prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mike.H schreef:kom op zeg... niemand heeft de hele moslimbevolking uitgemaakt voor gekken en dat gezeur... overdrijven is ook een vak...
Mike: het zelfde voor jou als voor Thor. Gebruik de zoekfunctie van dit forum. Je staat verstelt van wat mensen hier over moslims zeggen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ja dat kan allemaal best, maar als je nu de laatste 2 pagina's van dit topic neemt.. die discussie is gewoon netjes en dan begin jij van; wat andere mensen daarover zeggen... tsja die andere mensen die zijn er nu ff niet bij op dit moment dus zullen we maar gewoon verder gaan met het feit dat de Westerse wereld en de Moslim wereld steeds verder uit elkaar drijven?

éeen wat kunnen we doen (we als westerse wereld) om ervoor te zorgen dat we gewoon weer zonder dreigende situaties e.d. verder leven?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mike, kijk gewoon eens naar het topic. Wat uitspraken...
Seyffardt schreef:Dat komt omdat je met on(der)ontwikkeld volk te maken hebt, dat altijd vanuit hun oerdriften reageert.
Drs. S. schreef:Ik vind dat het moet kunnen. Het is erg jammer dat de moslim bevolking zo reageert.
Mike.H schreef:ach bij al die moslimlanden zijn de stoppen los geslagen.
Drs. S. schreef:Zie hier de ware aard van het moslim beestje. Compleet intolerant tegen over anders denkenden, zelfs mede moslims. We moeten dus ook niet verwachten dat ze tolerant tegenover ons ongelovige westerlingen staan.
Drs. S. schreef:Het is een kleine groep die tot geweld in staat is. Het is een iets grotere groep die geweld sowieso afkeurt. En er is een hele grote groep, die het geweld goed keurt
779 schreef:Nou hoezo de hele moslimbevolking: De moslims in Saudie Arabie, Jemen, Turkije, Indonesie, Marokko etc etc zijn opgelaten. De Islam is de grootste godsdienst van de wereld.. waar maken ze zich druk om: Daarom ook de prent: We run out of virgins!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik ben niet bang om opgeblazen te worden in een trein. Die kans is wat mij betreft verwaarloosbaar. Het gaat om de lange termijn effecten. De kloof wordt alleen maar groter, met alle economische, politieke, militaire en raciale gevolgen van dien. Met een aanslag met slachtoffers kan ik nog wel leven, maar het wordt een ander verhaal als er hele bevolkingsgroepen mee gemoeid zijn.

Wat zou een oplossing kunnen zijn? Ik heb geen idee. Moet de oplossing van onze kant komen? Of wellicht van twee kanten. Maar als demonstreren zo makkelijk is voor deze mensen, waarom dan geen antiradicalisme demonstraties.

Natuurlijk zeg ik niet dat alle moslims ‘slecht’ en radicaal zijn, maar het aantal Moslims dat de straat op gaat om zijn mening te uiten stijgt. En het aantal ‘incidenten’ stijgt ook.

Bagatelliseren is misschien wel het makkelijkst, vooruit kijken kan soms slimmer zijn.

@ Harro: Zijn we het er wel over eens dat er überhaupt wel een probleem is?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ach dit schiet toch niet op zo... het probleem is dat er tussen de moslimwereld en de westerse wereld een steeds grotere kloof komt en niet wat er op dit forum word gezegd...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Natuurlijk is er een probleem en ik denk dat een aantal westerse landen, met name de VS, eerlijker moeten zijn in hun aanpak. Dus niet de oorlog tegen terrorisme gebruiken om met oude vijanden af te rekenen want dan krijg je enkel meer moslims tegen - zoals is gebleken na de aanval op Irak. Oorlog tegen terrorisme = oorlog tegen islam is een rechtstreeks gevolg van deze fout. Zie je wel, zeggen de hetzers, het gaat Bush niet om de terroristen, het gaat om olie. Of het waar is doet er dan nieteens toe, er waren geen wapens en dat gebruiken ze nu in hun anti-westerse propaganda. Hetzelfde met de willekeur: Irak platgooien vanwege een zogenaamde link tussen Saddam en de terroristen, terwijl als iemand het fundamentalisme omder controle had was het Saddam wel (even los van hoe en wat hij verder nog uitspookte). Maar Syrië en Libië laten ze met rust en Saoudi-Arabië, waar 19 van de 20 kapers vandaan kwamen, is Amerika's beste vriend in het Midden-Oosten. Veel moslims zien onmiddelijk dat dit niet klopt en dan speel je anti-westerse haatzaaiers in de kaart. En diezelfde VS gaan wij dan steunen. Dus je begrijpt wat er in mijn ogen moet veranderen. Ik heb niets tegen de VS als land maar de regering Bush maakt het van kwaad tot erger. Clinton had al door dat Osama Bin Laden (toen al gezocht wegens verschillende aanslagen op Amerikaanse doelen) onderdak had bij de Taliban en verbrak alle banden met dat regime. Maar toen Bush aan de macht kwam moest er weer toenadering komen want grote Amerikaanse olieconcerns wilden een pijpleiding door Afghanistan. En de Taliban wist wat ze moest doen: pappen en nathouden met valse beloften aan de CIA dat ze Bin Laden zouden uitleveren, maar ondertussen de aanslagen voorbereiden. Bin Laden krijgt z'n zin: sinds 9-11 zorgen VS en bondgenoten er zelf voor dat steeds meer moslims zich tegen hen keren. En de fundamentalistische leiders spinnen er garen bij.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Geen atoombom gooien dus?....verdikkie..
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Mike.H schreef:ach dit schiet toch niet op zo... het probleem is dat er tussen de moslimwereld en de westerse wereld een steeds grotere kloof komt en niet wat er op dit forum word gezegd...
Je valt een beetje in herhaling... :)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Harro schreef:Natuurlijk is er een probleem en ik denk dat een aantal westerse landen, met name de VS, eerlijker moeten zijn in hun aanpak. Dus niet de oorlog tegen terrorisme gebruiken om met oude vijanden af te rekenen want dan krijg je enkel meer moslims tegen - zoals is gebleken na de aanval op Irak. Oorlog tegen terrorisme = oorlog tegen islam is een rechtstreeks gevolg van deze fout. Zie je wel, zeggen de hetzers, het gaat Bush niet om de terroristen, het gaat om olie. Of het waar is doet er dan nieteens toe, er waren geen wapens en dat gebruiken ze nu in hun anti-westerse propaganda. Hetzelfde met de willekeur: Irak platgooien vanwege een zogenaamde link tussen Saddam en de terroristen, terwijl als iemand het fundamentalisme omder controle had was het Saddam wel (even los van hoe en wat hij verder nog uitspookte). Maar Syrië en Libië laten ze met rust en Saoudi-Arabië, waar 19 van de 20 kapers vandaan kwamen, is Amerika's beste vriend in het Midden-Oosten. Veel moslims zien onmiddelijk dat dit niet klopt en dan speel je anti-westerse haatzaaiers in de kaart. En diezelfde VS gaan wij dan steunen. Dus je begrijpt wat er in mijn ogen moet veranderen. Ik heb niets tegen de VS als land maar de regering Bush maakt het van kwaad tot erger. Clinton had al door dat Osama Bin Laden (toen al gezocht wegens verschillende aanslagen op Amerikaanse doelen) onderdak had bij de Taliban en verbrak alle banden met dat regime. Maar toen Bush aan de macht kwam moest er weer toenadering komen want grote Amerikaanse olieconcerns wilden een pijpleiding door Afghanistan. En de Taliban wist wat ze moest doen: pappen en nathouden met valse beloften aan de CIA dat ze Bin Laden zouden uitleveren, maar ondertussen de aanslagen voorbereiden. Bin Laden krijgt z'n zin: sinds 9-11 zorgen VS en bondgenoten er zelf voor dat steeds meer moslims zich tegen hen keren. En de fundamentalistische leiders spinnen er garen bij.
Ik ben blij dat je hierover begint. Je ziet het probleem (gelukkig) breder dan dat je deed voorkomen. Ik ben het, met wat er in de quote staat, met je eens. Amerika heeft met zijn kapitalistische imperialisme een erg groot aandeel in de hele kwestie. Het is in andere topics wat meer naar voren gekomen, maar niet in deze.
Wij zien het onderscheid tussen de VS en Europa, 'de moslims' volgens mij niet. Amerika trekt zich van Europa niks aan, want dat is toch een bende. En wij zijn net zo ernergiegeil als onze verre westerburen.

Morgen meer ...
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Qua oorzaken en oplossingen deel ik de mening van Harro. Ik denk dat men zich in Amerika tevens eens moet afvragen of hun president wat betreft buitenlands beleid niet al teveel macht heeft. Qua binnenlands beleid mogen de Verenigde Staten zich qua wijze van besturen een democratie noemen, maar het buitenlands beleid is al gedurende meerdere presidenttermijnen het speelterrein geweest van diverse presidenten, met de problemen van dien.

Ik denk dat de VS het voortouw nu moet nemen en dat ze zich minder moeten bezighouden met het veramerikaniseren van de wereld. Het is een mooi streven om meer democratie op de aardbol te vestigen, maar het valt me enerzijds op dat men erg selectief is met de landen die men wil democratiseren en anderzijds dat men dit aan landen opdringt, terwijl de basis van een democratie naar mijn mening moet zijn dat een volk hiervoor kiest. Dat de VS Europa heeft bevrijd tijdens de Tweede Wereldoorlog daarvoor mogen we ze dankbaar zijn, maar ik kan me zeer goed voorstellen dat Irakezen en Afghanen zich momenteel helemaal niet bevrijd voelen, maar juist onderdruk.

Kortom: één van de stappen naar meer veiligheid op de wereld is een gematigder buitenlandbeleid van de VS. Natuurlijk moeten er ook vanuit de Moslimwereld oplossingen komen, vanuit Israël en wellicht ook vanuit de EU.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Amerika speelt al langer een vies spelletje, maar kan volgens mij de problemen niet aan. Ik denk aan Korea, Vietnam, Afghanistan en Irak. Telkens proberen ze een probleemgebied naar hun eigen hand te zetten, en telkens gaat het weer mis. Toen was het communisme, dan terrorisme en dan weer olie.
Volgens mij spaart de VS z’n eigen olie op, zodat het in de toekomst als één van de laatste nog een voorraad heeft. Tot die tijd willen ze het middenoosten leeg drainen. Die olie is natuurlijk weer een belangrijke inkomsten bron van de landen in het middenoosten. Maar diezelfde olie lijkt voor de kapitalist een primaire levensbehoefte te zijn. Onze huidendaagse economie en samenleving is zodanig fragiel, dat een kleine schommeling in de olieprijs al grote gevolgen heeft. Alles draait om de energie, en dat weten de mensen in het middenoosten donders goed.

We moeten niet vergeten dat de aanslag van 9-11 plaatsvond voor dat we in Afghanistan en Iraq liepen te kutten. Dus het veel gehoorde argument “wat moeten jullie in Irak” gaat maar deels op.
Men moet ook de haat jegens het westen niet onderschatten. Theo van Gogh is niet vermoord omdat we in Irak zitten, net als dat de woede over de prenten niet primair een Irak-issue is. Het is een antiwesterse mentaliteit die deels gevormd is door het beleid van Amerika en Europa. Voor het andere deel wordt die mentaliteit gevormd door de Islam zelf (een religie kwestie dus).

Wat mij het meest verontrust is het groepsgevoel van de moslims in kwestie. Als er in Denemarken een tekening in de krant staat, dan maken ze zich aan de andere kant van de wereld er druk over. Het betreft een complete religie, niet een enkel land of zelfs maar een aantal landen. Ook al voelen wij ons niet zozeer verbonden met Amerikanen, Britten of zelfs Nederlanders, ‘zij’ voelen zich wel verbonden met een moslim aan de andere kant van de wereld.

De minst kwade van de twee is Amerika, mede omdat onze maatschappij als twee druppels water op de Amerikaanse lijkt. Dat maakt Amerika nog niet onze vriend, maar een bondgenoot.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Drs. S. schreef:We moeten niet vergeten dat de aanslag van 9-11 plaatsvond voor dat we in Afghanistan en Iraq liepen te kutten. Dus het veel gehoorde argument “wat moeten jullie in Irak” gaat maar deels op.
- Amerika liep al heel lang met Afghanistan te "kutten" voordat er een 9-11 was. De regering Bush dacht echter dat ze de Taliban wel even met geld (voor een pijplijn) konden paaien terwijl de regering Clinton allang de onderhandelingen had afgebroken vanwege de banden tussen Taliban en Osama Bin Laden.
- Ook na 9-11 is de vraag "wat moeten jullie in Irak" volkomen logisch. Er was immers geen verband tussen 9-11 en Saddam. Wat dat betreft was een Amerikaanse aanval op Irak net zo zinvol als een aanval op Nederland of België.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik wilde men er alleen op wijzen dat de aanslagen voor 2003 al een feit waren. En dan heb ik het niet eens gehad over de eerdere aanslagen bv in Jemen.
Maar we zijn het grotendeels eens Harro, zeker als dit het enige is wat je hebt op te merken. Was nou maar 6 pagina's terug begonnen met op niveau discussieren, dan had je mij en jezelf een hoop ellende bespaard. :wink:

Maar even weer serieus: Wat moet er veranderen om de wereld een betere plek te maken? Is dat überhaupt nog mogelijk? Naar mijn idee is het niet meer mogelijk zolang wij zo kapitalistisch bezig blijven en zolang zij zo uptight blijven.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

KevinP schreef:Kortom: één van de stappen naar meer veiligheid op de wereld is een gematigder buitenlandbeleid van de VS.
ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Drs. S. schreef:ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Van Bush zal ik dit ook niet verwachten, maar wie weet wat we kunnen verwachten van zijn opvolger (of opvolgster)?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie