Huizenmarkt/ Hypotheek tijdens oorlog

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peyke
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:41
Locatie: Sittard

Huizenmarkt/ Hypotheek tijdens oorlog

Bericht door peyke »

werk al geruime tijd als financieel adviseur.

Nou heb ik eens gekeken wat de hypotheekrente in de periode 40- 45 deed, maar ten opzichte van de jaren ervoor en erna was niet zo gek veel verandering te zien.

Weet iemand of er veel/weinig huizen werden verkocht, of lag dit nagenoeg stop ??

ben erg benieuwd naar de antwoorden...
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Intressant, heb een bijbaantje in dezelfde branche, maar heb me hier nog nooit in verdiept.

Ik ben dus wel geïntresseerd in alle informatie die er over is..

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Tja... zou je misschien contact moeten hebben/krijgen met oud makelaar (of hoe het toen heette in die periode) moeten spreken.
Misschien dat zo iemand je ermee over kan vertellen hoe dat ging met huizen verkoop en dergelijke.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik ken een aantal woningen met een bouwjaar tussen 1940 en 1945. Hoe het met de verkoop van huizen ging weet ik niet. De economie van Nederland kreeg de eerste jaren van de oorlog een flinke opkikker doordat de 'handel' met Duitsland enorm toenam.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ik woon zelf in een huis dat laat in 1939 is gebouwd... Misschien met een rede? Nog even voor de oorlog een pandje neerzetten.
Het huis is trouwens in Wo2 beschoten; er zit een granaatinslag vlak naast het raam op de 2e verdieping.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

C. Works schreef:Ik woon zelf in een huis dat laat in 1939 is gebouwd... Misschien met een rede? Nog even voor de oorlog een pandje neerzetten.
Lijkt me niet echt verstandig om een huis neer te zetten als er oorlog dreigt: als het wordt vernietigd ben je al je geld kwijt...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie