David Irving drie jaar de cel in

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik vind dat als een zo grote groep mensen zich kwaad maakt over iets dat wij in onze cultuur heel normaal vinden, dat we daar dan toch echt serieus rekening mee moeten houden. Zoals moslims in mij eigen omgeving ook zeggen: het probleem is niet het spotten met de islam maar specifiek enkele prenten waarin ze de profeet afbeelden als een terrorist. Maar dat is een onderwerp voor de andere topics hierover.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Kadeeke
Lid
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 jan 2006, 15:26
Locatie: Haacht (Vlaanderen)

Bericht door Kadeeke »

Die kerel is inderdaad terecht veroordeeld.
Davon geht die Welt nicht unter
Gebruikersavatar
Verschaeve
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 dec 2005, 00:03
Locatie: Sollbad-Hall & Nikolaiken i.O.

Bericht door Verschaeve »

Onkritisch, dat lijkt de heersende geestesgesteldheid hier helaas.

De officiële versie van de Shoah is "gebeurd", maar Mohammed heeft niet echt bestaan? Wat een onzin. En over beide valt historisch gezien veel te zeggen en te nuanceren.

Het lijkt echter wel of men hier de Shoah (foutief en ongepast "Holocaust" - brandoffer - genoemd) tot religie verheven heeft, terwijl de "oude" godsdienst aan de algehele bespotting en belediging blootgegeven wordt.

Dat is met twee maten meten.

Irving monddood maken getuigt van intellectuele zwakte en ideologische angst. Wij als kinderen van de generatie mei '68 zijn zó geïndoctrineerd wat betreft de Shoah etc. etc., maar ook wat betreft godsdienst, dat hier op zo'n forum pas echt duidelijk wordt, hoe wij als honden geconditioneerd worden door de media. En als wij eruit breken, worden we opgesloten of bestraft.

Je hebt vrijheid van meningsuiting of niet. Vrijheid of "1984". We gaan naar 1984 vrees ik.
«Vlaanderens schoonste uur heeft geslagen» - Onderpastoor en dichter Cyriel Verschaeve, West-Vlaanderen, 1940. Een Romanticus, gevangen door de geschiedenis.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Verschaeve; wat is er dan onzin met betrekking tot de officiële versie van de Shoah?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik vind het eigenlijk wel grappig hoe Verschaeve er alles aan doet om pseudo-intellectuele termen te gebruiken. Kinderen van mei 1968, vrijheid of 1984. Helemaal top. Ga zo door!

En dan te bedenken dat sommige mensen dachten dat hij mij is :mrgreen:

Maar wel beter lezen hoor Verschaeve: ik zeg enkel dat niet bewezen is dat Mohammed heeft bestaan. Dit in tegenstelling tot de Holocaust (of Shoa, wat jij wil).
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Jochen S. schreef:
Ik sprak een paar jaar terug een jongeman, die van de officiersopleiding der Bundeswehr was afgedonderd omdat men in zijn kast een nummer van Der Freiwillige ( het tijdschrift van de HIAG, de veteranenorganisatie van voormalig Waffen-SS militairen) had gevonden. Let wel; noch de HIAG (die overigens bijna niet meer actief is omdat het ledental drastisch gedaald is), noch "Der Freiwillige" zijn verboden, maar als je zoiets durft te lezen als je soldaat bent, dan háng je kennelijk.
Dat kan absoluut zo zijn, maar er zijn ook genoeg gevallen bekend waar hogere Bundeswehr rangen toch vrij openlijk met WSS veteranen contact hebben/hadden. Zou het kunnen dat deze jongeman meer op z'n geweten had dan dat hij jou vertelde?
Dat denk ik niet, maar wat zou er in beginsel mis mee zijn? Mag ik iedereen er aan herinneren dat de huidige Bundeswehr, onze Nato partner, destijds werd opgebouwd door WOII veteranen, w.o. ook de nodige voormalige Waffen-SS militairen, zowel officieren, onderofficieren als manschappen. Jarenlang is er een goede verstandhouding geweest tussen de Bundeswehr, de HIAG en de OdR (Ordensgemeinschaft der Ritterkreuzträger). Geen schimmige politieke neo-nazi clubjes maar erkende veteranenorganisaties. Door toedoen van een paar kortzichtige Verteidigungsminister werden deze contacten na meer dan 40 jaar opeens min of meer politiek incorrect geacht. Van het besmette gedachtengoed was door betrokkenen al bij hun in diensttreding bij de BW afstand genomen; kennelijk was dit opeens niet meer voldoende. Bij begrafenissen van Ridderkruisdragers, die soms meer dan 30 dienstjaren bij de BW achter de rug hadden, mocht de BW formeel niet meer aanwezig zijn. Zo gaat een staat met haar oudstrijders om...... :?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jochen zegt toch juist dat er in beginsel niets mis mee is en dat heel veel hogere officieren in de Bundeswehr daar gewoon mee wegkomen? Hij geeft hierover geen waardeoordeel, vraagt zich enkel af waarom jouw jongeman niet mag wat zoveel anderen wel mogen en of daar misschien meer achter zit.

Edit: navraag via msn bij een vriend in de Bundeswehr. Enkel zo'n blad, ze waarderen het niet maar het is nooit genoeg voor ontslag. De Freiwillige is niet verboden. Echter, samen met de Freiwillige krijgen lezers - zeker als het blad doorgegeven wordt - vaak het nodige flyer werk van verboden rechtse splintergroepen. En dat is meestal goed voor een enkele reis arbeidsbureau.
Laatst gewijzigd door Harro op 23 feb 2006, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Excuses, ik bedoelde het niet negatief aan het adres van Jochem :)

De jongeman in kwestie wekte bij mij niet de indruk iemand te zijn die niet deugt. Ik heb overigens meer van dit soort absurde zaken gehoord; niet op de officiersopleiding overigens. Een soldaat, bij wie een soortgelijk tijdschrift werd gevonden, kon zich melden bij zijn meerdere en is daarover heel lang aan de tand gevoeld. Als ze nou nazistische lectuur hadden gevonden was het terecht geweest, maar een exemplaar van "Der Freiwillige"? Hebben ze bij de 'afdeling sneaky' niets beters te doen?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De afdeling "sneaky"? En wat is een "soortgelijk" tijdschrift?
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

De afdeling "sneaky"?
De Verfassungsschutz ( zeg maar de Duitse AIVD)
En wat is een "soortgelijk" tijdschrift?
"Der Freiwillige" dus
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De Duitse AIVD heeft zijn kluisje doorzocht en dat blad gevonden??? Als die erachter zaten dan zal het toch echt om meer gaan dan enkel een legaal blad. Ik dacht dat gewoon een meerdere in zijn locker had gekeken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Een meerdere vond dat tijdschrift en heeft aan de bel getrokken bij instanties, daar kwam het op neer.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Seyffardt schreef:Mag ik iedereen er aan herinneren dat de huidige Bundeswehr, onze Nato partner, destijds werd opgebouwd door WOII veteranen, w.o. ook de nodige voormalige Waffen-SS militairen, zowel officieren, onderofficieren als manschappen. Jarenlang is er een goede verstandhouding geweest tussen de Bundeswehr, de HIAG en de OdR (Ordensgemeinschaft der Ritterkreuzträger). Geen schimmige politieke neo-nazi clubjes maar erkende veteranenorganisaties. Door toedoen van een paar kortzichtige Verteidigungsminister werden deze contacten na meer dan 40 jaar opeens min of meer politiek incorrect geacht. Van het besmette gedachtengoed was door betrokkenen al bij hun in diensttreding bij de BW afstand genomen; kennelijk was dit opeens niet meer voldoende. Bij begrafenissen van Ridderkruisdragers, die soms meer dan 30 dienstjaren bij de BW achter de rug hadden, mocht de BW formeel niet meer aanwezig zijn. Zo gaat een staat met haar oudstrijders om...... :?
Eerder genoemde vriend schrijft mij zojuist:
Das ist ein wenig zu oberflächlich gesagt. Zum Beispiel gab es eine Art Leugnen oder auf jeden Fall das Nicht-Ehren der SS Panzer-Divisionen in Munster. Dort ist die Panzertruppenschule des Heeres, die einen Ehrenhain der Panzertruppe mit Gedenksteinen hat. In Fey's Buch "Panzerkampf im Bild" steht, dass ein ehemaliger Kommandeur der Schule keine SS-Gedenksteine in diesem Hain haben wollte. Dies geschah auf direkten Befehl vom BMVg.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Het oprichten van monumenten voor de Waffen-SS zal idd wat te veel gevraagd geweest zijn. Het feit dat mensen als genoemde Willy Fey, Klemens Behler, Walther Schmidt e.a. opgenomen werden in de Bundeswehr, en aan wie bovendien krachtens de wet van 1957 werd toegestaan hun Ridderkruis en andere onderscheidingen te dragen (uiteraard gezuiverd van verboden symboliek), geeft toch aan dat er een andere geest heerste dan nu het geval is.


Afbeelding

Oberstleutnant d.R. Klemens Behler (voormalig SS-Untersturmführer bij de 23. SS-Pz. Gren. Division Nederland) in Bundeswehruniform.
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Het oprichten van monumenten voor de Waffen-SS zal idd wat te veel gevraagd geweest zijn.
Voor alle duidelijkheid, die zijn er wel in Duitsland. Een voorbeeld: de LSSAH heeft er eentje in Beieren.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Plaats reactie