triest

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
^kev
Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 jan 2006, 21:50
Locatie: Someren, N - Brabant

Bericht door ^kev »

buaaa, ik ga bijna over m'n nek
die mensen sporen niet :x
Gewoon Gek :cry:
<('.'<)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

pionier schreef:Misschien moeten ze dit eens op televisie uitzenden. Of deze filmpjes sturen naar alle bond liefhebbers.
Jammer genoeg kan ik al raden welk tegenargument men zal geven in een discussie over het verbieden van bont: 'bij een verbod spoor je alleen de illegaliteit aan'. En dan is het geweten weer gesust voor een tijdje.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

De tranen schoten me in de ogen.... vreselijk! Ik heb het filmpje gezien tot het dier gevild maar levend op de grond lag, toen had ik genoeg gezien. Dieren op deze manier doden is inhumaan en onnodig.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@#@!$%#$Û*%@^&$%@U&$&(*(@&#@%!%^@#$&^%*@@^$!@%&^%*(#%^(#&%^@#$^@$%*%#^*@%^#$^ LIJERS!!!! elke keer alsk zoiets zo word ik zo agfressief dak die mensen echt af ken maken!
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Stuur de link van dit filmpje uit protest maar aan Het Nederlandse Bontinstituut >>> info@bontwijzer.nl. ;)

En als je wilt bijdragen aan een organisatie die opkomt tegen dergelijk dierenleed, surf dan naar de website van de Bont voor Dieren.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Het filmpje werkt niet bij mij....
Dus ik weet zo niet echt over wat jullie het hebben maar ik vind het in ieder geval beulachtig lijken....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dat onschuldige beestjes op brute wijzen worden afgeslacht en gevild... vresselijk gewoon

-----------
[edit] Ik dacht dat het na die wasbeertjes wel was afgelopen, niet dus :x
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Waar gaan we naartoe als er geen greintje empathie meer te vinden is in de mensen. Sommige 'mensen' verdienen het gewoon niet te leven. Maar de echte schuldigen zijn de rijkeluizen. Van hun kant blijft de vraag naar bont maar stijgen. Die Chinezen zien het waarschijrnlijk als hun enige bron van inkomsten, dus hun treft (relatief) weinig schuld. Dit lijden moet bij de wortel aangepakt worden. Een goede eerste oplossing zou een verbod zijn op de invoer en verkoop van bont in de Europese Unie. Jobverlies is hierbij geen excuus want dit is namelijk minimaal.

Wie zijn hier trouwens de beesten in dit filpje... :| :x
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

KevinP Geplaatst: 17-02-2006 17:42 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Stuur de link van dit filmpje uit protest maar aan Het Nederlandse Bontinstituut >>> info@bontwijzer.nl.

En als je wilt bijdragen aan een organisatie die opkomt tegen dergelijk dierenleed, surf dan naar de website van de Bont voor Dieren.
Ik denk dat ze het filmpje wel al gezien hebben. Ik heb het al eens gezien, en heb dus ook niet de behoefte om het nog eens te zien. De dieren afmaken voor wat kleren en dergelijke is opzich al idioot, maar om ze dan ook nog een levend zo te behandelen is gewoon ziek. Ik vraag me gewoon af hoe die mensen (zover je het mensen kunt noemen, zoals Robin al zei, hun zijn eerder de beesten) dat kunnen doen, zouden hun zich nooit eens afvragen hoe gestoord ze bezig zijn?
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Maar ik vraag me dan altijd af: "Hoe komt zo'n organistatie nu aan zo'n filmpje?"
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

zoeken op internet, je moest eens weten wat er op het net allemaal staat.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Die Chinezen zien het waarschijrnlijk als hun enige bron van inkomsten, dus hun treft (relatief) weinig schuld.
IK ben het voor de rest met je eens, maar om nou een dier levend te vellen en trots het hoofd van een ontvelt dier te laten zien gaat iets te ver.
Zelfs voor zo'n arm volk als de Chinezen.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik dacht eerst aan onkunde of sadisme. Maar aangezien die gasten wel weten hoe je een beest kunt villen, is onkunde geen optie. Als je weet hoe je een dier levend kunt villen, dan weet je ook hoe je het dier kunt doodmaken.
Sadisme is het ook niet, want ik hoor de mensen geen plezier hebben. Robin zei het al:
Robin Vercammen schreef:Waar gaan we naartoe als er geen greintje empathie meer te vinden is in de mensen.
Of misschien brengt een vacht meer op als er zo weinig mogelijk beschadigingen zijn? :idea:
Robin Vercammen schreef:Wie zijn hier trouwens de beesten in dit filmpje...
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Of misschien brengt een vacht meer op als er zo weinig mogelijk beschadigingen zijn?
D'r zit een ethische grens op de manier van het doden van een dier, maar blijkbaar kennen die mensen die grens niet, óf ze hebben er totaal geen respect voor.
Nee, liever een paar eurotjes meer en eerlijk bont kopen dan zo'n walgelijk stuk bont die eraf is getrokken. :roll:
Ik heb er geen kracht meer voor
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Nog beter: geen bond meer maar namaak bont. Beter voor mens en dier!
Plaats reactie