Je nieuwste WO II detectorvondsten (deel 1)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

hehe idd.

Nee deze is idd nog levensgevaarlijk. Heb er verder ook echt niet mee lopen kloten.
Moet idd nog de politie op de hoogte brengen maar dat doe ik nadat ik daar klaar ben want ben al wat leuke spullen tegengekomen en zou t zonde vinden als gaat gebeuren wat polte schrijft.
Ligt gelukkig niet in de buurt ve woonwijk op wandelpad dus dat scheelt
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Kun je niet gewoon tegen de politie zeggen dat je de rest evt. wel wilt overnemen?
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

C. Works schreef:Kun je niet gewoon tegen de politie zeggen dat je de rest evt. wel wilt overnemen?
Niks is leuker als het zelf vinden ipv de gevonden spullen van de politie overnemen :)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Gaat het zich niet uiteindelijk om het in bezit zijn van een Bodemvonst SS camo chickenwire M42 helm?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ben het wel met Polte eens; zelf gevonden spullen koester je (ik teminste) toch wat meer. JE weet precies waar het vandaan komt en met wat research kan je er dan missch achter komen van welke divisie of regiment het afkomstig is.
Maar nu is het meestal zo dat echt zeldzame bodemvondsten door een ander gedaan worden ;)
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

C. Works schreef:Gaat het zich niet uiteindelijk om het in bezit zijn van een Bodemvonst SS camo chickenwire M42 helm?
hoe bedoel je dat?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik snap het ook niet echt,,, een helm is meestal toch verot onder degrond...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Dat bedoelt Wittmann niet, noch ik. Ik zeg dat het uiteindelijk toch om de helm gaat ookal heb je hem niet zelf gevonden. Ik heb dan wel nog bijna niets anders gevonden dan wat gespen, knopen en hulzen en mij maakt het niet uit of ik ze krijg of zelf vind.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

dit is voor ieder verschillend natuurlijk, maar ik zou een zelf gevonden object mooier vinden dan een gekochte bodemvondst...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

C. Works schreef:Kun je niet gewoon tegen de politie zeggen dat je de rest evt. wel wilt overnemen?
Doen ze dat wel??
Infanterie: Königin aller Waffen!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

nee want gaat hun te veel tijd en werk in zitten. Alles wat maar met munitie te maken heeft word zowiezo al mee genomen. Eventuele spelden oid worden verdeeld onder het personeel, blijft achter, of word (als er al wat over is) naar het museum gebracht (waar het vaak ook geen goede behandeling krijgt).
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

pionier schreef:nee want gaat hun te veel tijd en werk in zitten. Alles wat maar met munitie te maken heeft word zowiezo al mee genomen. Eventuele spelden oid worden verdeeld onder het personeel, blijft achter, of word (als er al wat over is) naar het museum gebracht (waar het vaak ook geen goede behandeling krijgt).
Licht er denk ik een beetje aan wat voor agenten je tegen over je hebt staan.
Is het een sociale symphatieke vent dan heb je misschien wel kans dat je ook wat spullen krijgt mits het geen munitie is natuurlijk! :wink:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

heey,
weet iemand nog een goed stekkie op de meinweg?
of rond roermond/herkenbosch (limburg)?

groetjes,
Dwayne
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

dwayne schreef:heey,
weet iemand nog een goed stekkie op de meinweg?
of rond roermond/herkenbosch (limburg)?

groetjes,
Dwayne
Sjah.. heb dit al duizenden malen gezegt.. zou eerst wat research doen, boeken lezen, ouderen contacteren..
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

er zijn nog altijd mensen die denken
dat als je een goede plek weet, je die gaat vertellen.
dat soort mensen kunnen beter in de ardennen bij foy
gaan zoeken :P
Plaats reactie