Hulp bij identificatie aub!

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Hulp bij identificatie aub!

Bericht door thrill me »

Heb hier vorige week een foto binnengekregen vanop Ebay uit een Duits soldaten album, de linkse zou generaal Georg Lindemann zijn. De rechtse onbekend.
Nu heb ik een beetje gespeurd en ik moet zeggen dat ie zeer sterk op Feldmarschalk Erwin Rommel lijkt. Dit qua kledij, kepie, lengte en gelaatstrekken. Ik heb op een ander forum al een discussie geopend en daar beweert de moderator dat het om Georg von Küchler zou gaan.
Graag jullie mening over deze foto aub jongens..

DETAIL ORIGINELE FOTO :
AfbeeldingAfbeelding

von Küchler_______________Rommel
AfbeeldingAfbeelding

Rommel met staf in de hand (let goed op de grootte, kledij, kepie en gezicht van de personen)
Afbeelding
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Nah, dit is zeker niet Rommel.
Je foto is wat te wazig om een zekere identificatie te geven, denk ik.
Hoe weet je trouwens zo zeker dat de rechtse een generaal is? Kan toch evengoed bvb een Oberst zijn?
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Hij heeft wel het bekkie van rommel.
Afbeelding
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Misschien kun je uit vogelen hoe groot de beide heren (Georg Lindemann en Erwin Rommel) waren. Op de foto lijkt Georg Lindemann zeker wel een half kop groter dan het figuur naast hem. Als blijkt dat Rommel groter was dan Lindemann, dan weet je zeker dat het in ieder geval niet Rommel is op de foto.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Enkel heeft die ene foto een diamant bij zijn "Iron Cross". En die foto die jij (Drs. S.) geeft heeft dat niet. :)

Wel hebben ze beide die medaille met de 2 ijzeren zwaarden. :)
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

1) Rommel droeg al vanaf 1917 het Pour le Merite. In 1940 geloof ik het Ritterkreuz. Rommel moet dus minstens het Pour le Merite dragen op deze foto, maar ik zie helemaal niets aan de hals.
2) Niets zegt dat dit een generaal is!
Het kan hier dus even goed om majoor Struntz uit Hottentottensee gaan, we zullen het nooit weten gezien de foto niet scherp genoeg is.
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Ok, jammer dat de foto te onscherp en uit een slechte hoek genomen is om een zekere identificatie te proberen. Ik kon er niet aan doen toen ik die foto in handen kreeg, heb direct op Google gekeken nr foto's van Rommel en vond dat ie er toch wel sterke gelijkenissen met vertoonde, evenals qua grootte en kledij.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Donitz
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2006, 19:39

Bericht door Donitz »

aan drs. S.;

De foto die jij geplaatst hebt dat is idd generaal Rommel, kijk maar naar zijn onderscheiding (pour le merite ) over zijn ridderkruis 1e klas.
Deze onderscheiding is enkel aan een aantal generaals toegekend wegens buitengewone verdiensden ( denk aan antlantikwall en Afrika korps acties ).
De foto's waar het om gaat, dat kan idd iedereen zijn, maar dat is absoluut en zeker Rommel niet omdat hij daar veel te klein voor is te vergijking de man die naast hem loopt.
Generaal Rommel was ten eerste een man die erg lang en breed was en ten tweede was hij niet erg vaak bij zijn manschsappen te vinden bij voorbereidingen ( dat is hier duidelijk het geval ).
Bovendien meen ik zelfs dat dit niet de wehrmacht is maar zelfs het volksleger, kijk maar eens goed, er zijn geen kraagspiegels te vinden, welke een officiers overjas wel had maar een van het volksleger niet, die hadden erg breede kragen en geen kraagspiegels.
schouderstukken werden er wel gedragen.
sinken oder siegen
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Drs. S zegt nergens dat zijn foto Rommel niet is (foto uit 1940, westelijke campagne), Pour le Merite won Rommel in WO1 en heeft niets met de WO2 en al helemaal niets met de Atlantikwall temaken en dat hij tijdens voorbereidingen niet vaak bij zijn mannen was is (als het al waar is) een non-argument als grond om een foto af te wijzen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Donitz schreef: De foto's waar het om gaat, dat kan idd iedereen zijn, maar dat is absoluut en zeker Rommel niet omdat hij daar veel te klein voor is te vergijking de man die naast hem loopt.
Generaal Rommel was ten eerste een man die erg lang en breed was.
Rommel lang en breed???
Hitler doet het nog een paar cm beter dan hem!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Donitz
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2006, 19:39

Bericht door Donitz »

harro je meot beter lezen, ik breng het allemaal neit in verband, je moet ff beter opletten hoor.
uitleg geven is nit iets in verband leggen met elkaar.

En ik heb altijd gedacht dat generaal lang en breed was, maar dat had ik dus volledig mis...stom van me.
sinken oder siegen
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik moet beter lezen? Ik lees dat:
Donitz schreef:aan drs. S.; De foto die jij geplaatst hebt dat is idd generaal Rommel, kijk maar naar zijn onderscheiding (pour le merite ) over zijn ridderkruis 1e klas. Deze onderscheiding is enkel aan een aantal generaals toegekend wegens buitengewone verdiensden ( denk aan antlantikwall en Afrika korps acties ).
* je denkt dat er een ridderkruis eerste klas bestond
* je denkt dat het pour le merité een onderscheiding uit WO2 was
* je denkt dat het pour le merité verstrekt werd voor o.a. de Atlantikwall en acties met het Afrika Korps
* je denkt dat het pour le merité enkel aan een aantal generaals is uitgereikt
Donitz schreef:De foto's waar het om gaat, dat kan idd iedereen zijn, maar dat is absoluut en zeker Rommel niet omdat hij daar veel te klein voor is te vergijking de man die naast hem loopt. Generaal Rommel was ten eerste een man die erg lang en breed was en ten tweede was hij niet erg vaak bij zijn manschsappen te vinden bij voorbereidingen ( dat is hier duidelijk het geval ).
* je denkt dat dit Rommel niet is omdat die groot en breed was.
* je denkt dat Rommel tijdens voorbereidingen niet erg vaak bij zijn troepen was
* je denkt dat deze foto duidelijk tijdens voorbereidingen is gemaakt
Donitz schreef:Bovendien meen ik zelfs dat dit niet de wehrmacht is maar zelfs het volksleger, kijk maar eens goed, er zijn geen kraagspiegels te vinden, welke een officiers overjas wel had maar een van het volksleger niet, die hadden erg breede kragen en geen kraagspiegels. schouderstukken werden er wel gedragen.
* de meent dat dit het volksleger (de Reichswehr?) is

Wat lees ik niet goed? Jij meot trouwens beter spellen want anders kan ik neit goed lezen wat er staat.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

lol, je punt is in ieder geval duidelijk.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Donitz
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2006, 19:39

Bericht door Donitz »

* ik denk niet dat een ridderkruis 1e klas bestaat, er bestaat wel een ijzeren kruis 1e klas

*ik denk niet dat het pour le mirite uit wo2 komt, maar uit wo1

*nee ik denk niet dat het pour le marite voor die acties is gegeven, maar ik noem twee dingen van Rommel die beschreven werden als buitengewone diensten ( succesen )

* pour le merite is niet alleen aan generaals uitgerijkt, maar niet veel generaals van de Wehrmacht hadden die onderscheiding ontvangen.
Goring had er ook een dacht ik en hij was eskade lijder aan het einde van wo1 van jagdfliegergroupe von Richshofen. om maar even een voorbeeld te noemen.



* in Rommel had ik al gezien dat ik fout zat ( je moet dus echt beter lezen )

*nope rommel was niet vaak bij zijn troepen aanwezig tijdens voorbereidingen.

*jah dat denk ik wel ja dat het tijdens voorbereidingen gemaakt is, gezien de omgeving.

*het volksleger ( de vulkstorm of hoe je dat ook schrijven mag ) had geen kraagspiegels op de overjassen, in tegenstelling tot de wehrmacht waar Rommel van was.


en ten laatste, dat je graag grappig wilt zijn dat snap ik, maar ik heb dislectie en kan er zelf erg weinig aan doen, dus dan weet je dat ook even voor de volgende keer. spellingsfouten zal je bij mij wel meer tegen komen vrees ik.

Groeten Donitz
sinken oder siegen
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

* ik denk niet dat een ridderkruis 1e klas bestaat, er bestaat wel een ijzeren kruis 1e klas
Uit je zinsopbouw te zien denk je dat wel, maar goed.
Plaats reactie