Hoe heet dit instrument ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Hoe heet dit instrument ?

Bericht door J Bishop »

Hallo mensen,

Op het moment ben ik alvast grote voorbereidingen aan het maken voor mijn toekomstige CoD2 Mod: Notes of a Sniper. Dit gaat een Mod worden waar men elkaar dient uit te schakelen met een Sniper Rifle in een hiervoor aangepaste gametype.

Maar hierbij wil ik voor de Duitse kant ook nog een aantal instrument-modellen maken voor in het spel zelf. Ik heb een plaatje gescant uit een boek om die na te willen maken, maar dit plaatje is helaas niet genoeg. Want ik zou erg graag willen weten hoe de "verkenners-instrument" heet dat is gebruikt door de duitsers tijdens Stalingrad, zodat ik hier wat meer informatie over kan vinden, en daarvan uit mijn model beter kan realiseren.

Plaatje:
Afbeelding

Vriendelijke Groet,
Jeffrey Bishop
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik heb in het boek "D-Day 6 juni 1944 (De langste dag)" van Will Fowler een aanwijzing voor je gevonden. Althans ik denk dat het over hetzelfde apparaat gaat.

Op pagina 132 staat:

In WN62 keek luitenant Freking door zijn sterke stereoscopische artilleriekijker ('ezelsoren') met stijgend ongeloof naar de op hem toevarende schepen

Dus de Nederlandse naam hiervoor is denk ik "ezelsoren"
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Het probleem is dat ik hier niet echt veel wijzer uit wordt omdat er niks te vinden is over het instrument als ik op internet zoek :) .

Wel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om te kijken :wink: .
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Charly1975 schreef:Dus de Nederlandse naam hiervoor is denk ik "ezelsoren"
De benaming 'schaarverrekijker' zie ik toch meer opduiken in literatuur, met een anderstalige benaming kan ik je helaas ook niet helpen.
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Ik dacht altijd dat het een verrekijker was die speciaal was uitgevonden voor gebruik in vanuit een loopgraaf. (periscoop-achtig)
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Peter Moelans schreef:
Charly1975 schreef:Dus de Nederlandse naam hiervoor is denk ik "ezelsoren"
De benaming 'schaarverrekijker' zie ik toch meer opduiken in literatuur, met een anderstalige benaming kan ik je helaas ook niet helpen.
Dankje Peter, door jouw benaming schaarverrekijker ben ik via Altavista nadat Google mij teleurstele gekomen op een website die bepaalde woorden uit wo2 vertaalde in het duits waar onder andere schaarverrekijker aka "Scherenfernrohr" in stond. En met dat zoekargument heb ik mijn plaatjes kunnen vinden.

Alvast iedereen bedankt :)
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Vraagje, hoe wil je voor CoD2 een mod gaan ontwikkelen als CoD2 Radiant nog niet uit is? En je dus nog geen Maps kunt ontwerpen?

Of word het enkel codeer werk? Wat erg jammer zou zijn aangezien de maps van nu niet echt voor Sniper bedoeld zijn. :)
Gebruikersavatar
J Bishop
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 dec 2004, 21:19

Bericht door J Bishop »

Wat ik al eerder gezegd heb, ben ik voorbereidingen aan het treffen. Daar bedoel ik mee dat ik alvast met een 3D programma dit soort objecten ga proberen te realiseren. :). Maar later zullen er inderdaad aangepaste maps komen waar je je helemaal kunt uitleven als Soviet of Axis sniper, met camouflage, speciale sniper tool etc.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Hmmmm, over die voorbereiding had ik even overheen gelezen.
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Peter Moelans schreef:
Charly1975 schreef:Dus de Nederlandse naam hiervoor is denk ik "ezelsoren"
De benaming 'schaarverrekijker' zie ik toch meer opduiken in literatuur, met een anderstalige benaming kan ik je helaas ook niet helpen.
jups, het is een schaarkijker
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik zal het aanpassen in het boek :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie