Mein Kampf

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
frejay
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2005, 16:34
Locatie: eeklo belgie

Bericht door frejay »

:evil: als jullie mij niet willen geloven oke ik weet voor honderd procent dat ik die prijs kon krijgen van iemand :evil:
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

plaats een foto's of zo
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Mein Kampf

Bericht door Peter M »

frejay schreef::evil: ik heb het boek mein kamp liggen origineel van het jaar 1927 nummer 857 dus een lage oplage weet er iemand hoeveel hij waard is ongeveer ik denk een 1500 euro kan mij iemand zeggen of dat teveel of te weinig is :evil:
Dat is dan nummer 857 van de 13000 die toen zijn uitgegeven. Als zijnde eerste uitgave kan het misschien wel enige waarde hebben, hoeveel juist weet ik niet, maar 1500 lijkt mij veel. Meer informatie op http://www.polunbi.de/bibliothek/1925-hitler-kampf.html

Gaat het hier om één deel of om twee?

Misschien kan trouwens iemand eens een verkoopsite aangeven waar een dergelijk exemplaar wordt aangeboden?

EDIT: hier vond ik er al een:
Mein Kampf Adolf Hittler
zwei kleine Bände plus Versandkosten Band 1 1925 Band 2 1927, VB 100 Euro,
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: MK

Bericht door luc »

german collector schreef:i.d.d en dit heb ik hem ook al in ongeveer 5 persoonlijke berichten moeten uitleggen, maar het ventje wil er maar niet aan.
Haal er maar een nul af, dan zit je op de prijs :)
Tja het is ene van Eeklo , moeilijke mensen daar :lol: :lol:
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Bestaat er niet een site of vrij toegankelijke bron waarin de richtprijs van boeken is in te zien? Zou graag voor mij zelf ook wel wat prijzen willen weten, niet alleen voor de boeken die ik nog wil kopen, maar ook voor welke ik al bezit.
Veel blijft denk ik toch "wat een gek er voor geeft". Al is 1500 euro alleen weggelegd voor de absolute knettergekken.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

1500 euro in geen 1500 jaar :lol: (mocht ik ook ooit zo oud worden) :wink:
Mijn buurman heeft trouwens ook 1 voor 175 euro of 125 euro gekocht.
Wel een hele mooie staat nog! :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ik begrijp niet goed waar jullie nu zo moeilijk over doen. Als frejay een Mein kampf exemplaar heeft liggen (gekocht voor 100 euro) en hij kan die weer doorverkopen voor 1500 euro is dat alleen maar prachtig! Weten wij veel of er mensen bestaan die 1500 euro voor het boek bieden. Wees een beetje lief voor deze ondernemer jongens. :wink:
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Tot de verkiezingen in 1928 werden er slechts 4.000 exemplaren verkocht. Aldus Wikipedia en andere bronnen. Dit boek is dan een heel vroege uitgave en daar wordt inderdaad veel geld voor geboden. De latere Nazi uitgaven zijn vele minder waard.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
frejay
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2005, 16:34
Locatie: eeklo belgie

mein kamp

Bericht door frejay »

eindelijk iemand die er iets van kent en weet wat het waard is. Ze zouden allemaal beter eerst eens goed laten informeren voor ze iemand uitmaken
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

frejay schreef:ik heb echt die prijs kunnen krijgen voor het boek geen zever heb het zelf gekocht voor honderd eurohet is wel een van de eerste druk he
Waarom hebt u hem dan niet verkocht ? :? Met dat geld zou u al het één en ander kunnen kopen
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

ja, als je hem had verkocht dan had je er nog veel meer kunnen kopen.
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Waarom reageert iedereen hier altijd zo lullig :? Oke voor mij lijkt het ook onwaarschijnlijk dat iemand 1500 euro voor mein kampf wilde geven, maar dat is nog geen rede om zo te reageren
frejay
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2005, 16:34
Locatie: eeklo belgie

Bericht door frejay »

waarom?
omdat het een hele vroege uitgave is en als je een verzamelaar bent doe je dat toch niet weg. ja je kan er andere dingen meekopen maar je bent dan het boek ook kwijt he
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Plaats gewoon een foto of stuur een foto naar iemand op dan kan die hem op het forum zetten
Gebruikersavatar
Hauptman Raymond
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Hauptman Raymond »

Ik had een pm gekregen van frejay dat hij mij foto`s zou sturen, maar helaas heb ik nix ontvangen dus kan ik niks plaatsen
Plaats reactie