Splitsing België?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

LEO schreef:Je hebt mijn volle steun, bollebekboerke.
Of we zitten binnen tien jaar met nog een probleem erbij.
BTW, ik hoor gezondheidsridder DEMOTTE hier niet over.

Leo
Ja man juist. Nu hoor je Demotte niet. Verder wel de hardwerkende roker pesten op het werk, maar nu zijn partijvoorzitter (tevens Waals Minister President = ruikt dit niet naar Stalinisme?) het domste voorstel van het jaar komt doen zie je hem niet. En het is nog maar half februari!
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kadeeke schreef:Nu ook weer met de omkoopschandalen in de Belgische voetbalcompetitie. De VRT maakt een reportage grotendeels rond een Waalse 1e klasse-club, waar meerdere spelers, trainer, clubbestuurders en zelfs de clubadvocaat zich hebben laten omkopen door de chinese gokmaffia. En wat zeggen die kerels: "het is een communautaire afrekening van de Vlamingen". Te gek voor woorden!!
En waar ligt Lierse ook alweer? :mrgreen:
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

@ Harro,

Bron ? :lol:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bron? Voor wat Kadeeke het Waalse voetbal verwijt of voor het feit dat in het Vlaamse Lier spelers Mardulier en Fassot en hulptrainer Deman bekentenissen hebben gedaan over het verkopen van wedstrijden aan de Chinese maffia? 8)

http://www.lierse.be
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Je hebt inderdaad gelijk, Harro.

Spijtig van de on-Vlaamse namen, nietwaar.

Leo
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Harro schreef:
Kadeeke schreef:Nu ook weer met de omkoopschandalen in de Belgische voetbalcompetitie. De VRT maakt een reportage grotendeels rond een Waalse 1e klasse-club, waar meerdere spelers, trainer, clubbestuurders en zelfs de clubadvocaat zich hebben laten omkopen door de chinese gokmaffia. En wat zeggen die kerels: "het is een communautaire afrekening van de Vlamingen". Te gek voor woorden!!
En waar ligt Lierse ook alweer? :mrgreen:
Lierse als club treft geen schuld, en de beschuldigde spelers zijn geen Vlamingen! En het was de club Lierse zelf die vragende partij was om de zaak uit te spitten. Dus aan Vlaamse kant wil men de waarheid weten, en de betrokkenen bestraffen. Aan Waalse zijde, met o.a. La Louvière wil men alles weer in de doofpot steken. En de eigen postjes vrijwaren. Meer nog ze gaan de VRT voor de rechter slepen. Blufpoker van jewelste. Ja zo zijn ze wel. Als je de reactie van Bodart zag na de beschuldigen speelde hij ook blufpoker, zelfs met doodsbedreigingen en al, maar de strop rond z'n nek wordt toch maar langer hoe meer aangespannen.
Conclusie: maffiapraktijken waar ze in Sicilië nog een puntje aan kunnen zuigen.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

je kan het waalse voetbal verdorie heel goed vergelijken met de waalse politiek, 1 pot nat.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
haepers22
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 mar 2005, 15:03
Locatie: belgië
Contacteer:

Bericht door haepers22 »

ik ben voor splitsing

Al het vlaamse geld gaat toch maar naar wallonie om daar de flaters te kunnen verdoezelen van de waalse politici

"Apres nous le deluge" :P
Voor elk probleem is er een oplossing.
Aangezien er voor dit probleem geen oplossing is, is er ook geen probleem
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

bollebekboerke schreef:je kan het waalse voetbal verdorie heel goed vergelijken met de waalse politiek, 1 pot nat.
:lol:
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

bollebekboerke schreef:je kan het waalse voetbal verdorie heel goed vergelijken met de waalse politiek, 1 pot nat.
Zo sterk wil ik het niet stellen, maar ik heb ook de indruk dat er in de Waalse politiek nog veel officieus gebeurt. Als er in die context praktijken bekend worden lijkt de meeste kritiek vanuit Vlaanderen te komen, terwijl er in Wallonië minder zwaar aan getild lijkt te worden.
Gewoon een verschil in beleid zoals dat tussen verschillende landen bestaat, alleen jammer dat men krampachtig blijft proberen ze te verzoenen tot iets gemeenschappelijks, met het bekende over-en-weer geblaf als gevolg.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Kadeeke schreef:
Harro schreef:
Kadeeke schreef:Nu ook weer met de omkoopschandalen in de Belgische voetbalcompetitie. De VRT maakt een reportage grotendeels rond een Waalse 1e klasse-club, waar meerdere spelers, trainer, clubbestuurders en zelfs de clubadvocaat zich hebben laten omkopen door de chinese gokmaffia. En wat zeggen die kerels: "het is een communautaire afrekening van de Vlamingen". Te gek voor woorden!!
En waar ligt Lierse ook alweer? :mrgreen:
Lierse als club treft geen schuld, en de beschuldigde spelers zijn geen Vlamingen! En het was de club Lierse zelf die vragende partij was om de zaak uit te spitten. Dus aan Vlaamse kant wil men de waarheid weten, en de betrokkenen bestraffen. Aan Waalse zijde, met o.a. La Louvière wil men alles weer in de doofpot steken. En de eigen postjes vrijwaren. Meer nog ze gaan de VRT voor de rechter slepen. Blufpoker van jewelste. Ja zo zijn ze wel. Als je de reactie van Bodart zag na de beschuldigen speelde hij ook blufpoker, zelfs met doodsbedreigingen en al, maar de strop rond z'n nek wordt toch maar langer hoe meer aangespannen.
Conclusie: maffiapraktijken waar ze in Sicilië nog een puntje aan kunnen zuigen.
Ondertussen is wel vlaming Delorge al ontslagen bij Anderlecht
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Delorge (klinkt van oorsprong niet echt Vlaams eh, maar dit geheel ter zijde), en de hulptrainer van Lierse Deman. Maar bij mij gaat het om het feit dat men hier wel gerechtigheid wil laten geschieden, en dat men in Wallonië weer alles onder de mat wil vegen. Of erger nog, uithalen naar diegenen die de zaak aan het licht brengen met doodsbedreigingen en al, dat gaat me echt te ver! En die van La Louvière hebben toen gezegd dat dit alles weer een communotaire actie van de Vlamingen was, komaan man, met die kerels kun je gewoon niet praten. Zich altijd in een slachtofferol willen murwen, terwijl zij het crapuul zijn.
En over het algemeen zijn het toch weer corrupte Italo-Belgen die de spilfiguren zijn. Die Allata heeft bloed aan z'n handen en toch mag die nog zo'n functies uitvoeren. Die kerel moest allang z'n burgerrechten kwijt zijn. Als je dan in Panorama ziet hoe die agant van de plaatselijke politie naar Allata belde, het was net of hij één van z'n vrienden aan de lijn had.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Eerst gaat het om het complete Waalse voetbal, als blijkt dat er een Vlaamse club betrokken is gaat het opeens om niet-Vlaamse spelers, nu een Vlaamse speler betrokken blijkt gaat het opeens over gerechtigheid en om de klank van een achternaam. Je standpunt is wel erg flexibiel, Kadeeke. Heb je je standpunt al klaar voor als een Vlaamse manager betrokken blijkt of voor als een Vlaamse club ontkent? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Harro schreef:Eerst gaat het om het complete Waalse voetbal, als blijkt dat er een Vlaamse club betrokken is gaat het opeens om niet-Vlaamse spelers, nu een Vlaamse speler betrokken blijkt gaat het opeens over gerechtigheid en om de klank van een achternaam. Je standpunt is wel erg flexibiel, Kadeeke. Heb je je standpunt al klaar voor als een Vlaamse manager betrokken blijkt of voor als een Vlaamse club ontkent? :mrgreen:
Alles wat hier geschreven staat van mij is doordacht. Ben jij Vlaming? Zo ja, dan zou je begrijpen waarom. En ik blijf telkens bij m'n standpunten. Ontken ik iets dan? Ik blijf bij alles. Heb ik iets tegenstrijdigs gezegd, zoja, zeg me dan waar? Wat is je probleem? Of heeft dit soms iets te maken met een andere discussie tussen ons vroeger?
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Niet tegenstrijdig, wel zéér flexibel ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie