prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Natuurlijk zijn we het in grove lijnen met elkaar eens. Maar dat heeft niet met pagina's terug temaken. Wat ik schreef over Pakistaanse kinderen meen ik. Aardig trouwens dat Bush juist dit Pakistan vandaag bezoekt omdat het zo'n goede bondgenoot is. En ook Indië mag gewoon een atoombom hebben want dat is een belangrijke handelspartner met een booming economie waarin het Amerikaanse bedrijfsleven graag wil meedraaien. De fundamentalistische haatzaaiers zullen weer meer mensen kunnen overtuigen.
Drs. S. schreef:Wat mij het meest verontrust is het groepsgevoel van de moslims in kwestie. Als er in Denemarken een tekening in de krant staat, dan maken ze zich aan de andere kant van de wereld er druk over. Het betreft een complete religie, niet een enkel land of zelfs maar een aantal landen. Ook al voelen wij ons niet zozeer verbonden met Amerikanen, Britten of zelfs Nederlanders, ‘zij’ voelen zich wel verbonden met een moslim aan de andere kant van de wereld.
Waarbij mijn kanttekening: het "groepsgevoel" is een ruim begrip. Neem nu de cartoons. Er zitten heel veel nuances tussen moslims die verontwaardigd zijn over deze prenten en moslims die ambassades in brand steken. Dit noem ik geen groepsgevoel.
Drs. S. schreef:De minst kwade van de twee is Amerika, mede omdat onze maatschappij als twee druppels water op de Amerikaanse lijkt. Dat maakt Amerika nog niet onze vriend, maar een bondgenoot.
Dat ben ik niet met je eens: kiezen voor de Amerikanen is kiezen voor escalatie. Ik kan mij niet voorstellen dat je dat wil.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

@ kevin
Waar ik dan wel weer voor vrees, is dat (en zeker als de spanningen nog meer oplopen) bij bv het verlaten van Irak of Afghanistan het wordt opgevat als een overwinning op het westen. Is ook niet echt bevordelijk.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Harro schreef:Dat ben ik niet met je eens: kiezen voor de Amerikanen is kiezen voor escalatie. Ik kan mij niet voorstellen dat je dat wil.
Kiezen voor 'de' Moslims is ook geen optie. En dan wordt de keuze beperkt tot Europa, maar Europa stelt ook niks voor. Dus wat dan?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Voor geen van beiden kiezen. Sterk maken dat fundamentalisme en de Amerikaanse aanpak geen van beiden steun kunnen verwachten van Nederland en Europa. Meegaan met een escalerende lijn enkel omdat we te zwak staan voor een tegengeluid? Dat is geen optie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Drs. S. schreef:@ kevin
Waar ik dan wel weer voor vrees, is dat (en zeker als de spanningen nog meer oplopen) bij bv het verlaten van Irak of Afghanistan het wordt opgevat als een overwinning op het westen. Is ook niet echt bevordelijk.
Maar dit lijkt nu wel het beleid: "we kunnen niet terugtrekken, want dan overwint het terrorisme". Ook is men bang voor gezichtsverlies.

Het lijkt mij ook niet verstandig om opeens terug te trekken vanuit Irak en Afghansistan, maar ik hoop dat men wel lessen trekt uit deze oorlogen. Als de VS nogmaals een land wil binnenvallen om hier "de vrede te herstellen" dan is het verder onontbeerlijk dat de VN hier achter staat.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Harro schreef:Voor geen van beiden kiezen. Sterk maken dat fundamentalisme en de Amerikaanse aanpak geen van beiden steun kunnen verwachten van Nederland en Europa. Meegaan met een escalerende lijn enkel omdat we te zwak staan voor een tegengeluid? Dat is geen optie.
Ik zie daar geen heil in eerlijk gezegd. We zijn in de moslim ogen nog steeds de ongelovige kapitalisten.
KevinP schreef: Als de VS nogmaals een land wil binnenvallen om hier "de vrede te herstellen" dan is het verder onontbeerlijk dat de VN hier achter staat.
Die trekken zich toch niks van de VN aan.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Dennis Hopper in Apocalypse Now schreef: This is the way the fucking world ends. Look at this fucking shit we're in, man.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Mike, dat zeggen veel mensen hier juist wel. "Het bewijst hoe gek de Pakistanen zijn", dat soort uitspraken. Alsof 166 miljoen Pakistanen staan te popelen om oorlog met het westen te voeren.

Oud spreekwoord: blaffende honden bijten niet.
Maar van het blaffen krijg je honger.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

En dan pak je gewoon een bord eten. 5000 kinderen tussen de 5 en 12 die door hun leraren op een bus zijn gezet met een paar poppen en vlaggen, daar word ik niet bang van. Die weten niet wat ze doen. Hetzelfde telt voor de meeste volwassenen die er protesteren.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:Thor, loop de discussie van het afgelopen jaar maar door. "Dagje Westerbork" is een aardige om te beginnen. En dan praten we verder over knuffelcultuur, hersenloos gedrag en het gooien van bommen.
Hier probeer je op een gemakkelijke manier mee weg te komen.
Je had ook een link kunnen plaatsen ( dagje westerbork ).
Tja.....als je een beetje lui reageerd,dat kan ik ook.
Maar ik denk dat de andere leden/bezoekers van deze forum een beter antwoord van harro hadden verwacht. ( including me ).
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

siggel schreef:En dan pak je gewoon een bord eten. 5000 kinderen tussen de 5 en 12 die door hun leraren op een bus zijn gezet met een paar poppen en vlaggen, daar word ik niet bang van. Die weten niet wat ze doen. Hetzelfde telt voor de meeste volwassenen die er protesteren.
Dat is nou de idiale leeftijd om te hersenspoelen, 5 tot 12 jaar.
Die kun je dus heel gemakkelijk kneden tot.............u roept eens.
Ik denk dat siggel zijn bericht nog eens moet lezen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

THOR schreef:Hier probeer je op een gemakkelijke manier mee weg te komen. Je had ook een link kunnen plaatsen ( dagje westerbork ).
Tja.....als je een beetje lui reageerd,dat kan ik ook.
Maar ik denk dat de andere leden/bezoekers van deze forum een beter antwoord van harro hadden verwacht. ( including me ).
Hoezo? Snap je niet hoe de zoekfunctie werkt? Kom, ik zal je helpen. Je klikt bovenaan deze pagina op "zoeken" en dan typ je "dagje AND westerbork". Je krijgt dan:

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=7600
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Harro schreef:
THOR schreef:Hier probeer je op een gemakkelijke manier mee weg te komen. Je had ook een link kunnen plaatsen ( dagje westerbork ).
Tja.....als je een beetje lui reageerd,dat kan ik ook.
Maar ik denk dat de andere leden/bezoekers van deze forum een beter antwoord van harro hadden verwacht. ( including me ).
Hoezo? Snap je niet hoe de zoekfunctie werkt? Kom, ik zal je helpen. Je klikt bovenaan deze pagina op "zoeken" en dan typ je "dagje AND westerbork". Je krijgt dan:

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=7600
Kijk eens aan,harro heeft de link geplaatst :cheer:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

THOR schreef:
siggel schreef:En dan pak je gewoon een bord eten. 5000 kinderen tussen de 5 en 12 die door hun leraren op een bus zijn gezet met een paar poppen en vlaggen, daar word ik niet bang van. Die weten niet wat ze doen. Hetzelfde telt voor de meeste volwassenen die er protesteren.
Dat is nou de idiale leeftijd om te hersenspoelen, 5 tot 12 jaar.
Die kun je dus heel gemakkelijk kneden tot.............u roept eens.
Ik denk dat siggel zijn bericht nog eens moet lezen.
precies... dat deden ze bij de HJ ook... en kijk eens hoe die vochten in Berlijn e.d. en die uit in de HJ zaten rond '35 zijn SS'ers geworden die vochten voor 'Hun Fuhrer!'... dus dat je nu nog niet bang van ze word; OK, maar in de toekomst...? ik hoop echt dat dat goed gaat!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

En wat de moslims aangaat,die kunnen een voorbeeld nemen aan de joden.
Bij de joden is zelfspot niet vreemd.
Deze hetze van de moslims is gewoon opgezet door radicale figuren.
Ze hebben bye the way,wel heel laat gereageerd op die cartoons.
Wonderlijk.............
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Plaats reactie