baugnez als motief. Vandaar mijn bezwaren.

Overigens, in het kader van minder bekende moord op gevangen Waffen-SS'ers: vergeet Bensheim niet (200 man GvB).
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

En de executie van Charlemagne soldaten bij Bad Reichenhall :!:
Dat was dan wel een Franse aangelegenheid, maar toch....
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Reminder voor Sytze. Sommige mensen zullen het zeurderig vinden maar ik wil toch wel heel graag weten waarom Sytze te holocaust ontkent...
Harro schreef:
Sytze schreef:[Het Britse] POW kamp Kensington mocht niet bezocht worden door het internationale Rode Kruis. [...] Het internationale rode kruis had toegang tot alle [Duitse] kampen! Ook tot de zogenaamde vernietigingskampen.
De zogenaamde vernietigingskampen? Toemaar. Bedoel je dat er eigenlijk geen vernietigingskampen waren?
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Pfff, veels te veel Nazi-goedpraters op dit forum. Duitsland had een oorlog verloren zoals nog nooit een land een oorlog had verloren.
Een oorlog die niet alleen ging om bezetting van land, maar ook om politiek gebaseerd op het idee dat bepaalde rassen beter zijn dan andere.
Toen de geallieerden eindelijk Duitsland binnenkwamen hebben ze zich volgens mij vrij rustig gehouden (in vergelijking met b.v. de russen).
En dat er hier en daar wat SS-rekruten zijn neergeschoten? pfff who cares, het waren SS rekruten hoor, die geindoctrineerd waren met vreemde ideeen, opgegroeid in de bloeitijd van het derde rijk. Ze waren toch al bereid te sterven voor hun fuhrer, dus bij deze :|

jeetje, ik lijk wel zo'n hitler-goedprater, die komen ook altijd met van die enorme lange, langdradige stukken gortdroge tekst :roll:

En de S.A.S. had inderdaad van 1945 tot zo'n beetje 1947 een eenheid in t veld om oorlogsmisdadigers op te sporen.
Deze eenheid is trouwens ook een van de bewijzen dat de S.A.S. niet in 1945 is opgeheven zoals zoveel mensen denken.
S.A.S. heeft na WO2 ook palestina gezeten, en in Griekenland tijdens de burgeroorlog daar, erg interessant. Maar dit is offtopic.....
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

mark schreef:
En dat er hier en daar wat SS-rekruten zijn neergeschoten? pfff who cares, het waren SS rekruten hoor, die geindoctrineerd waren met vreemde ideeen, opgegroeid in de bloeitijd van het derde rijk. Ze waren toch al bereid te sterven voor hun fuhrer, dus bij deze :|
hun Fuhrer was al dood, dus ze moesten er niet meer voor sterven, en als ik je goed begrijp en je zou bvb een para zijn die in Irak, Somalië of kweetnie waar enkele jonge soldaten die opgroeiden onder een dictator gewoon afknallen, en terwijl je je MG herlaad mompelt: "pfff who cares" .........
Je hebt ook vreemde ideeën hoor...... :?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Hun fuhrer was dood ja, maar zijn ideen leefden nog steeds in hen.
Wat zeg ik, ze leven helaas zelfs nu nog! Neem maar eens een kort kijkje op een site als 'sto(r)mfront.nl' (offtopic, ik weet t!)
Wat heeft 'een para in een of ander land' er mee te maken? De situatie van toen en nu zijn toch totaal verschillend?
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Dus een waffen SS-er mag zo maar af geknald worden zonder proces?
Een para mag dus onder het mom "pff who cares" rekruten van Saddam afknallen die gevangen genomen zijn?
Dus door rekruten anno 1945 af te knallen kan je voorkomen dat er 60 jaar later nog symphatisanten bestaan? Integendeel, er zullen er dan nog veel meer zijn.
Dus mensen die doordrongen zijn met Hitlers ideeën mag je afknallen, zonder dat ze 1 misdaad pleegden?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Nooit een boek gelezen, Mark? Ken je laatste brieven uit Stalingrad niet? Dat zijn brieven van mannen en jongens die weten dat ze nog een laatste brief mochten schrijven aan iemand. Sommigen klaagden over de Hitler en de nazi's, anderen waren bereid om te sterven, maar dan wel voor Duitsland en niet voor Hitler, enzovoort. Lees maar eens een keer, het geeft een opvallend beeld van 'de' Duitse soldaat.

Probeer je een klein beetje te verplaatsen. Jaren geleden sprak ik een man die in Rusland had gevochten. Ik vroeg hem (uiteraard) waarom hij vrijwillig naar de Waffen SS was gegaan. Zijn antwoord: "al mijn vrienden waren er ook bij, maar ik had geen voorstelling van wat ons te wachten stond. Sneeuw tot drie vier meter hoog, modder tot mijn heupen, overal stinkende lijken, ellende en dood." Deze man had spijt gekregen van zijn keus. Maar hij had ook gewoon doodgeschoten mogen worden?
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ik vind dat wanneer je behoort tot een verliezend regime je er toch van uit kunt gaan dat er wat staat gebeuren....we zijn mensen geen engelen..we liegen en bedriegen allemaal.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

liegen en bedriegen??? Het gaat hier over folteren en moorden, dat doe ik alvast niet hoor...... enne liegen en bedriegen, ook best verwerpelijk hoor
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

bollebekboerke schreef:liegen en bedriegen??? Het gaat hier over folteren en moorden, dat doe ik alvast niet hoor...... enne liegen en bedriegen, ook best verwerpelijk hoor
ach kom toch
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

ja, redeneer maar: "het waren toch maar Duitsers"
Als het gaat over moorden en folteren antwoord jij met "ach kom toch"
Waar gaan we naartoe?
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Plaats reactie