Us airborne militaria overdreven?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hij verzameld repro. Tenminste dat maak ik op uit zijn post.

779
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

779 schreef:Hij verzameld repro. Tenminste dat maak ik op uit zijn post.

779
Dat heb ik al eerder gezegt ja. En jullie hadden het ook over dure prijzen van repro en orgineel :P :wink:
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Persoonlijk is voor repro geen verzamelen voor mij...Had het dan ook over oringinele items, maar miscommunicatie dus. :P
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Skylighter schreef:Persoonlijk is voor repro geen verzamelen voor mij...Had het dan ook over oringinele items, maar miscommunicatie dus. :P
Je verzameld de uitrusting. Dus voor mij wel :P maar dan is het een misverstandje hé :lol: :? MAar ik kan me ook wel ergens voorstellen dat je dat geen verzamelen noemt :wink:
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Never Forget Them schreef:
SiNiStEr schreef:Ik heb nog nooit orgineel US Airborne spul voor een redelijke of lage prijs gezien en al helemaal niet van de 101st. Ik verzamel het niet, maar als ik wat tegenkom kijk ik er toch altijd even naar, maar het kost altijd een fortuin. Voor de prijs van een orginele 101st airborne jumpsuit kan ik zowat 1,5 a 2 complete USAAF piloot neerzetten!!! :eek: :nocheer:
Ik heb dan repro voor re-enacting maar ik weet niet wat een USAAF piloot kost maar een 101st pak kan je als je goed zoekt voor lage prijzen (repro) vinden. En orgineel weet ik ook de kosten niet precies maar al wel een paar aanbiedingen daarvan tegen gekomen. Als je echt opzoek gaat en geduld hebt heb je kans om iets van de 101st tegen een mooi prijsje tegen te komen :)
Ik dacht ook dat we het hier over origineel spul hadden. Voor een orgineel USAAF uniform betaal je heel wisselende prijzen, omdat je allerlei verschillende uitrustingen aan een USAAF piloot kunt geven, die allemaal historisch correct zijn.
Ik zei er ook de hele tijd duidelijk bij dat ik het over orgineel spul had. :) ;)
Ik noem het verzamelen van repro spul ook gewoon verzamelen, maar dan is het niet het sparen van wo2 materiaal, maar van repro materiaal. Dat is gewoon weer een ander verzamelgebied waarvoor je kunt kiezen. Ik zou het echter zelf nooit gaan verzamelen daar het voor mij geen meerwaarde heeft.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Never Forget Them het gaat hier over het verzamelen van origineel WOII spul he repro spul verzamelen kan ook maar eigenlijk word repro het meeste gebruikt door re-enactors zodat ze geen originele kledingstukken in het veld liggen stuk te maken.

101 AB origineel spul is gewoon niet meer te betalen tenzij je euromillions ofzo wint
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Origineel wordt verzameld....

Repro wordt gekocht.....


Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Edit: Dubbel gepost!
Laatst gewijzigd door johan willaert op 11 feb 2006, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ja, Johan heeft gelijk.
Ik heb speciale interesse in de 502nd PIR, maar dat komt omdat ik een graf adopteer van een 502nd PIR trooper. (Heb ik niet speciaal om gevraagd...)
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Repro kan je ook goed verzamelen. Je kan alles verzamelen. Maar ik kan wel inzien dat jullie het geen verzamelen noemen maar ik noem het wel zow. Maar daar ging dit topic geloof ik niet over. En nu weet ik het onderhand wel dat ik een vergissing heb gemaakt. :oops: :cry: :shock: :| :oops:
Want BoB is zeker wel goed om mensen de geschiedenis te laten zien en later gaan ze wel door naar andere divisie's zoasl ik eerder zei.
En repro is daar overigens ook goed voor :wink:
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Iedereen verzameld zijn eigen ding. En BoB is wel een Hollywood productie he :P

779
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

maar zeg nu eens eerlijk....
Wat is er nu "spannender" aan het met nacht uit een vliegtuig springen, ver achter de vijandelijke linies, elkaar met crickets opsporen...
Toch wel een "romantisch" idee...
Volgens mij kun je twee dingen zeggen:

-Films door interesse
-Interesse door films

Welke is het?

('k ben weer even oude onderwerpen aan het opvissen en dit vond ik wel een interessante!)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Spannend om 's nachts uit een vliegtuig te springen vind je romantisch? Nou lekker romantisch om in normandie onder hevig vuur te mogen springen, wetende dat er overal vliegtuigen met manschappen zijn gecrashed...

779
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik vind het ook niet echt romantisch, de wilt niet meemaken wat zij doormaakten...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

C. Works schreef:maar zeg nu eens eerlijk....
Wat is er nu "spannender" aan het met nacht uit een vliegtuig springen, ver achter de vijandelijke linies, elkaar met crickets opsporen...
Toch wel een "romantisch" idee...
... I slogged on foot down the road through the cold slushy mud. The road was like a giant cemetery. Instead of tombstones there were eerie silhouettes of knocked out tanks, occupied by dead G.I.'s blackened by the cold. I would not have to suffer the sweet smell of death, nor the buzzing of the vampire flies sucking exposed organs, that was prevalent in spring and summer. No one cares to stare at the dead. I fought back the fear that I may look like this in a few daylight hours. I can't ever remember walking over more dead bodies as I did that night on the road to ...

Romantisch hé

Edit: Sorry hoor maar als je dat zegt dan ga maar eens meer boeken lezen ipv films kijken.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Plaats reactie