prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Verschaeve schreef:....
Heb je relaas nu pas gelezen en had niet gedacht zo'n uitgebreid antwoord te krijgen. ik zal hier even over nadenken en u dan van repliek dienen.

Mvg

Gertos.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Och, deze rellen zijn toch allemaal in scene gezet. Deze spotprenten waren voordat ze in die Deense krant kwamen al een tijdje geleden geplaatst in een Egyptische krant...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

En het moet niet gekker worden.....
http://www.nu.nl/news/671675/12/Schoolk ... richt.html
Schoolkinderen verbranden Deense vlag in Maastricht

Uitgegeven: 10 februari 2006 16:10
Laatst gewijzigd: 10 februari 2006 17:07

MAASTRICHT - Een groep van ongeveer 150 schoolkinderen tussen de 14 en 18 jaar heeft vrijdagmiddag op Plein 1992 in Maastricht een Deense vlag verbrand. De allochtone kinderen demonstreerden hiermee tegen de publicatie van de spotprenten over de profeet Mohammed. Dat meldde de politie.

De groep verzamelde zich eerder op het station en liep daarvandaan onder politiebegeleiding naar het plein. Ze droegen spandoeken bij zich met teksten tegen de spotprenten. De politie stond dit protest toe, ondanks dat de groep geen vergunning had aangevraagd.


Verkeer

Rond vier uur vrijdagmiddag liepen de schoolkinderen terug naar het station, waar de demonstratie ontbonden werd. Op de terugweg hield de groep op verscheidene plaatsen het verkeer op. De demonstranten riepen leuzen in het Arabisch. Veel van hen droegen witte djellaba's. De groep werd omringd door agenten.

Tijdens de demonstratie sprongen twee jongeren achterin een politieauto en begonnen dingen te roepen via de megafoon. Zij werden daar vervolgens door agenten uit getrokken. Maastrichtenaren die getuige waren van de demonstraties reageerden vaak lacherig om de onverstaanbare teksten en de kleding van de jongeren, waarop enkele demonstranten vijandig reageerden. Het kwam niet tot gewelddadigheden.

De Deense krant Jyllands Posten plaatste in september de spotprenten. Ruim vier maanden later plaatsten dagbladen in onder meer Frankrijk, Noorwegen, Duitsland en Zwitserland ook de controversiële karikaturen. De cartoons hebben onder moslims over de hele wereld een storm van protest veroorzaakt. In Nederland was tot nu toe nog niet gedemonstreerd tegen de spotprenten.

Amsterdam

Verschillende internetpagina's deden begin deze week een oproep om aanstaande zaterdag te demonstreren op de Dam. Voor deze demonstratie is bij de gemeente geen aanvraag ingediend. De gemeente weet ook niet wie achter de oproep zit.

De Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft de besturen van de prominente moskeeën aangesproken over de demonstratie tegen de Deense spotprenten. "We hebben gevraagd of ze aan de imams willen doorgeven dat ze het karakter van deze demonstratie aankaarten in het vrijdaggebed", aldus Thalil ait Bilal, voorzitter van de UMMAO vrijdag.

Dialoog

"Wij hopen dat iedereen bewust is dat het hier om een illegale demonstratie gaat. Wij staan daarom niet achter dit idee. Rekening houdend met de sfeer in Amsterdam lijkt ons dit niet de beste manier om de spotprenten aan te kaarten." Volgens Ait Bilal zijn er talloze andere manieren om hier mee om te gaan "zoals de dialoog".
Edit dvaupell, hele artikel ingekopieerd voor het geval NU.NL besluit dat het artikel niet langer beschikbaar is. Bron is dus NU.NL
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

jezus... waarom mogen zij dat allemaal?... vrijheid van menigsuiting OK, maar dan ook niet zeuren dat Wilders die spotprenten ze op zijn site heeft...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

Mike.H schreef:jezus... waarom mogen zij dat allemaal?... vrijheid van menigsuiting OK, maar dan ook niet zeuren dat Wilders die spotprenten ze op zijn site heeft...
Jaa, t wordt steeds gekker en stommer. Ik vindt dat ze zich eigelijk ook wel een beetje aanstellen hoor, balkenende of een andere politicus hier in Nederland, België of ander land gaat toch ook niet meteen beginnen te huilen om zoiets :|
<('.'<)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

^kev schreef:
Mike.H schreef:jezus... waarom mogen zij dat allemaal?... vrijheid van menigsuiting OK, maar dan ook niet zeuren dat Wilders die spotprenten ze op zijn site heeft...
Jaa, t wordt steeds gekker en stommer. Ik vindt dat ze zich eigelijk ook wel een beetje aanstellen hoor, balkenende of een andere politicus hier in Nederland, België of ander land gaat toch ook niet meteen beginnen te huilen om zoiets :|
idd... in Libanon gingen mensen met zwaarden rondlopen en toen gingen ze met zwaarden op hun hoofd meppen en al bloedend gingen ze de straat over ofzo :? ... rare lui... zoiets doe je toch niet... kom op... toen die Iranese premier ofzo over de Hollocaust begon te zeuren hebben wij de Iranese ambassade toch ook niet in de fik gezet :? ...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Heren, let op uw taalgebruik!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

wat heeft balkenende hier nou weer mee te maken, en dat huilen =/?


ikzelf ben van mening dat dit tever is gegaan, het is duidelijk dat religie erg gevoelig ligt bij de moslinwereld... en ook na de diverse zelfmoord aanslagen in naam van allah...
stomme zet om dan dit te doen..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

sorry, :oops: als ik hier iemand heb gekwetst
<('.'<)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik moet nog even iets toevoegen.

de manier van handelen van bijde partijen vind ik vrij kinderachtig... het is nu meer een balletje over en weer gooien zonder dat er iets goeds uitkomt, ik had laatst gelezen dat er in de moslimwereld opdracht is gegeven om spotprenten te maken met betrekking tot de holocaust, kan iemand dit bevestigen?

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Drs. S. schreef:
www.arabeuropean.org/ schreef:AfbeeldingAfbeelding
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

sobel schreef:ik moet nog even iets toevoegen.

de manier van handelen van bijde partijen vind ik vrij kinderachtig... het is nu meer een balletje over en weer gooien zonder dat er iets goeds uitkomt, ik had laatst gelezen dat er in de moslimwereld opdracht is gegeven om spotprenten te maken met betrekking tot de holocaust, kan iemand dit bevestigen?

Sobel
klopt... en ook 200 kilo goud voor degene die het hoofd van de deense tekenaar van de spotprenten brengt en 5 kilo voor elke Duitse, Deense of Noorse soldaat dacht ik...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/02/art0000B00604FC.html schreef:10 Februari 2006 17:58
Deense vlag verbrand in Maastricht

MAASTRICHT Zo'n 150 jongeren hebben in Maastricht gedemonstreerd tegen de Deense spotprenten. Het was de eerste betoging in Nederland tegen de cartoons over de profeet Mohammed.

De groep allochtone jongeren heeft een tekening van de Deense vlag verbrand. De demonstranten, in de leeftijd tussen 16 en 22 jaar, riepen anti-Deense leuzen. Veertig agenten waren bij de betoging om alles in goede banen te leiden.

Voor de betoging was geen vergunning verleend. De demonstranten verzamelden zich bij het Centraal Station, en kregen geen toestemming om naar de binnenstad te gaan. Niemand is gearresteerd.
tja ...
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

ik vindt het steeds verder gaan
<('.'<)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

^kev schreef:ik vindt het steeds verder gaan
Waar baseer je dat op?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie