Olympische Winterspelen 2006

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nadeel was dat de tijd pas stopt als de schaatsen over de lijn zijn ;) Dus hij draaide nog als een gek op het laatste moment :lol:

779
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

779 schreef:Nadeel was dat de tijd pas stopt als de schaatsen over de lijn zijn ;) Dus hij draaide nog als een gek op het laatste moment :lol:

779
haha idd... ik lachte me echt kapot om die vent... vooral om die close-up van ze gezicht :P... eerst een dik serieus gezicht en opeens zown hoofd; :shock: ... :P ook ging Wennemars na de finish onderuit... wel rare tactiek :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ging Wotherspoon 4 jaar geleden niet al direct na de start onderuit? Ik denk dat Wennemars en die andere vent dat stukje geanalyseerd hebben en geperfectioneerd :D:D

Non
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Net trouwens nog een memoriabele val en wel bij het kunstrijden voor paren, lange kür. Daar gingen als laatste het Chinese koppel Zhang/Zhang het ijs op en bij zo'n wegwerp-sprong (ik zit niet zo in het kunstrijden :oops: ) kwam het meisje echt heel ongelukkig neer. Minutenlang langs de kant, ze wisten niet wat ze moesten doen; doorrijden of stoppen, want hun Olympische finale lag toch al in puin. Gingen ze toch nog die kür rijden voor het publiek en zelfvertrouwen, hartstikke goed verder. Kregen ze bij de jury-beoordeling slechts één punt aftrek voor die val, en verder gewoon een supergoede beoordeling. Haalden ze alsnog zilver!! Wel terecht overigens hoor, de korte kür gisteren van hun was ook heel goed.

Goud ging overigens naar het Russische koppel Totmianina en Marinin, ik geloof dat na de oorlog altijd een Sovjet/Russisch koppel goud heeft gewonnen bij het kunstrijden voor paren, nu dus weer :cheer:
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Overigens nogmaals diep respect voor Joey Cheek. Die maakte tijdens de persconferentie vanmiddag bekend dat-ie het prijzengeld voor z'n gouden race (€ 25.000) direct overmaakt naar Right to Play, het fonds van Johann Olaf Koss, dat kinderen in derdewereldlanden de mogelijkheid geeft te kunnen sporten.

Kijk, dát vind ik nou echt pure klasse.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

4 atleten hebben we, jeeeeeej! Zie liever zomerspelen, gewoon voor die kogelstootsters met baardgroei, altijd entertainend! Voor de rest zegt het me niet veel. Maar hierbij wens ik Nederland veel succes!
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Sjongejonge, Marianne Timmer gediskwalificeerd bij de 500 meter door een valse start. Echt een slechte starter hebben ze, eerst een onterechte valse start geven en dan aan die Koreaanse toewijzen. En dan wel duidelijk bewogen van Timmer bij de tweede start.

Wel een rare regel overigens, dat je de tweede keer starten per sé stil moet staan. Nu heeft die Koreaanse de eerste valse start (onterecht, maar dat terzijde) en Timmer de tweede valse start. Dan wordt Timmer daarom gesdiskwalificeerd en mag die Koreaanse nog wél een derde keer starten. Vreemde regel. Allebei één valse start en dan degene die de tweede keer vals was (ongeacht of de eerste goed was of niet) die wordt direct weggestuurd.

Echt triest jongens, dit...
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Ja das wel raar, je zou er een tacktiek op kunnen bouwen. Als dat al zo niet is.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Iemand Shaun White gezien in de halfpipe? Jezus wat is die gozer goed zeg! Pfoe..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Dodo schreef:Iemand Shaun White gezien in de halfpipe? Jezus wat is die gozer goed zeg! Pfoe..
alleen klein stukkie.. die was wel goed jah :O! maar dat zijn ze echt allemaal :D!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Wel weinig Nederlanders waarvan de familienaam op -ma eindigt deze keer, of vergis ik me? Is dat iets typisch Fries ofzo die namen op -ma? Zoja geldt dat ook voor andere namen op -a? Zoals bv. Terpstra? Haar zou ik wel eens in een aerodynamisch pakje op klapschaatsen willen zien. Geweldig mens toch eh? Erica 4 President!!
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ja klopt meeste friezen hebben een achter na die eindigd op -ma
(Ritsma bijvoorbeeld)... Terpstra... gadverdamme :P... dik oneerlijk zij houd altijd 3 stoeltjes bezet...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Wat vinden jullie van de ploegenachtervolging bij het schaatsen??

Ik vind het wel wat hebben, alleen jammer dat het aantal deenemers zo beperkt is. 8 Deelnemende teams, dus je zit al meteen in de kwartfinales, zonder dat je er iets voor hebt hoeven doen.

Ook het knock-out-systeem vind ik iets minder. Je moet nu gewoon geluk hebben met je loting. Vooral doordat er zo weinig deelnemers zijn kun je door een gunstige loting met een slecht (relatief) team in de finale komen.
Вместе мы непобедимы
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nou, naarmate de rondes volgen blijven wel de beste teams over. Nederland heren moet tegen de Italianen. En wie voor eigen publiek speelt, speelt altijd ietsje harder ;) Spannend.

En bij de vrouwen, sjeetje wat werd die ene vrouw afgezeken zeg. Ben de naam ff kwijt, maar je kan dingen zeggen, maar niet alles! Belachelijke presentatoren.

779
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ik denk dat je Moniek Kleinsman bedoelt.

Tja, beetje zielig voor haar is het natuurlijk wel, maar je kunt ook niet ontkennen dat ze een voor Nederland desastreuze spelen rijdt. Eerst mag Gretha Smit dankzij haar niet starten. En dan is ze nu ook de zwakste schakel in de achtervolgingsploeg. Groenewold zei 's ochtends al dat ze voor de achtervolging niet goed was (Kleinsman dus). Waarom is ze dan toch gestart?? Want doordat ze het tempo van Groenewold en Smit niet kon bijhouden in de eerste race zakte Nederland flink op de ranglijst en werd er uiteindelijk tegen de Duitsers geloot.

Kleinsman heeft niet de kwaliteiten om mee te draaien op een Olympische Spelen, die had daar gewoon niet heen moeten gaan. Er zijn nu eenmaal betere rijders. Dat klinkt zuur, dat is het ook, maar het is wel de waarheid.
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie