je WO2 Postzegel verzameling.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

je WO2 Postzegel verzameling.

Bericht door sobel »

omdat er in wo2 ook diverse postzegels zijn gemaakt is het mischien leuk om deze te zien in dit topic.

om als eerst van start te gaan, hier volgt de mijne

Afbeelding

mocht iemand mischien een close-up van een postzegel willen zien, zeg het ff in dit topic en ik zorg er voor..

Sobel.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mmmm, ik heb er nog een hele hoop liggen, ik zal ze ook eens in beeld moeten brengen :lol: Wel mooie postzegels sobel!

groeten
simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik ben benieuwd Simon!

Sobel.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

ja ik zal eens op zoek gaan maar mijn wo2 postzegels.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

en het nederlandse gedeelte:

http://img52.imageshack.us/img52/3793/p10100195zt.jpg

http://img52.imageshack.us/img52/3170/p10100204jg.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/9589/p10100216fe.jpg

mijn dubbele (zijn te ruil, daar over kan je me een pb'tje sturen)

http://img52.imageshack.us/img52/9320/p10100223ec.jpg

sorry dat voor de niet 100% scherpe foto's.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Is er iemand bekend met een postzegelalbum met voorbedrukte afbeeldingen van Nederlandse zegels uit WOII?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

NSB sluitzegels

Bericht door asjemenou »

Een filatelist ben ik niet. Het enige wat ik in mijn WOII verzameling heb aan zegels zijn deze NSB sluitzegels. De sluitzegels zijn afkomstig van een voormalig NSB blokleider. De sluitzegels maakten deel uit van een partij NSB lektuur en aanplakbiljetten. Aanvankelijk wilde de voormalige NSB'er de hele partij bij het oud papier doen. Gelukkig heeft een kennis van mij dit kunnen verhinderen en er voor gezorgd dat de voormalige NSB'er het unieke NSB promotiemateriaal en z'n partijspeldje aan mij schonk. Het enige wat ik de voormalige NSB'er moest beloven was dat ik z'n identiteit nooit zou prijsgeven. Omdat ik de groot formaat posters thuis niet kon conserveren heb ik ze destijds levenslang uitgeleend aan het NIOD. De bewuste NSB'er kwam zelfs regelmatig op de Maliebaan in Utrecht. Hij was lid van de NSB tot aan het einde van de oorlog. Een oorlogsmisdadiger was hij echter niet.

Afbeelding
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: NSB sluitzegels

Bericht door koen »

asjemenou schreef:Een filatelist ben ik niet. Het enige wat ik in mijn WOII verzameling heb aan zegels zijn deze NSB sluitzegels. De sluitzegels zijn afkomstig van een voormalig NSB blokleider. De sluitzegels maakten deel uit van een partij NSB lektuur en aanplakbiljetten. Aanvankelijk wilde de voormalige NSB'er de hele partij bij het oud papier doen. Gelukkig heeft een kennis van mij dit kunnen verhinderen en er voor gezorgd dat de voormalige NSB'er het unieke NSB promotiemateriaal en z'n partijspeldje aan mij schonk. Het enige wat ik de voormalige NSB'er moest beloven was dat ik z'n identiteit nooit zou prijsgeven. Omdat ik de groot formaat posters thuis niet kon conserveren heb ik ze destijds levenslang uitgeleend aan het NIOD. De bewuste NSB'er kwam zelfs regelmatig op de Maliebaan in Utrecht. Hij was lid van de NSB tot aan het einde van de oorlog. Een oorlogsmisdadiger was hij echter niet.
wow wat een verhaal, gelukkig zijn zijn spullen niet vernietigd, maar bewaard gebleven!
Plaats reactie