Aanval op Iran door Amerika

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Aanval op Iran door Amerika

Bericht door Leroy »

Ik had dus in de krant gelezen dat Amerika al alle plannen op tafel heeft om Iran binnen te vallen.

Mijn vraag is nu wat jullie ervan vinden?

Persoonlijk vind ik het wel goed, maar aan de andere kant, het is en blijft een oorlog.

Waarom vind ik het aan de ene kant wel goed?

Nuja, ik vind persoonlijk gewoon dat alle mensen die zich zeer slecht en gevaarlijk gedragen tegenover de Wereld, die moeten onmiddelijk uitgeschakeld worden.

Vooral nu Iran bezig is met Nuclear dingen, waarvan wij niet eens de helft van weten. En dus is het mogelijk dat Iran nucleaire bommem gaat maken en dus voor de Wereld een grote dreiging vormt. En naar mijn mening is voorkomen beter dan genezen.

(Dit kan misschien hard aankomen, maar ik vind gewoon dat elke "grote" dreiging de kop in ceslagen moet worden) :)
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Toen je Bush bezig hoorde over de 'axes of evil' was Iran er ook bij als ik me niet vergis. Nu met al die radicale praat van Amunidinges (kan z'n naam niet spellen, Amudinishad?) en hun kernprogramma zou je al kunnen gaan denken dat niet binnenvallen uitgesloten is. Maar stel Bush gaat daar binnenvallen terwijl hij nog in Irak zit ook, dan zal hij zwaar op z'n bek gaan. Men zou nog schrik beginnen krijgen dat hij aast op een derde ambtstermijn omdat het land in een grotere oorlog zit (weet niet of dat mogelijk is, maar zou me niet verbazen moest hij dat erdoor krijgen). Bush oogst wat hij gezaaid heeft, en lijkt daar zelf best tevreden mee te zijn, en Amunidinges die zal ook met plezier alles tot de spits drijven. En wij kunnen niet anders dan toekijken.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Re: Aanval op Iran door Amerika

Bericht door symen »

Leroy schreef:
(Dit kan misschien hard aankomen, maar ik vind gewoon dat elke "grote" dreiging de kop in geslagen moet worden) :)
Ik vind dat je hierin wel gelijk heeft, Amerika zal het meschien ook wel heus goed bedoelen, maar het lijkt soms een beetje ondoordacht een land binnen vallen, maar ja dat is mijn mening.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jammer genoeg is er het geld niet om Iran binnen te vallen. En de EU is al maanden zo niet jaren bezig met praten, maar dat heeft ook niet echt veel resultaat gehad..

Maar Iran is toch geen onderdeel van de oorlog tegen het terrorisme?

779
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

1 Amerika kan in mijn visie niet nog een oorlog gebruiken. Zelfs met een internationale coalitie wordt het erg moeilijk. We hebben onze handen vol aan Afghanistan en Iraq.
2 Als Amerika Iran zou aanvallen, dan heb je pas echt de poppen aan het dansen. De moslim gemeenschap zal een aanval op Iran opvatten als een aanval op de Islam. En het botert al niet zo goed de laatste tijd, dus dat wordt alleen maar erger. De Jihad wordt dan een reele en niet te onderschatten mogelijkheid.
3 Ja, er moet ingegrepen worden, voor het te laat is (ondanks punten 1 en 2). We zitten niet te wachten op een Islamitisch land met atoomwapens.

... en maar duimen dat dit alles goed afloopt ...

@Leroy: over welke krant heb je het? Kun je het bericht copy-pasten naar deze thread?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

tja als praten niet helpt wat moet je dan? het is gewoon onzin dat Iran beweert het alleen voor vreedzame doeleinden te doen...voor nucleaire energie is verrijken van uranium niet nodig.
Aan de andere kant geloof ik niet dat wanneer men een atoombom heeft hem ook daadwerkelijk gelijk gebruikt maar het wordt een steeds gevaarlijker wapenwedloop waar onze kinderen mogelijk het slachtoffer van worden.

Dit is misschien wel heel koud door de bocht omdat je ook de onschuldigen hiermee treft maar mijn instinct zegt......terug naar de steentijd bombarderen dat land.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Drs. S. schreef:1 Amerika kan in mijn visie niet nog een oorlog gebruiken. Zelfs met een internationale coalitie wordt het erg moeilijk. We hebben onze handen vol aan Afghanistan en Iraq.
2 Als Amerika Iran zou aanvallen, dan heb je pas echt de poppen aan het dansen. De moslim gemeenschap zal een aanval op Iran opvatten als een aanval op de Islam. En het botert al niet zo goed de laatste tijd, dus dat wordt alleen maar erger. De Jihad wordt dan een reele en niet te onderschatten mogelijkheid.
3 Ja, er moet ingegrepen worden, voor het te laat is (ondanks punten 1 en 2). We zitten niet te wachten op een Islamitisch land met atoomwapens.

... en maar duimen dat dit alles goed afloopt ...

@Leroy: over welke krant heb je het? Kun je het bericht copy-pasten naar deze thread?
Nee sorry, had het of in de Metro of Spits gelezen. Neem de kranten nooit mee naar huis. :)
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Bedoel je deze?
http://www.clubmetro.nl/index.php?actie=nieuws&c=1&id=46351 schreef:Denktank: aanval op Iran 'geen optie'


13-02-2006 09:31

PARIJS (ANP) - Een Amerikaanse luchtaanval op Iraanse nucleaire en militaire installaties kan duizenden mensen het leven kosten, tot een oorlog leiden en de Iraanse fabricatie van kernwapens juist versterken. Dat heeft een Britse denktank voorspeld in een rapport dat maandag verschijnt.

Een aanval op Iran ,,ofwel door de VS of door Israël is een optie die onder geen beding moet worden overwogen'', adviseert de Oxford Research Group. In de afgelopen dagen meldden Amerikaanse media dat het Amerikaanse ministerie van Defensie werkt aan een concreet aanvalsplan om nucleaire installaties in Iran te kunnen vernietigen. Ook wordt aangenomen dat Israël, aartsvijand van Iran, iets dergelijks overweegt.

Iran zorgt internationaal voor veel spanningen met zijn nucleaire programma. Dat is volgens Teheran louter voor vreedzame doeleinden, maar onder meer Washington denkt dat Iran kernwapens maakt. Jarenlange diplomatie heeft tot nu weinig uitgericht.
Dat was ook ongeveer wat ik zei, alleen vind ik het wel degelijk 'een optie'. Ik wil er wel even bij vermelden, dat een paar gronddoelen vernietigen geen oorlog wint. Als men het wil doen, zal er meer moeten gebeuren dan het vernietigen van een aantal installaties.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Nee, een iets andere. :)

Overigens denk ik dat Amerika nog niet eens "de" middeleren heeft gebruikt in Irak. En als het wilt toch wel heel Iran kan platleggen. :)

Misschien als Rusland is zou helpen. :wink:

Dat zou in mijn ogen een goeie optie zijn. Aangezien men dan vanuit Irak, Afghanistan, Rusland en de Indische Ocean kan binnenvallen. :)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Leroy schreef:Nee, een iets andere. :)

Overigens denk ik dat Amerika nog niet eens "de" middeleren heeft gebruikt in Irak. En als het wilt toch wel heel Iran kan platleggen. :)

Misschien als Rusland is zou helpen. :wink:

Dat zou in mijn ogen een goeie optie zijn. Aangezien men dan vanuit Irak, Afghanistan, Rusland en de Indische Ocean kan binnenvallen. :)
zo zo ;) Leroy de plannenmaker :P... je moet je idee opsturen naar het beste idee van Nederland joh ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik ben tegen oorlog. Lijkt me een duidelijke statement.
Voorts denk ik dat als je een alnd aanvalt het zeker alleen nog maarverder zal radicaliseren en wanneer dat land dan een bom zou maken dat land hem eerder zou gebruiken.

Een oorlog zou dus het averechtse effect hebben.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Rusland gaat niet helpen. Rusland is zo'n beetje het enige land dat met concrete voorstellen komt om te bemiddelen met Iran, in plaats het hele Midden-Oosten tegen zich in het harnas te jagen met oorlogsdreiging.

Amerika hoeft er al helemaal niet op te rekenen dat het vanaf Russisch grondgebied een aanval op Iran zou mogen uitvoeren. Bovendien deelt Rusland geen gemeenschappelijke grens met Iran, in de Kaukasus ligt Azerbeidzjan er tussen en aan de andere kant van de Kaspische Zee zijn dat Kazachstan en Turkmenistan.
Вместе мы непобедимы
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Zhukov schreef:Rusland gaat niet helpen. Rusland is zo'n beetje het enige land dat met concrete voorstellen komt om te bemiddelen met Iran, in plaats het hele Midden-Oosten tegen zich in het harnas te jagen met oorlogsdreiging.

Amerika hoeft er al helemaal niet op te rekenen dat het vanaf Russisch grondgebied een aanval op Iran zou mogen uitvoeren. Bovendien deelt Rusland geen gemeenschappelijke grens met Iran, in de Kaukasus ligt Azerbeidzjan er tussen en aan de andere kant van de Kaspische Zee zijn dat Kazachstan en Turkmenistan.
En het is mooi meegenomen dat ze ernog wat aan kunnen verdienen he :roll:
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Mike.H schreef:
Leroy schreef:Nee, een iets andere. :)

Overigens denk ik dat Amerika nog niet eens "de" middeleren heeft gebruikt in Irak. En als het wilt toch wel heel Iran kan platleggen. :)

Misschien als Rusland is zou helpen. :wink:

Dat zou in mijn ogen een goeie optie zijn. Aangezien men dan vanuit Irak, Afghanistan, Rusland en de Indische Ocean kan binnenvallen. :)
zo zo ;) Leroy de plannenmaker :P... je moet je idee opsturen naar het beste idee van Nederland joh ;)
Ja, doe ik eigenlijk altijd. Nadenken over hoe ik zoiets zou aanpakken enzo.

@ Zhukov,

oops, verkeerd gekeken op mijn landkaart (Die hangt recht voor me).

Overigens is dat wel jammer dat Rusland niet helpt. Want dan zouden we een enorm grote troepenmacht hebben. Misschien een voorstel aan Rusland doen om bij de Navo te komen. :wink: (Al zullen ze wel weigeren)

@ Arjen,

Daar ben ik het niet echt mee eens. Want, men moet ingrijpen voor die bom er is. En dus kan men die bom niet gebruiken. Never nooit niet.


:)
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Zhukov schreef:Rusland gaat niet helpen. Rusland is zo'n beetje het enige land dat met concrete voorstellen komt om te bemiddelen met Iran, in plaats het hele Midden-Oosten tegen zich in het harnas te jagen met oorlogsdreiging.

Amerika hoeft er al helemaal niet op te rekenen dat het vanaf Russisch grondgebied een aanval op Iran zou mogen uitvoeren. Bovendien deelt Rusland geen gemeenschappelijke grens met Iran, in de Kaukasus ligt Azerbeidzjan er tussen en aan de andere kant van de Kaspische Zee zijn dat Kazachstan en Turkmenistan.
Heeft Rusland er onlangs ook niet mee gedreigd om uit de atoomraad te stappen? Meen me dat te herinneren. Zoja, waarom eigenlijk?
Davon geht die Welt nicht unter
Plaats reactie