Wiegel, Pechtold en de gemeenteraadsverkiezingen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Wiegel, Pechtold en de gemeenteraadsverkiezingen

Bericht door Zhukov »

Naar aanleiding van het onderstaande bericht dit topic over
Nu.nl schreef:Wiegel rekent af met D66

Uitgegeven: 3 maart 2006 21:08
Laatst gewijzigd: 3 maart 2006 22:17

GRONINGEN - D66 kan na de verkiezingen van 2007 "fijn buiten gaan spelen en kereltje Pechtold kan als veilingmeester het laatste kaveltje van zijn partij afmijnen". Voor VVD-coryfee Wiegel hebben de democraten in de coalitie duidelijk afgedaan, zo maakte hij vrijdag duidelijk tijdens een verkiezingsbijeenkomst van zijn partij in Groningen.

Vooral de D66-minister voor Bestuurlijke Vernieuwing moest het ontgelden. Volgens Wiegel zullen VVD en CDA bij de parlementsverkiezingen een meerderheid halen. "Alexander de Grote kan dan weer weg uit het vunzige Den Haag en weer veilingmeester worden."


Ook PvdA-leider Wouter Bos kon echter in zijn ogen geen genade krijgen. Wiegel omschreef Bos als een heilige boon met een glad verhaal van gebakken lucht die niet kan kiezen en geen stelling durft te nemen. "Wat een verschil met Joop den Uyl. Die stond tenminste ergens voor. Dat was een echt mens, een naturel. Daar had ik respect en bewondering voor."

Na Wiegel was het de beurt aan politiek leider Van Aartsen om duidelijk te maken dat het met Wouter Bos nooit iets kan worden. "Bos is een aardige, vriendelijke meneer. Maar achter hem staat nog steeds de hele ouwe sociaaldemocratische hap en die komt weer terug. En Bos heeft te weinig om daar weerstand tegen te bieden."

Met Wiegel is Van Aartsen ervan overtuigd dat de tandem CDA/VVD bij de volgende Kamerverkiezingen een meerderheid zal behalen. Om dat te bereiken zal Van Aartsen, als hij in juli tot lijsttrekker wordt verkozen, nog een geheim wapen in de strijd werpen. Of dat in de persoon van Wiegel als kandidaat-premier zal gebeuren, wilde hij nog niet zeggen. Maar Wiegel zei niet uit te sluiten dat er in juli met hem gepraat gaat worden.

bron
Ik ben benieuwd wat men hier van de uitspraken van Wiegel vindt. Zijn die uitspraken gepast, met name in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen, of had Wiegel zijn mond beter kunnen houden en zich kunnen richten op zaken die er werkelijk toe doen??

Ik neig behoorlijk naar het laatste. Ik snap niet wat voor toegevoegde waarde het voor Wiegel heeft om zo kinderachtig op de man te spelen. Vooropgesteld dat Pechtold ook niet mijn vriend is, verre van zelfs, en ik wil ook niet ontkennen dat Pechtold meerdere malen beter niks had kunnen zeggen, maar de uitspraken van Wiegel zijn van het type 'modder gooien' en ik vind dat dat in principe verre van de politiek moet blijven.

Daarnaast vind ik dat Wiegel over coalitiegenoot D66 best wat milder mag zijn, aangezien hij hier zelf al aangeeft dat wat VVD betreft de stekker niet snel genoeg uit dit kabinet kan worden getrokken. Wat moeten wij met een regering waar zelfs de regeringspartijen niet op zitten te wachten??

Waar we op deze manier komen is een Amerikaanse manier van politiek, waar politieke inhoud ondergeschikt is aan de vorm. Het zwartmaken van de tegenstander wordt een doel op zich en men gaat voorbij aan de politieke boodschap die men uit wil dragen. In de uitzending van Nova op Ned3 ging het een tijd lang alleen over Wiegel als persoon en Pechtold als persoon, zonder dat er ook maar een vleugje politiek aan te pas kwam.

Daar komt tot slot bij dat dit alles weinig tot niet s te maken heeft met de gemeenteraadsverkiezingen, alles draait om de landelijke politiek. De grote partijen krijgen vrijwel dagelijks een podium om hun standpunten op te plaatsen, terwijl de lokale partijen het moeten doen met folderen in de binnenstad.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Zhukov schreef:Waar we op deze manier komen is een Amerikaanse manier van politiek, waar politieke inhoud ondergeschikt is aan de vorm. Het zwartmaken van de tegenstander wordt een doel op zich en men gaat voorbij aan de politieke boodschap die men uit wil dragen.
Ik ben blij dat je hiet een topic van maakt. Ik zat er zelf over te twijfelen om er een discussie aan te wijden.
Ik vind het echt te lam voor woorden, en ik loop me echt dood te ergeren als ik zulke dingen zie op tv of lees in de krant.

De laatste jaren ben ik meer dan ooit geïnteresseerd in de politiek. En dan krijg je dit … Donner aan de rap (WTF??), Wiegel en van Aartsen die op hun eigen lopen te geilen, Bos die minstens even irritant is (in mijn optiek dan) en Jan Peter, ach ja Jan Peter …

Je hebt gelijk, het heeft helemaal niks te maken met de gemeenteraadsverkiezingen. Als een partij een andere partij gaat lopen zwart maken, dan heeft het wat mij betreft alle privileges verspeeld.

Ik heb een aantal jaar VVD gestemd, maar ik weet het nu echt niet. Geen enkele partij lijkt op mijn lijstje een voldoende te halen.

(Mijn enigszins ongenuanceerde uitspraken zijn te wijten aan het feit dat het laat is en dat ik morgen vroeg op moet :( )
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Politici moeten zich proberen wat minder te richten op elkaar en meer op de inhoud. Dit 'modder gooien' is natuurlijk leuk voor de kijkcijfers, maar men is niet bezig met een reality soap, maar met het besturen van een land. Ik wil weten waar Wiegel inhoudelijk voor staat en wil echt niet weten dat Wiegel een hekel heeft aan Pechtold en dat hij Bos een heilig boontje vindt.

Normen en waarden, verharding van de samenleving, geen respect voor elkaar: als ik Wiegel zo hoor praten, dan geeft hij niet echt het goede voorbeeld.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat Donner aan de rap is. Het bewijst alleen maar dat iedereen zo'n rap kan maken en "de rap" muziekaal niet al te veel voorstelt. Hoera :) Voor wat betreft Wiegel en Pechtold, het is misschien niet allemaal even netjes, maar het brengt een hoop leven in de brouwerij!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Tsja, dit is wat mij betreft alleen maar een uiting van het feit dat het in de politiek al heel erg lang niet meer gaat overde belangrijke zaken zelf, maar men bezig is met stemming makerij en zieltjes winnen.

In de politiek hoort het namelijk allemaal te draaien om het nemen van verantwoordelijkheden voor de toekomst. Hier heb ik NOG NOOIT iemand over horen reppen. Wel heb ik gehoord hoe men zieltjes wil winnen en hoe men "de macht" aan wil wenden om iets beter te maken.

Het geval wil dat ik stellig van mening ben dat wanneer iemand probeert iets beter te maken die persoon feitelijk bezig is met het probleem te verdiepen. Je ziet dat slechts wanneer men van zins is om balans te herstellen en dit wil doen door verantwoordelijkheid te nemen voor de toekomster verbetering in gelijk welke zaak komt.

Moddergooien is slechts de nieuwste methode om aan "de macht" te komen om zo te laten zien dat men goed kan "leiden". Helaas bewijst het in mijn ogen slechts dat je in geen geval in staat bent om balans te herstellen.

Maar ja, wie ben ik?
Laatst gewijzigd door Arjen op 04 mar 2006, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Zijn de woorden van Wiegel dan niet de waarheid? Meesterlijke bewoording kan die man af en toe vinden.

779
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik heb met mijn 21 jaar vanaf 2002 mee mogen stemmen en heb dit altijd gedaan op de VVD.

Nog atijd ben ik het van alle politieke partijen met de meeste (niet alle)standpunten eens die deze partij inneemt.

Het viel me nogal tegen wat ik gisteren bij 'Nederland kiest' uit de redevoering van Hans Wiegel hoorde. Het was weiliswaar maar anderhalve minuut uit een toespraak van ruim een half uur, maar toch vond ik het een politiek zwaargewicht onwaardig.

Op dit moment zit de VVD nog met het CDA en D66 in de coalitie. Het lijkt mij zéér onverstandig, en ik vind het niet netjes tegenover een coalitiepartner, om in de huidige situatie dit soort dingen te roepen.

Ik hoop van harte dat het huidige kabinet een tweede termijn kan blijven zitten om dit pijnlijke, maar broodnodige beleid voort te zetten, maar ik vraag me af of de woorden die Wiegel gisteren sprak over minster Pechtold daar aan hebben bijgedragen.

Of je het nou met iemand eens bent of niet, politiek mag in mijn ogen nooit een potje moddergooien tussen personen worden.
Debatten moeten gevoerd worden met inhoudelijke argumenten over beleid en beleidsvoorstellen, niet met persoonlijke beledigingen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

779 schreef:Zijn de woorden van Wiegel dan niet de waarheid? Meesterlijke bewoording kan die man af en toe vinden.

779
Kijk eens,dat zijn de juiste woorden over wiegel!
Als,als wiegel zou terugkeren in de landelijke politiek zou dat meer dan een aanwinst zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik moet opeens aan het spotje met de twijfelende sigaar denken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

welk spotje bedoel je? Ik kijk niet veel tv, en al helemaal geen reclame.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Bieslog - even scrollen naar 27 februari. Het is een reactie op het VVD spotje met de roos.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

LMAO :lol:
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

beste drs. S je vond het feit dat donner (schijnbaar door collega's 'de Don' genoemd, maar dat is een ander verhaal) een rap maakte bizar
Als je het nog niet wist, dit is een reactie op de rap van burgemeester Leers van maastricht die hij met de heideroosjes opnam. Ik persoonlijk vind het wel wat hebben. Maar ik geloof zeer zeker dat zeker de oudere stemmers iets hebben van 'dit doet af aan zijn geloofwaardigheid'
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik ben nog niet zo oud, maar het doet inderdaad af aan zijn geloofwaardigheid. Een minister die al meerdere schandalen heeft overleefd is sowieso dubieus.

Oh sh!t, je bent 16. Ehrm ja, ik ben een oudere stemmer :P
Laatst gewijzigd door Drs. S. op 04 mar 2006, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Modder gooien gebeurt al eeuwen...mensen kijken er graag naar blijkbaar anders deden ze het niet
Plaats reactie