11 september... door wie?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

11 september... door wie?

Bericht door sobel »

hoi,

ik zag vandaag op het RTL nieuws dat velen amerikanen denken dat de aanslagen zijn gepleegt door amerika zelf... dit om het als 'smoes' te gebruiken voor de tereurinvallen in iraq en afganistan enz.

wat is jullie mening hierover, wie heeft het gedaan?

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Vlak na de aanslagen in Londen heb ik een documentaire gezien (volgens mij was het op nova) waarin het zelfde onderwerp kort werd aangesneden, maar toen waren het 'de' moslims die dat dachten. Als ik me het nog goed herinner was de docu voornamelijk opgenomen in de wijk waar de terroristen woonden. Volgens deze mensen was er zelfs al een explosie te zien vlak voordat de de vliegtuigen contact maakten met de gebouwen.

Een iets mildere variant heb ik ook op TV gezien (weer nova of iets dergelijk). Dat de USA wist van de plannen, maar niks heeft gedaan om ze te voorkomen. Amerika had een 'Pearl Harbor' nodig om het volk er van te overtuigen dat een oorlog noodzakelijk was.

Het eerste scenario wat ik schetste lijkt mij onwaarschijnlijk, het tweede iets meer.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Komt bij dat de terreur in Londen welop een heel erg slechtgetimed moment gekomen is. Als het werkelijk de minder bedeelden in de wereld waren die schuldig waren aan deze terreur zijn ze wel erg dom geweest.

Op dit specifieke moment was er namelijk een G8 top aan de gang die zou gaan over climatologische oplossingen, fair trade en het kwijtschelden van schulden aan 3e wereld landen.

Het effect van de terreur in Londen is geweest datde G8 top werd gedomineerd door discussies overhet "moslim-terrorisme".
Komt natuurlijk vooral Amerika wel heel erg goed uit.

Tel hierbij op dat Osama Bin Laden voor de CIA werkt en presto.

Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe je anders kunt dan dit verband te leggen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

En de twijfel van het Amerikaanse volk komt Bin Laden weer goed uit.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Arjen schreef:Op dit specifieke moment was er namelijk een G8 top aan de gang die zou gaan over climatologische oplossingen, fair trade en het kwijtschelden van schulden aan 3e wereld landen.
Even offtopic, maar is het kwijtschelden van schulden van 3de wereld landen niet een 'prijs' die de westerse wereld wil betalen om niks meer met de 3de wereld te maken te hebben? Dat is namelijk op de lange termijn veel goedkoper.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Uuhmm...als je alle schulden van de 3e wereldlanden kwijt scheldt verliezen wij veelkoopkracht hoor.sowieso als je een eerlijke wereld handel wil genereren kost ons dit weer koopkracht.De boel zal hier opzijn gat gaan dan (in eerste instantie).

Hoe is je economie?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Film

Allen, kijk deze film. Denk na en post wat je ervan vindt.
Ik heb deze docu ook pas vanavond gezien, moet het eerst even laten inwerken.

Ik moet zeggen dat het mij behoorlijk aan het denken heeft gezet...
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

@arjen
Is het merendeel van de 3de wereld niet the sh!thole of the world (pardon my French)? En alhoewel we goede doelen hebben, geven we volgens mij helemaal niks om 3de wereld. Hoelang is er daar al niet een hongersnood en droogte? Al sinds ik mij kan herinneren.
Volgens mij geeft de westerse wereld echt helemaal niks om de 3de wereld.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Zhukov schreef:Film

Allen, kijk deze film. Denk na en post wat je ervan vindt.
Ik heb deze docu ook pas vanavond gezien, moet het eerst even laten inwerken.

Ik moet zeggen dat het mij behoorlijk aan het denken heeft gezet...
Sorry, maar ik had geen geduld om dat uit te kijken. Gaat echt nergens over.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Drs. S. schreef:Sorry, maar ik had geen geduld om dat uit te kijken. Gaat echt nergens over.
Noem het maar nergens. :roll:
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Arjen schreef:Uuhmm...als je alle schulden van de 3e wereldlanden kwijt scheldt verliezen wij veelkoopkracht hoor.sowieso als je een eerlijke wereld handel wil genereren kost ons dit weer koopkracht.De boel zal hier opzijn gat gaan dan (in eerste instantie).

Hoe is je economie?
Geld dat je niet kunt ontvangen omdat de schulden niet meer af te lossen zijn, kun je in dit geval beter kwijtschelden. Er valt niks meer aan die landen te verdienen. Dit is toch de kapitalistische manier van denken?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Om het allemaal wat minder 'conspiracy-achtig' te maken;

Hier een aardige website met bewijs waarom een Boeing 757 wel degelijk in het Pentagon zou zijn gevlogen.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Drs. S. schreef:
Arjen schreef:Uuhmm...als je alle schulden van de 3e wereldlanden kwijt scheldt verliezen wij veelkoopkracht hoor.sowieso als je een eerlijke wereld handel wil genereren kost ons dit weer koopkracht.De boel zal hier opzijn gat gaan dan (in eerste instantie).

Hoe is je economie?
Geld dat je niet kunt ontvangen omdat de schulden niet meer af te lossen zijn, kun je in dit geval beter kwijtschelden. Er valt niks meer aan die landen te verdienen. Dit is toch de kapitalistische manier van denken?
Dat is het niet, het gaat er om dat de wisselkoers voor ons gunstig is.
Als ik met 20 euro een bedrijfopkan zetten in Mali, dan kan ik met mijn loon zo een afschuwelijkekoopkracht ontwikkelen dat ik in mijn eentje op economische wijze meer te zeggen heb dan bijv. 1000 mensen die in Mali geboren zijn.

Dat is waarom wij de baas zijn in de wereld namelijk en niets anders.
Is dat een beetje te volgen?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik begrijp je.
Maar betekent dat ook dat we landen negeren die economisch niet interessant zijn? Volgens mij wel namelijk.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Op welke manier negeren?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie