prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik weet het niet. Erg weinig, zou ik zeggen. Misschien keuren de verwesterde (of moet ik zeggen: gegermaniseerde) Moslims de hetze af, maar daar merk ik niets van. Van alle moslims die ik persoonlijk ken is er geen één die geen nuances aanbracht bij de moord op Theo van Gogh. Ze zeiden allemaal dat iemand die zo praat over de Islam het kan verwachten. Daar komt dus bij dat er nauwelijks tot geen Moslim groepen zijn die openlijk het extremisme afkeuren. Dit vind ik zorgwekkend.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Drs. S. schreef:Ik weet het niet. Erg weinig, zou ik zeggen. Misschien keuren de verwesterde (of moet ik zeggen: gegermaniseerde) Moslims de hetze af, maar daar merk ik niets van. Van alle moslims die ik persoonlijk ken is er geen één die geen nuances aanbracht bij de moord op Theo van Gogh. Ze zeiden allemaal dat iemand die zo praat over de Islam het kan verwachten. Daar komt dus bij dat er nauwelijks tot geen Moslim groepen zijn die openlijk het extremisme afkeuren. Dit vind ik zorgwekkend.
Precies, waarop baseren Kevin en Harro dat de meerderheid van die 1,2 miljard moslims deze hetze afkeuren...?? Ik hoop dat ze me duidelijk kunnen maken waar zij die kennis weghalen.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Is zeggen dat je het kunt verwachten hetzelfde als iets goedkeuren???
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ja, als wat verder door vraagt en als puntje bij paaltje komt dan is nuances aanbrengen hetzelfde als goedkeuren. Geweld mag als ... bla bla bla.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Dit is dus dat grijze gebied (waar ik het eerder over had) wat tussen totaal afkeuren en het plegen van religieus geweld ligt.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jij kent duidelijk heel andere moslims persoonlijk dan ik.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

ik ken persoonlijk geen 1 moslim...maar wat wij tijdens de kruistochten deden...doen zij nu een beetje over :)
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

jacob schreef:ik ken persoonlijk geen 1 moslim...maar wat wij tijdens de kruistochten deden...doen zij nu een beetje over :)
Alsof zij niets tijdens de kruistochten deden?
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jelle H. schreef:Precies, waarop baseren Kevin en Harro dat de meerderheid van die 1,2 miljard moslims deze hetze afkeuren...?? Ik hoop dat ze me duidelijk kunnen maken waar zij die kennis weghalen.
In hoeverre ze dit afkeuren kan ik niet aantonen, net zo min als jij zou kunnen aantonen dat de Islamitische wereldbevolking deze "hetze" goedkeurd. Ik heb al diverse keren via de media vernomen dat meerdere moslims, waaronder ook vooraanstaande personen, geweld afkeuren en het is onmogelijk dat men binnen een heterogene wereldbevolkingsgroep als de Islamitische wereldbevolking allemaal hetzelfde denkt als de extremisten onder hen.

Maar we hebben inmiddels allang geconstateerd dat we van mening verschillen over de omvang van het probleem. Daarom nogmaals mijn vraag aan Jelle: wat zijn volgens jou de oorzaken en hoe kunnen de problemen opgelost worden. Laten we in deze discussie a.j.b. een beetje vooruit komen, want ons meningsverschil houden we toch.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Leroy schreef:
jacob schreef:ik ken persoonlijk geen 1 moslim...maar wat wij tijdens de kruistochten deden...doen zij nu een beetje over :)
Alsof zij niets tijdens de kruistochten deden?
Was jij erbij?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Leroy schreef:
jacob schreef:ik ken persoonlijk geen 1 moslim...maar wat wij tijdens de kruistochten deden...doen zij nu een beetje over :)
Alsof zij niets tijdens de kruistochten deden?
Wat deden ze dan Leroy?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Wat een reactie van jacob en harro.
Kan het zijn dat jullie familie zijn,gezien de leeftijd is dat mogelijk.
:mrgreen:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Harro schreef:
Leroy schreef:
jacob schreef:ik ken persoonlijk geen 1 moslim...maar wat wij tijdens de kruistochten deden...doen zij nu een beetje over :)
Alsof zij niets tijdens de kruistochten deden?
Wat deden ze dan Leroy?
Als ik het me goed kan herrineren. (als ik goed heb opgelet)

Gingen ze je kop eraf hakken zoals tegenwoordig en hingen ze je kop aan een paal.... :|
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ja, dat is wel gemeen van ze. Komt daar een bloeddorstig Europees ridderleger hun land binnenvallen en dan reageren ze zo onsportief.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Harro schreef:Ja, dat is wel gemeen van ze. Komt daar een bloeddorstig Europees ridderleger hun land binnenvallen en dan reageren ze zo onsportief.
Nuja, komop zeg. Je kan enkel gewoon in een gevecht afslachten. Maar zulke dingen...

Overigens hakken ze tegenwoordig nog je kop eraf als je bv aan de wederopbouw meehelpt.
Plaats reactie