De waarheid achter Afghanistan

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Drs. S. schreef:+ het is maar de vraag of onze troepen de taak wel aankunnen.
Waarom denk je dat de NAVO elke keer NL vraagt? :lol:

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:Kijk ik gun het de Afghanen absoluut dat ze onder het juk van fundamentalisten en terroristen vandaan komen en weer een normaal bestaan opbouwen - maar doe dan ook echt wat.

Interessant is bijvoorbeeld: bieden we een serieus alternatief voor de pavaper?
Misschien een rare vraag, maar mag ik weten welke politieke partij jouw voorkeur heeft?

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Doet dat ertoe?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Waarom denk je dat de NAVO elke keer NL vraagt? :lol:
Om op voorhand alvast iemand te hebben die je de schuld kan geven?
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Drs. S. schreef:+ het is maar de vraag of onze troepen de taak wel aankunnen.
Net zo min als de Amerikanen Irak onder controle kunnen krijgen!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Pff, nee omdat Nederland een goed ontwikkeld leger heeft.

En ja het doet er voor mij toe welke politieke partij je voorkeur heeft omdat ik dan je mening kan plaatsen. Dan weet ik ook tenminste of je zelf een mening hebt ipv de andere bekritiseren. Wat op zich goed is, maar kom ook met je eigen.

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:En ja het doet er voor mij toe welke politieke partij je voorkeur heeft omdat ik dan je mening kan plaatsen. Dan weet ik ook tenminste of je zelf een mening hebt ipv de andere bekritiseren. Wat op zich goed is, maar kom ook met je eigen.
Om te weten of ik zelf een mening heb moet je weten bij welke politieke partij ik hoor? Leg uit :?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Omdat ik vind dat je net zo over komt als die raaskalk van een Marijnessen. Die man heeft ook nooit een mening.. Maar ik voeg me uit de discussie want ik vecht alleen maar met mezelf.

779
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

779 schreef:Omdat ik vind dat je net zo over komt als die raaskalk van een Marijnessen. Die man heeft ook nooit een mening..
Volgens mij heeft Marijnissen een aardig partijprogramma achter zich... :roll:

Of bedoel je te zeggen dat hij niet jouw mening heeft??
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Vreemd dat je mij beticht van het niet hebben van een mening. Ik doe niet anders dan mijn mening geven op dit forum.

De man heet trouwens Marijnissen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nee, hij heeft mijn mening niet.. had hij maar een mening. Dan was het een waardig man om naar te luisteren.

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maarschalk, ik denk dat je de vinger op de zere plek legt. Bob doet elke mening die niet overeenkomt met de zijne af als "geen mening".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nu maak je het wel heel erg... iedereen mag van mij een (afwijkende) mening hebben. Maar jij bekritiseert mijn mening. Wil jouw mening horen, heb hem zeker gemist dan..

779
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Volgens mij is het grootste probleem in Aghanistan dat er twee zaken door elkaar gaan lopen; 1) de vredesmissie waar nederland onderdeel van uit gaat maken en 2) de oorlog tegen het terrorisme die Amerika nog steeds in Afghanistan voert.

Een vredesmissie die het land op moet bouwen kan nooit tegelijk uitgevoerd worden wanneer er tegelijkertijd een missie bezig is die dorpen vernietigd, mensen vermoord en het land afstroopt op zoek naar de vijand. Voor Nederland is het uitermate moeilijk om aan te geven dat 'onze jongens' daar zijn om de bevolking steun te bieden bij de wederopbouw, in plaats van steun te bieden aan de VS in het opsporen van Taliban. Voor die mensen is het onderscheid tussen een Nederlander en een Amerikaan net zo groot als voor ons het verschil tussen een Syriër en een Iraniër. Alles wordt op één grote hoop gegooid, wat uiteindelijk alleen maar ellende op kan leveren.

Beter zou het zijn de oorlog tegen de Taliban te staken, temeer daar deze toch niet te winnen valt (zie bijvoorbeeld de Sovjet-Afghaanse oorlog). Wanneer de legers zich ten volle richten op de wederopbouw van scholen, ziekenhuizen en infrastructuur en daardoor de steun van de bevolking weten te krijgen, dan hebben we kans dat we Afghanistan daadwerkelijk helpen. Nu is dat er gewoonweg niet, omdat we daar worden gezien (door een groot deel van de bevolking) als een bezettingsmacht, in plaats van een vredesmacht.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Zhukov schreef:Volgens mij is het grootste probleem in Aghanistan dat er twee zaken door elkaar gaan lopen; 1) de vredesmissie waar nederland onderdeel van uit gaat maken en 2) de oorlog tegen het terrorisme die Amerika nog steeds in Afghanistan voert.

Een vredesmissie die het land op moet bouwen kan nooit tegelijk uitgevoerd worden wanneer er tegelijkertijd een missie bezig is die dorpen vernietigd, mensen vermoord en het land afstroopt op zoek naar de vijand. Voor Nederland is het uitermate moeilijk om aan te geven dat 'onze jongens' daar zijn om de bevolking steun te bieden bij de wederopbouw, in plaats van steun te bieden aan de VS in het opsporen van Taliban. Voor die mensen is het onderscheid tussen een Nederlander en een Amerikaan net zo groot als voor ons het verschil tussen een Syriër en een Iraniër. Alles wordt op één grote hoop gegooid, wat uiteindelijk alleen maar ellende op kan leveren.

Beter zou het zijn de oorlog tegen de Taliban te staken, temeer daar deze toch niet te winnen valt (zie bijvoorbeeld de Sovjet-Afghaanse oorlog). Wanneer de legers zich ten volle richten op de wederopbouw van scholen, ziekenhuizen en infrastructuur en daardoor de steun van de bevolking weten te krijgen, dan hebben we kans dat we Afghanistan daadwerkelijk helpen. Nu is dat er gewoonweg niet, omdat we daar worden gezien (door een groot deel van de bevolking) als een bezettingsmacht, in plaats van een vredesmacht.
Ik denk dat je daar wel eens groot gelijk in zou kunnen hebben.
Plaats reactie