Venray is bang dat er een veldslag zal plaatsvinden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Venray is bang dat er een veldslag zal plaatsvinden

Bericht door Arjen »

frontpage.fok.nl schreef: De gemeente Venray is bang dat er een veldslag zal plaatsvinden tussen leden van de extreem-rechtse internationale skinheadgroepering 'Blood and Honour' en antifascisten. Zaterdag 4 maart willen aanhangers van de extreem-rechtse groep kransen leggen bij het Duitse oorlogskerkhof in het Limburgse Ysselsteyn bij Venray. De Anti Fascistische Actie (AFA) wil daar tegen gaan protesteren.

Burgemeester Waals heeft daarom politie en justitie gevraagd actie te ondernemen. De bedoeling is dat er deëscalerende maatregelen genomen worden.

De demonstratie van de antifascistische organisaties is niet alleen gericht tegen de kranslegging, maar ook tegen de deelname van de neo-nazistische Nederlandse Volksunie (NVU) aan de gemeenteraadsverkiezingen in Venray.

AFA heeft een speciale website gemaakt waarop de demonstratie 'Stop de SS herdenking' uitgebreid wordt aangekondigd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Jammer dat het een groep extreem-rechtse figuren is, want een krans leggen voor gevallenen in de Tweede Wereldoorlog is in beginsel helemáál niet verkeerd, ongeacht de nationaliteit of groep die wordt herdacht. In mijn optiek liggen er veel jonge Duitsers begraven die slachtoffer waren van het systeem. Dus jammer dat het deze neo-nazi's zijn, want die leggen de krans alleen voor het uitdragen van hun eigen ideologie. Ze willen provoceren. De krans heeft niets meer van doen met de jonge jongens die daar begraven liggen, feitelijk worden ze gebruikt voor propaganda en zijn ze in mijn ogen opnieuw gepakt. Toen, voor een fout regime. Nu, door ze met deze manifestatie in een bepaalde richting te duwen. Bah.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ik las gister ook nog in de krant, dat het oorlogskerkhof een bedevaartsoort voor Neo-Nazi's is geworden. Vooral de laatste 20 jaar, omdat in 1985 de weduwe van Rost van Tonningen een toespraak bij het graf van haar broer heeft gehouden.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Verschaeve
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 dec 2005, 00:03
Locatie: Sollbad-Hall & Nikolaiken i.O.

Bericht door Verschaeve »

Ach die marginale langharige rasta-koppen en die marginale kaalkoppen weer..........

Laat me koud. Sluit dat volk gewoon op tot de datum voorbij is en laat ze dan weer los. Dan is de druk van de ketel.

Extreem-links en extreem-rechts zijn eigenlijk héél zielig en verkomen tot een marginaal zootje, in Nederland. Misschien grappig, misschien indicatie voor de algehele politieke onverschillligheid van een materialistische bevolking in een consumptiemaatschappij. Ik weet het niet.
«Vlaanderens schoonste uur heeft geslagen» - Onderpastoor en dichter Cyriel Verschaeve, West-Vlaanderen, 1940. Een Romanticus, gevangen door de geschiedenis.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik vind het best vreemd dat je de holocaust niet mag ontkennen, maar wel als een halve gare neo rond mag lopen.
Michiel
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 feb 2006, 15:33
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Michiel »

Inderdaad. Mee eens. Maar waarbij ik wel moet opmerken dat de beweging Antifa ook fout bezig is. Die mensen beweren dat ze opkomen voor de vrije meningsuiting, maar het zijn feitelijk zelf ook fascisten die mensen met geweld proberen te verhinderen hun mening te uiten. Bij elke rechtse demonstratie staan er antifa's klaar om de boel in het honderd te laten lopen.
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Michiel schreef:Inderdaad. Mee eens. Maar waarbij ik wel moet opmerken dat de beweging Antifa ook fout bezig is. Die mensen beweren dat ze opkomen voor de vrije meningsuiting, maar het zijn feitelijk zelf ook fascisten die mensen met geweld proberen te verhinderen hun mening te uiten. Bij elke rechtse demonstratie staan er antifa's klaar om de boel in het honderd te laten lopen.
Mee eens! Meestal zijn het de ook de antifa's die op de vuist gaan met de politie en wapens dragen. De agressie van die lui is minstens net zo fout als de denkbeelden van hun opponenten.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Proos schreef:Jammer dat het een groep extreem-rechtse figuren is, want een krans leggen voor gevallenen in de Tweede Wereldoorlog is in beginsel helemáál niet verkeerd, ongeacht de nationaliteit of groep die wordt herdacht. In mijn optiek liggen er veel jonge Duitsers begraven die slachtoffer waren van het systeem. Dus jammer dat het deze neo-nazi's zijn, want die leggen de krans alleen voor het uitdragen van hun eigen ideologie. Ze willen provoceren. De krans heeft niets meer van doen met de jonge jongens die daar begraven liggen, feitelijk worden ze gebruikt voor propaganda en zijn ze in mijn ogen opnieuw gepakt. Toen, voor een fout regime. Nu, door ze met deze manifestatie in een bepaalde richting te duwen. Bah.
Ook mee eens! Kijk eens op de website van de Volksbund für Kriegsgräberfürsorge http://www.volksbund.de. Daar staan foto's op van scholieren die de graven onderhouden. Dat is toch een zinvol iets, lijkt mij. Ik ben meermalen op Ysselstein geweest, voornamelijk voor onderzoek. Er liggen daar doden begraven uit allerlei categorieën ; Duitse militairen uit WO I, DRK verpleegsters, Nederlandse Waffen-SS, maar ook Wehrmacht, Fallschirmjäger, Vliegers etc. etc.
Ik vind de demonstratie idd rieken naar propaganda ipv respect voor gevallenen.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Seyffardt schreef:
Proos schreef:Jammer dat het een groep extreem-rechtse figuren is, want een krans leggen voor gevallenen in de Tweede Wereldoorlog is in beginsel helemáál niet verkeerd, ongeacht de nationaliteit of groep die wordt herdacht. In mijn optiek liggen er veel jonge Duitsers begraven die slachtoffer waren van het systeem. Dus jammer dat het deze neo-nazi's zijn, want die leggen de krans alleen voor het uitdragen van hun eigen ideologie. Ze willen provoceren. De krans heeft niets meer van doen met de jonge jongens die daar begraven liggen, feitelijk worden ze gebruikt voor propaganda en zijn ze in mijn ogen opnieuw gepakt. Toen, voor een fout regime. Nu, door ze met deze manifestatie in een bepaalde richting te duwen. Bah.
Ook mee eens! Kijk eens op de website van de Volksbund für Kriegsgräberfürsorge http://www.volksbund.de. Daar staan foto's op van scholieren die de graven onderhouden. Dat is toch een zinvol iets, lijkt mij. Ik ben meermalen op Ysselstein geweest, voornamelijk voor onderzoek. Er liggen daar doden begraven uit allerlei categorieën ; Duitse militairen uit WO I, DRK verpleegsters, Nederlandse Waffen-SS, maar ook Wehrmacht, Fallschirmjäger, Vliegers etc. etc.
Ik vind de demonstratie idd rieken naar propaganda ipv respect voor gevallenen.
Ben er mee eens hoor! ik hoef nu al helemaal niks te zeggen of toe te voegen :!: :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
PaulM
Lid
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2006, 08:23

reactie artikel van Paul

Bericht door PaulM »

ik snap ook niks van die gasten, welke idioot gaat er nou een manifistatie organiseren op of bij een oorlogskerkhof, kijk maar eens op http://www.afan.dds.nl/ysselsteyn/index.htm. Dat zijn die linkse gasten die een oproep doen

Kijk dat die rechste rakkers een krans willen leggen tot daar aan toe (mits het de bedoeling is dat het een eerbetoon aan de doden is)

Wat die linkse rakkers doen is helemaal belachelijk, een manifistatie organiseren op een oorlogskerkhof. hoe zo proficatie, die gasten willen alleen maar een confrontatie, op die plek, belachelijk

Waar blijft het respect voor de doden die daar liggen.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

En die rechts-extremisten doen dat elk jaar, voor Volkstrauertag, en er is nog nooit iets gebeurt en het blijft rustig in het dorp... Maar nu willen die linkse daar gaan demonstreren...
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
PaulM
Lid
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2006, 08:23

Bericht door PaulM »

Nick schreef:En die rechts-extremisten doen dat elk jaar, voor Volkstrauertag, en er is nog nooit iets gebeurt en het blijft rustig in het dorp... Maar nu willen die linkse daar gaan demonstreren...
Ik heb geen zelf persoonlijk geen interesse in politiek of zo, maar ik zie dit verhaal als een "linkse proficatie"

Als die hele manifistatie van links niet doorgaat is er in die zin waarschijnlijk niet aan de hand

groeten Paul
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

De linkse kerk weet het altijd beter. Men acht zich moreel superieur. Maar af en toe moet de rest van Nederland dat ook zien, dus gaan ze dit soort achterlijke acties op touw zetten. Ik ben blij dat beide groepen in de marge opereren, ik moet er niet aan denken dat half Nederland zich aan zou sluiten bij de dit slag, dan kunnen we inpakken. Praten over de oorlog is in hun ogen al facisme, laat staan over WO 2.
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

PaulM schreef:Als die hele manifistatie van links niet doorgaat is er in die zin waarschijnlijk niet aan de hand.
Behalve dan dat er een partij neo-nazis over de begraafplaats paradeert om de gevallenen te misbruiken voor hun politieke boodschap. Noem dat maar "niets aan de hand".
Gebruikersavatar
PaulM
Lid
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 feb 2006, 08:23

Bericht door PaulM »

Harro schreef:
PaulM schreef:Als die hele manifistatie van links niet doorgaat is er in die zin waarschijnlijk niet aan de hand.
Behalve dan dat er een partij neo-nazis over de begraafplaats paradeert om de gevallenen te misbruiken voor hun politieke boodschap. Noem dat maar "niets aan de hand".
Dat schijnen die lui elk jaar te doen, zie opmerking Nick (En die rechts-extremisten doen dat elk jaar, voor Volkstrauertag, en er is nog nooit iets gebeurt en het blijft rustig in het dorp... Maar nu willen die linkse daar gaan demonstreren...)

In die zin is het niks nieuws dat die figuren daar komen, dat die linkse rakkers dan op dat kerkhof willen demonstreren dat slaat nergens op,
Plaats reactie