Russen wilden Nederland veroveren

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

En sowieso wat zouden de Russen moeten met Europa? ze verliezen alleenmaar soldaten en materieel. En als ze het zou lukken hebben ze nog meer gebied om te beschermen.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Het is ook een kwestie van mentaliteit..de opvoeding de wereld waarin je opgroeit. Als je weinig hebt zoals de gemiddelde rus en dus dientegevolge ook gewend bent aan hardere leefomstandigheden.
Ach ik heb er geen verstand van maar russen zijn een taai volk en wou erniet graag tegen vechten...wel wodka drinken!
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Bericht door Unyuu »

Tjeerd schreef:Wat wil Rusland ons maken dan. Al hebben ze Nederland , wat wil ze dan nog meer. Rusland heeft op het momenteel een erg zwak leger. Een Amerika is natuurlijk ons hulpje ... dus die komt er gelijk aan
wij hebben Amerika als hulpje? net als in WO2, kwamen ze aan het einde zowat ff met de eer strijken.

hadden ze wat eerder gekomen waren er misschien ook wel wat minder slachtoffers gevallen.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Ho even!
Amerika kwam in WO2 écht niet even op het eind met de eer strijden. Denk maar eens aan Operatie Torch, de landingen in Italië, de constante bombardementen op Duitsland, de leningen aan de Sovjet-Unie, etc...
Dat men in 1944 pas kon aanvallen is dat toen pas het materieel, inlichtingen over Duitse verdedigingen en mankracht klaar stond voor de invasie.
Ik heb er geen kracht meer voor
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Bericht door Unyuu »

vincent schreef:Ho even!
Amerika kwam in WO2 écht niet even op het eind met de eer strijden. Denk maar eens aan Operatie Torch, de landingen in Italië, de constante bombardementen op Duitsland, de leningen aan de Sovjet-Unie, etc...
Dat men in 1944 pas kon aanvallen is dat toen pas het materieel, inlichtingen over Duitse verdedigingen en mankracht klaar stond voor de invasie.
dan zijn ze alsnog vrij laat gekomen, misschien kon het ook niet anders maar ja er gingen wel steeds meer mensen dood daar
Adults are fools that help create the criminals of tomorrow
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Wat zou je anders zien? Een vroege mislukte invasie of een late succesvolle invasie?
Ze hebben de Russen gegeven wat ze konden missen en ondertussen de nazi bedreiging tegengehouden waar ze konden. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Bericht door Unyuu »

vincent schreef:Wat zou je anders zien? Een vroege mislukte invasie of een late succesvolle invasie?
Ze hebben de Russen gegeven wat ze konden missen en ondertussen de nazi bedreiging tegengehouden waar ze konden. ;)
daarom zei ik misschien ook "misschien kon het ook niet anders"

maar dat begreep je schijnbaar niet.
Adults are fools that help create the criminals of tomorrow
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

och, dan is het nu opgehelderd. :wink:
Ik heb er geen kracht meer voor
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

Mijn pa heeft eens gezegt dat de Amerikanen na de oorlog alle duitse krijgsgevangenen herbewapenden omdat ze schrik hadden van de russen, klopt dit :?
Easy up front!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Red schreef:Mijn pa heeft eens gezegt dat de Amerikanen na de oorlog alle duitse krijgsgevangenen herbewapenden omdat ze schrik hadden van de russen, klopt dit :?
NEEN!
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Lijkt me ook "stug".
Unyuu
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2006, 17:33

Bericht door Unyuu »

Red schreef:Mijn pa heeft eens gezegt dat de Amerikanen na de oorlog alle duitse krijgsgevangenen herbewapenden omdat ze schrik hadden van de russen, klopt dit :?
Je gaat ook echt eerst met moeite die Duitsers aanpakken en dan ze weer een kans te geven door ze hun wapens terug te geven lol

Wat was al dat vechten dan voor lol.

Besides de Duitsers waren bang voor de Russen omdat ze "hard" waren.
Adults are fools that help create the criminals of tomorrow
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

micky schreef:En sowieso wat zouden de Russen moeten met Europa? ze verliezen alleenmaar soldaten en materieel. En als ze het zou lukken hebben ze nog meer gebied om te beschermen.
Ja, dan kan je dat van iedereen zeggen , wat moest duitsland met heel europa, wat moest Napoleon met heel europa,...

En van die Duitsers herbewapenen , sorry hoor, ik heb dit ook maar van men vader gehoord :oops:
Easy up front!
Gebruikersavatar
Verschaeve
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 dec 2005, 00:03
Locatie: Sollbad-Hall & Nikolaiken i.O.

Bericht door Verschaeve »

Wat Rusland met West-Europa moet?

Wat dachten jullei van GELD, KAPITAAL, MATERIEEL, WERKKRACHTEN, TERRITORIUM, MILITAIRE STRATEGISCHE BASES?

Wat moest Rusland na 1945 met Polen en de Baltische staten? Hetzelfde.

Bezetting is echt geen probleem voor zo'n gigantisch land.

Overigens was de angst in 1944-1945 voor de Russen terecht. De Duitsers waren keihard geweest aan het Oostfront door publieke executies en "geordende" moorden op partizanen. Maar de Russen waren niet alleen wraakzuchtig, maar ook tot beesten gehersenspoeld.

Russische vrouwenbataljons doodden bijv. zwangere Oekraïense vrouwen en Duitse vrouwen werden uiteengereten in Oost-Pruisen bij groepsverkrachtingen. De Duitsers waren wat verkrachtingen en dat soort zaken niet zo bloederig en bloedig wreed. Zij schoten. Dood. Direct. Zonder te veel omwegen en villen en openrijten en steken en martelen. Da's een verschil. De SS verschroeide aarde en dorpen, de Russen scheurden mensen letterlijk uiteen en hingen ze dan op.
[url]rtsp://streams.vpro.nl/pac02/2162904/80_2.ra?start=0:3:28.40&end=0:56:30.20&title=Spoor%20terug%20De%20Gedroomde%20Eeuw%2035%20-%20Het%20Groot-Germaanse%20Rijk[/url] (Doorspoelen tot 36:00 min)
«Vlaanderens schoonste uur heeft geslagen» - Onderpastoor en dichter Cyriel Verschaeve, West-Vlaanderen, 1940. Een Romanticus, gevangen door de geschiedenis.
derbier
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jun 2005, 13:58

Bericht door derbier »

Link doet het niet?
Plaats reactie