prenten Mohammed

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Denk je nu echt dat enkel de middeleeuwse moslim hoofden afhakten en op spiezen staken? LOL, heb je enig idee wat de kruisvaarders zelf allemaal uitspookten? Tijdens het beleg van Antioch werden de hoofden van gevangen Turken als munitie gebruikt en werden driehonderd afgehakte hoofden op spiezen geplaatst in het zicht van de verdedigers om ze te demoraliseren. En dan hebben we het nog niet over de verovering van Jerusalem door Godfried van Bouillon, waarbij 40 duizend moslims maar ook de joodse inwoners werden uitgemoord in een dagenlang bloedbad. Een (christelijke) ooggetuige in de Gesta Francorum:
The defenders fled along the walls and through the city, and our men pursued them killing and cutting them down as far as Solomon's Temple, where there was such a massacre that our men were wading ankle deep in blood ... Then the crusaders rushed around the whole city, seizing gold and silver, horses and mules, and looting the housing that were full of costly things. Then, rejoicing and weeping from excess of happiness, they all came to worship and give thanks at the sepulchre of our saviour Jesus. Next morning, they went cautiously up the temple roof and attacked the Saracens, both men and women [who had taken refuge there], cutting off their heads with drawn swords ... Our leaders then gave orders that all the Saracen corpses should be thrown outside the city because of the stench, for almost the whole city was full of dead bodies ... such a slaughter of pagans had never been seen or heard of, for they were burned in pyres like pyramids, and none save God alone knows how many they were.
Een andere ooggetuige was kruisvaarder Raymond van Aguille. Hij raakt duidelijk in extase van zoveel bloedvergieten:
Wonderful sights were to be seen. Some of our men (and this was more merciful) cut off the heads of their enemies; others shoot them with arrows, so that they fell from the towers; others tortured them longer by casting them into flames. Piles of heads, hands and feet were to be seen in the streets of the city. It was necessary to pick one's way over the bodies of men and horses. But these were small matters compared to what happened at the Temple of Solomon, a place where religious services are normally chanted ... in the temple and the porch of Solomon, men rode in blood up to their knees and bridle reins. Indeed it was a just and splendid judgement of God that this place should be filled with the blood of unbelievers since it had suffered so long from their blasphemies.
Laatst gewijzigd door Harro op 04 mar 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Leroy schreef:
Harro schreef:Ja, dat is wel gemeen van ze. Komt daar een bloeddorstig Europees ridderleger hun land binnenvallen en dan reageren ze zo onsportief.
Nuja, komop zeg. Je kan enkel gewoon in een gevecht afslachten. Maar zulke dingen...

Overigens hakken ze tegenwoordig nog je kop eraf als je bv aan de wederopbouw meehelpt.
of als je gevangen werd genomen door moslim extremisten...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Er werden zelfs Christelijke steden door Christelijke ridders aangevallen.
Enkel en alleen om de buit.

Ook zijn er een paar Kruistochten zelfs niet tot het Heilige Land geraakt.

Bronnen moeten jullie zelf maar zoeken, het is te druk hier momenteel. :wink:

Maar dwalen we niet af?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jeeper704 schreef:Maar dwalen we niet af?
Een beetje historisch besef kan hier geen kwaad. :)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies, zoals met zoveel onderwerpen doen ook over de kruistochten de meest wilde fabels de ronde :)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

dat klopt als een bus, niets is de mens vreemd qua gedrag....door de eeuwen heen hebben alle bevolkingsgroepen wel hun momenten gehad van totale barbaarsheid
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

THOR schreef:Wat een reactie van jacob en harro.
Kan het zijn dat jullie familie zijn,gezien de leeftijd is dat mogelijk.
:mrgreen:
Ik ben peppie en hij is kokkie :roll:
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:Precies, zoals met zoveel onderwerpen doen ook over de kruistochten de meest wilde fabels de ronde :)
Dat van die aanvallen door hun 'eigen' troepen is geen fabel, Harro :!:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zeg ik dat dan?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:Zeg ik dat dan?
't Leek wel zo ...... mag ik nu m'n neus terug aub ? :evil:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

jacob schreef: Ik ben peppie en hij is kokkie :roll:
Nee, dan liever Waldorf en Stadler 8)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Het gebruik van lijken als munitie bestond al tijdens de Griekse Tijd.
Dus niks nieuws ...... een soort van chemische oorlogsvoering zeg maar.
Niks is gevaarlijker als een lijk van een mens.

Tijdens mijn studies kwam er een interessante theorie aan het licht betreffende de lijkwade van Turijn ...... maar ik vrees voor een nieuwe godsdienstoorlog als ik deze hier te sprake breng. :shock:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

come on man, dont tease me!!
:)
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Jeeper704 schreef:Het gebruik van lijken als munitie bestond al tijdens de Griekse Tijd.
Dus niks nieuws ...... een soort van chemische oorlogsvoering zeg maar.
Niks is gevaarlijker als een lijk van een mens.

Tijdens mijn studies kwam er een interessante theorie aan het licht betreffende de lijkwade van Turijn ...... maar ik vrees voor een nieuwe godsdienstoorlog als ik deze hier te sprake breng. :shock:
Kom kom schroom niet....spreek vrij uit
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

jacob schreef:
Jeeper704 schreef:Het gebruik van lijken als munitie bestond al tijdens de Griekse Tijd.
Dus niks nieuws ...... een soort van chemische oorlogsvoering zeg maar.
Niks is gevaarlijker als een lijk van een mens.

Tijdens mijn studies kwam er een interessante theorie aan het licht betreffende de lijkwade van Turijn ...... maar ik vrees voor een nieuwe godsdienstoorlog als ik deze hier te sprake breng. :shock:
Kom kom schroom niet....spreek vrij uit

Vertel,vertel jeeper704.
Dat willen wij wel eens horen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Plaats reactie