Pas op met oude munitie!

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Michiel
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 feb 2006, 15:33
Locatie: Westland
Contacteer:

Pas op met oude munitie!

Bericht door Michiel »

Op nu.nl is het volgende te lezen:
Man raakt gewond bij bomexplosie

Uitgegeven: 12 februari 2006 20:26
Laatst gewijzigd: 12 februari 2006 20:29

HASSELT - Een 40-jarige man uit Zwolle is zaterdag gewondgeraakt toen hij een gat probeerde te boren in een kleine granaat uit de Tweede Wereldoorlog. Het voorwerp explodeerde en rondvliegende scherven verwondden de man aan het hoofd en lichaam. Dat maakte de politie zondag bekend.

Het slachtoffer is in het ziekenhuis opgenomen en geopereerd. Tegen de man is ook proces-verbaal opgemaakt.

Het ongeval vond plaats in een werkplaats in Hasselt. De eigenaar van de zaak verklaarde dat de Zwollenaar wel vaker in de werkplaats kwam om te sleutelen aan auto of motor.
Blijkbaar zijn er nog steeds veel mensen die niet op de hoogte zijn hoe gevaarlijk munitie is. Als je niet ontplofte munitie vindt, of je bent er niet zeker van of iets veilig is: laat het liggen en waarschuw de politie. Ga er niet zelf aan zitten klooien, want dat is levensgevaarlijk! De EOD kan beter tien keer te veel komen dan een keer te weinig...
Laatst gewijzigd door Michiel op 12 feb 2006, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Niet zo slim....
Dit is toch vragen om!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Mensen blijven toch altijd dom! :oops: :lol:
Je hoort toch nog alijd weer dat er mensen om komen en gewond raken door dit soort gekke handelingen.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Er zullen altijd van die 'artiesten' blijven die experimenteren met munitie, vuurwerk of ander explosief materiaal. Je kan duizend keer waarschuwen maar sommigen zijn al blind en doof voordat de boel ontploft.
Eigen schuld, dikke bult :!:
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Boren in een granaat... :lol: :lol: Spijt me zo te moeten uitdrukken, maar dan ben je écht een eersteklas idioot, da's net zoiets als tegen de wind in pissen... Je weet dat je nat wordt!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Meer een inham dan een bult....
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Peter schreef:Boren in een granaat... :lol: :lol: Spijt me zo te moeten uitdrukken, maar dan ben je écht een eersteklas idioot, da's net zoiets als tegen de wind in pissen... Je weet dat je nat wordt!
:lol: :lol: :lol: kunnen mensen echt dommer zijn? Dat gaat er bij mij toch niet in hoor... gevaarlijke toestanden zijn me dat toch...
For King & Country
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

Ja, ik heb het artikel ook gelezen, echt gekkenwerk!
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

En nu moeten we niet vergeten dat er ook nog mensen zijn, die weten dat het kan gebeuren.
Maar toch denken: "bij mij gebeurd zoiets toch niet!" :evil:
"Ik ben toch heel voorzichtig aan het boren" :?: :roll:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Ach, waarom niet? de Vietcong kon t toch ook? Er zijn heel wat G.I.'s opgeblazen met Amerikaanse explosieven uit niet ontplofte vliegtuigbommen.

Nee, serieus, die vent heeft een engeltje op z'n schouder zitten.
Hij wou dat ding zeker later nog even met zijn schuurmachine 'mooi glanzend' maken :lol:
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Dom dom dom, wie boort er ook nu in een granaat.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

De persoon die aan het boren was is echt oerstom. Ik kan dat echt niet begrijpen waarom je je eigen leven zo in de waagschaal stelt. Iedereen met een gezond verstand kan logischerwijs zelf bedenken hoe gevaarlijk zoiets is.
-- Rik --
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

Het kan ook iemand zijn die het al meer had gedaan.
Ik ken ook iemand die in passendaele woont en daar af en toe in de grond eens gaat graven en hij had een omhulsel van een bom gevonden , er zat niets meer in.
Hij wou er een beetje aan knutselen en restoreren om bij zijn collectie te zetten en om een of andere reden warmde gij ze op, voor iets los te krijgen ofzo maar onder de bom zat er iets als valse bodem en daar zat er nog kruid in, voorwat het diende weet ik ook niet, maar dus Hij warmde de bom op en ging een tas koffie halen toen hij plots een luide knal hoorde, die lading was ontploft en door het dak van zijn garage geschoten en 2 minuten later neer gekomen in zen tuin.

Dus je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn :lol:
Michiel
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 feb 2006, 15:33
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Michiel »

Rik schreef:De persoon die aan het boren was is echt oerstom. Ik kan dat echt niet begrijpen waarom je je eigen leven zo in de waagschaal stelt. Iedereen met een gezond verstand kan logischerwijs zelf bedenken hoe gevaarlijk zoiets is.
Hij was in een werkplaats bezig waar meer mensen waren. Hij zette dus niet alleen zijn eigen leven op het spel, ook dat van anderen...
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
Plaats reactie