film schoolwerk ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
de loos
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2005, 19:22
Locatie: Duffel, Belgie
Contacteer:

film schoolwerk ?

Bericht door de loos »

Heey,

Weet hier iemand een goede en duidelijke film over hoe hitler aan de macht is geraakt ?
Dit is voor een taak in het school maar ik ken geen goede film daar over. :)

bij voorbaat dank

mvg,
pieter
http://www.remaindersofww2.tk ! (forten rond antwerpen)
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Een film of een documentaire? Ga je hem huren of ben je bereid hem te kopen?

Een film is er niet bij mijn weten, maar wel een serie 'Hitler The Rise Of Evil' (2 disc + 2 documentaires, speelduur 180 minuten + 105 minuten). Denk dat dit wel veruit het beste is wat je eventueel kunt kopen. Maar als je liever iets wil huren, dan zou het wel is kunnen dat de videotheek het niet in hun aanbod heeft.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Kadeeke schreef:Een film of een documentaire? Ga je hem huren of ben je bereid hem te kopen?

Een film is er niet bij mijn weten, maar wel een serie 'Hitler The Rise Of Evil' (2 disc + 2 documentaires, speelduur 180 minuten + 105 minuten). Denk dat dit wel veruit het beste is wat je eventueel kunt kopen. Maar als je liever iets wil huren, dan zou het wel is kunnen dat de videotheek het niet in hun aanbod heeft.
klopt is goeie film...! laat echt goed zien de periode totdat Hitler tot 8 maanden (dacht ik) gevangenisstraf werd veroordeeld...

kan je wel huren in de bieb lijkt me
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
de loos
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2005, 19:22
Locatie: Duffel, Belgie
Contacteer:

Bericht door de loos »

Kadeeke schreef:Een film of een documentaire? Ga je hem huren of ben je bereid hem te kopen?

Een film is er niet bij mijn weten, maar wel een serie 'Hitler The Rise Of Evil' (2 disc + 2 documentaires, speelduur 180 minuten + 105 minuten). Denk dat dit wel veruit het beste is wat je eventueel kunt kopen. Maar als je liever iets wil huren, dan zou het wel is kunnen dat de videotheek het niet in hun aanbod heeft.
Ik ga hem huren :) is er miss nog een documentaire ook ? maar dat kun ja niet huren zekers ?

Want we moeten met school per groepswerkje 15 min. film laten zien :) en de serie 'Hitler The Rise Of Evil' had ik ook al gedacht maar ik weet alleen niet wel stukje ik het beste laat zien :)

Ik zal dan is voor die serie gaan kijke :)

als er nog ideetjes zijn mag je die altijd zegge, ik kan ze gebruike :P

mvg,
pieter
http://www.remaindersofww2.tk ! (forten rond antwerpen)
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Die documentaire zit erbij, je hebt 180 minuten serie, en 105 minuten documentaire.
Ik zou persoonlijk voor het moment gaan waar hij tijdens zijn proces (waar hij terrechtstond voor z'n mislukte staatsgreep) z'n show opvoert. Het is eigenlijk daar waar hij van een nobody naar potentieel gevaarlijk politicus is geevolueerd. Hij wordt wel degelijk veroordeeld, maar komt vervroegd vrij. Tijdens zijn verblijf in de gevangenis schrijft hij dan 'Mein Kampf' en het spel zat op de wagen. Vanaf toen won de NSDAP de ene verkiezeing na de andere. Voor de putsch hadden ze maar een marginaal percentage van de stemmen, maar na dat proces raakte Duitsland (of toch almaar meer Duitsers) geïtrigeerd door Hitler.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Kadeeke schreef:Die documentaire zit erbij, je hebt 180 minuten serie, en 105 minuten documentaire.
Ik zou persoonlijk voor het moment gaan waar hij tijdens zijn proces (waar hij terrechtstond voor z'n mislukte staatsgreep) z'n show opvoert. Het is eigenlijk daar waar hij van een nobody naar potentieel gevaarlijk politicus is geevolueerd. Hij wordt wel degelijk veroordeeld, maar komt vervroegd vrij. Tijdens zijn verblijf in de gevangenis schrijft hij dan 'Mein Kampf' en het spel zat op de wagen. Vanaf toen won de NSDAP de ene verkiezeing na de andere. Voor de putsch hadden ze maar een marginaal percentage van de stemmen, maar na dat proces raakte Duitsland (of toch almaar meer Duitsers) geïtrigeerd door Hitler.
je kan ook het stukje kiezen dat Hitler zijn eerste speach houd :)!... dat is ook echt een interresant moment... Hitler gaat dan zijn speech houden en als niemand luistert begint hij opeens te schreeuwen; LUISTERT ER EINGELIJK WEL IEMAND NAAR WAT IK ZEG!?... als hij de aandacht krijgt gaat hij beginnen met de joden zwart te maken...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dday-overlord
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 mar 2005, 07:28
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door dday-overlord »

Pieter,

Er is een Nederlandse dvd serie uitgebracht vorig jaar.
Daarin is ook goed weergegeven hoe Hitler aan de macht is gekomen.
Een groot voordeel is dat deze serie ook nederlands gesproken is.
De serie heet; WOII in woord en beeld van House of Knowledge.
http://www.houseofknowledge.nl/index.ph ... ory_id,36/

misschien dat je iemand kent die 'm heeft.

Groetjes,
Johan Smits
Laatst gewijzigd door dday-overlord op 16 feb 2006, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

dday-overlord schreef:Groetjes,
Johan Smits (http://www.dday-overlord.nl)
heel stiekem reclame gemaakt hoor :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dday-overlord
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 mar 2005, 07:28
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door dday-overlord »

Mike.H schreef:
dday-overlord schreef:Groetjes,
Johan Smits (*********))
heel stiekem reclame gemaakt hoor :P
Lol, onbedoeld hoor, macht der gewoonte denk ik.
Ik onderteken al mijn mails altijd zo... vandaar....
Maarre.... verwijderd hoor....

Ik wil geen verwijten! :D

Groetjes,
Johan
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

dday-overlord schreef:
Mike.H schreef:
dday-overlord schreef:Groetjes,
Johan Smits (*********))
heel stiekem reclame gemaakt hoor :P
Lol, onbedoeld hoor, macht der gewoonte denk ik.
Ik onderteken al mijn mails altijd zo... vandaar....
Maarre.... verwijderd hoor....

Ik wil geen verwijten! :D

Groetjes,
Johan
haha ;) het maakt mij niet uit hoor Johan... :) wel mooie site btw.! alleen beetje weinig personen eh :P... maar 4 ofzo ;) succes ermee!

mvg mikey
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dday-overlord
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 mar 2005, 07:28
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Bericht door dday-overlord »

Hoi Mikey,

Weinig?!
Tja, als je alleen naar de personen kijkt wel ja.
Maar ik doe dit bijna helemaal alleen en ik ben op dit moment bezig met het vullen van de chronologie database.
En dat kost ontzettend veel tijd. (zoeken en lezen etc.)
Uiteraard moeten er veel meer personen in komen te staan.
Maar dat zit in de planning.

Verder zeg ik er niet te veel over, ander gaat het op reclame maken lijken. :lol:

Groetjes,
Johan Smits
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

dday-overlord schreef:Hoi Mikey,

Weinig?!
Tja, als je alleen naar de personen kijkt wel ja.
Maar ik doe dit bijna helemaal alleen en ik ben op dit moment bezig met het vullen van de chronologie database.
En dat kost ontzettend veel tijd. (zoeken en lezen etc.)
Uiteraard moeten er veel meer personen in komen te staan.
Maar dat zit in de planning.

Verder zeg ik er niet te veel over, ander gaat het op reclame maken lijken. :lol:

Groetjes,
Johan Smits
*heeft respect voor Johan ;)*... als je wat wilt weten ofzo ;) ----> kan me altijd pb'tje sturen :)...

ja ik bedoelde dat er een heel alfabet staat en dan bij maar 4 letters er een naam onder enzo ;)... was je maar beetje aan t pesten hoor ;) :P

mvg, mikey
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Kom op heren. On-topic.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gast

Bericht door Gast »

Kadeeke schreef:Die documentaire zit erbij, je hebt 180 minuten serie, en 105 minuten documentaire.
Ik zou persoonlijk voor het moment gaan waar hij tijdens zijn proces (waar hij terrechtstond voor z'n mislukte staatsgreep) z'n show opvoert. Het is eigenlijk daar waar hij van een nobody naar potentieel gevaarlijk politicus is geevolueerd. Hij wordt wel degelijk veroordeeld, maar komt vervroegd vrij. Tijdens zijn verblijf in de gevangenis schrijft hij dan 'Mein Kampf' en het spel zat op de wagen. Vanaf toen won de NSDAP de ene verkiezeing na de andere. Voor de putsch hadden ze maar een marginaal percentage van de stemmen, maar na dat proces raakte Duitsland (of toch almaar meer Duitsers) geïtrigeerd door Hitler.
Ik heb de film vandaag gezien en ik denk ook dat ik dat stukje zal gebruiken daarvoor :)
het is idd een mooi stukje van hoe hij machtiger werd.

mvg,
pieter
Gebruikersavatar
de loos
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 apr 2005, 19:22
Locatie: Duffel, Belgie
Contacteer:

Bericht door de loos »

Die 'gast' ben ik :P ben me vergete inteloggen :P
http://www.remaindersofww2.tk ! (forten rond antwerpen)
Plaats reactie