Raadsel tijd

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Klopt okke

6? = heeft drie letters
12? = heeft 6 letters
8? = heeft 4 letters
4? = heeft 4 letters

De wacht noemt dus een nummer

De bezoeker noemt dan uit hoeveel letters het getal bestaat.

Dus als er 4 gevraagt word. Dan is het antwoord dus 4.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Sjonge jonge, ik heb er uren naar zitten kijken. En dan is het zoiets simpels. :bonk:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Sjoerd schreef:Sjonge jonge, ik heb er uren naar zitten kijken. En dan is het zoiets simpels. :bonk:
you can say that again....
allerlei mathematische formules op losgelaten
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

Oke, ik heb nog een raadsel: :)

Een man heeft zelfmoord gepleegd door zichzelf op te hangen aan een 5 meter hoog plafond.
In de kamer waar hij dit heeft gedaan staat een tafel van anderhalf meter in de hoek met een dun boek over natuurkunde erop. Naast de tafel liggen 8 zakdoekjes. Precies onder de opgehangen man ligt een plas water.

Nu is de vraag: Hoe heeft hij zich opgehangen aan zon'n hoog plafond?
De man is 1 meter 75 lang, en verder bevindt er zich niks anders in de kamer, behalve het touw waarmee hij zich heeft opgehangen dan..
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

O, ja vergeten erbij te zeggen, hij heeft geen hulp van anderen gebruikt
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik heb ooit - toen ik nog een klein 'Proosje' was - de film Labyrinth gezien met David Bowie. Daar zat een raadsel in met twee wachters, waarvan de ene altijd de waarheid sprak en de ander liegt altijd. Achter de wachters waren twee deuren, waarvan de ene naar de dood leidde en de ander naar de burcht. Ofzoiets. Weet iemand nog hoe dat raadsel precies werkte? Ik vond het als kind zeer boeiend :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Proos schreef:Ik heb ooit - toen ik nog een klein 'Proosje' was - de film Labyrinth gezien met David Bowie. Daar zat een raadsel in met twee wachters, waarvan de ene altijd de waarheid sprak en de ander liegt altijd. Achter de wachters waren twee deuren, waarvan de ene naar de dood leidde en de ander naar de burcht. Ofzoiets. Weet iemand nog hoe dat raadsel precies werkte? Ik vond het als kind zeer boeiend :)
Je vraagt aan een wachter. Wat zal de andere wachter zeggen als ik vraag welke deur er naar de burcht gaat.

Van dat andere raadsel over dat plafond zou ik het niet weten.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Operation Overlord schreef:Oke, ik heb nog een raadsel: :)

Een man heeft zelfmoord gepleegd door zichzelf op te hangen aan een 5 meter hoog plafond.
In de kamer waar hij dit heeft gedaan staat een tafel van anderhalf meter in de hoek met een dun boek over natuurkunde erop. Naast de tafel liggen 8 zakdoekjes. Precies onder de opgehangen man ligt een plas water.

Nu is de vraag: Hoe heeft hij zich opgehangen aan zon'n hoog plafond?
De man is 1 meter 75 lang, en verder bevindt er zich niks anders in de kamer, behalve het touw waarmee hij zich heeft opgehangen dan..
is hij op een stapel ijs gaan staan??
wat gesmolten is :P
:D
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

hoe lang is het touw :wink:
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

wittmann schreef:
is hij op een stapel ijs gaan staan??
wat gesmolten is :P
:D
dat kan natuurlijk ook nog :lol:

dit was post nr 300!!
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Willem ter Haar schreef:Je vraagt aan een wachter. Wat zal de andere wachter zeggen als ik vraag welke deur er naar de burcht gaat.

Van dat andere raadsel over dat plafond zou ik het niet weten.
En wat dan met het antwoord?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Proos schreef:
Martijn schreef:_/-\o_ go benmaf... :)

Als ik zo vrij mag zijn om ook een raadsel te plaatsen voor mijn beurt.

Je bent op weg naar huis, maar op een gegeven moment verdwaal je en je raakt de weg kwijt. Na enige tijd kom je bij een T- splitsing. Daar zitten gelukkig 2 mannetjes. Er is echter een probleem. Het ene mannetje spreekt altijd de waarheid en het andere mannetje liegt altijd. Je wilt echter toch weten welke van de twee wegen je moet nemen om thuis te komen. Welke vraag moet je stellen om toch de goede weg te kunnen kiezen?
Ik ken 'm ook. Hint-hint: Dit raadsel zit ook in de film Labyrint met David Bowie....
op pagina 1 wist je hem wel, nou dat is pas een raadsel :P
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Nee, ik wist 'm niet, wel waar ie in voorkwam, maar ik lees nu inderdaad dat Arjen het goede antwoord weet. Alleen moet ik 't eens uittekenen ofzo, begrijp altijd graag hoe iets werkt :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Proos schreef:Ik heb ooit - toen ik nog een klein 'Proosje' was - de film Labyrinth gezien met David Bowie. Daar zat een raadsel in met twee wachters, waarvan de ene altijd de waarheid sprak en de ander liegt altijd. Achter de wachters waren twee deuren, waarvan de ene naar de dood leidde en de ander naar de burcht. Ofzoiets. Weet iemand nog hoe dat raadsel precies werkte? Ik vond het als kind zeer boeiend :)
Zoiets gelijks staat ook in het begin van dit topic alleen dan met twee mannetjes en de weg vragen.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Operation Overlord schreef:Oke, ik heb nog een raadsel: :)

Een man heeft zelfmoord gepleegd door zichzelf op te hangen aan een 5 meter hoog plafond.
In de kamer waar hij dit heeft gedaan staat een tafel van anderhalf meter in de hoek met een dun boek over natuurkunde erop. Naast de tafel liggen 8 zakdoekjes. Precies onder de opgehangen man ligt een plas water.

Nu is de vraag: Hoe heeft hij zich opgehangen aan zon'n hoog plafond?
De man is 1 meter 75 lang, en verder bevindt er zich niks anders in de kamer, behalve het touw waarmee hij zich heeft opgehangen dan..
spontane groeispurt :P ?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gesloten