Wat is de beste poll van wo2.nl?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wat is de beste poll?

Peiling eindigde op 10 mar 2006, 23:15

Beste handwapen WO2...
2
8%
Bomber Harris held of oorlogsmisdadiger?
4
15%
Garand of Kar98k?
2
8%
Is het waar dat Hitler na de oorlog nog leefde....
1
4%
Kleding van het leger.
1
4%
MP40 of Thompson?
0
Geen stemmen
Operatie Zeeleeuw
3
12%
Stel dat........................
0
Geen stemmen
Variante: Beste Duitse vuurwapen/ontwerp uit WOII
1
4%
Vietnam
0
Geen stemmen
Was het 900 mensenlevens waard?
0
Geen stemmen
Wat vind je naast wo2 een interessante oorlogsperiode?
1
4%
Welke eenheid van de 101st is interresanter???
0
Geen stemmen
Wie heeft de leukste avatar - verkiezing 2006!
9
35%
Wie vinden jullie de beste jagerpiloot uit WO2?
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Harro schreef:Ik wil een poll: "welke poll over een poll is de beste poll"
Met één keuzemogelijkheid :wink:
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

okke schreef:
koen schreef:waarom wordt er voor ieder klein dingetje een poll gemaakt? het lijkt wel een nieuw speeltje die door iemand is ontdekt, en door ander mensen overgenomen is.
Zie ook mijn thread hier.
Eigenlijk grappig dat je zelf ook een poll maakt zonder echte toegevoegde waarde.

Maar je hebt gelijk dat er niet overal een poll overgemaakt dient te worden. Misschien is het een idee om alleen Moderators op verzoek van leden Polls te laten maken.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

wat is er nou erg aan een poll?... je wilt de meningen van anderen... als niemand zijn mening wilt delen dan moet je ook niet zeuren en gewoon dan niet reageren/stemmen; klaar
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Mike.H schreef:wat is er nou erg aan een poll?... je wilt de meningen van anderen... als niemand zijn mening wilt delen dan moet je ook niet zeuren en gewoon dan niet reageren/stemmen; klaar
Wat ik minder goed vind aan een poll is dat je de meningen van anderen wilt. Met een poll krijg je niet de mening van de ander, maar krijg je een voorgeselecteerd antwoord dat van de overige voorgeselecteerde antwoorden het best past bij de mening van de ander.
Vaak bestaat het topic dan ook uit "Ik heb dit geantwoord, maar eigenlijk ...". Als je een open vraag stelt met daarbij je eigen mening over het onderwerp, nodig je anderen ook uit om hun mening te geven en beperk je de ruimte om te antwoorden niet, zoals bij een poll.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

okke schreef:
Mike.H schreef:wat is er nou erg aan een poll?... je wilt de meningen van anderen... als niemand zijn mening wilt delen dan moet je ook niet zeuren en gewoon dan niet reageren/stemmen; klaar
Wat ik minder goed vind aan een poll is dat je de meningen van anderen wilt. Met een poll krijg je niet de mening van de ander, maar krijg je een voorgeselecteerd antwoord dat van de overige voorgeselecteerde antwoorden het best past bij de mening van de ander.
Vaak bestaat het topic dan ook uit "Ik heb dit geantwoord, maar eigenlijk ...". Als je een open vraag stelt met daarbij je eigen mening over het onderwerp, nodig je anderen ook uit om hun mening te geven en beperk je de ruimte om te antwoorden niet, zoals bij een poll.
als je het niet met de antwoorden eens bent dan zeg je in het topic; ik stem niet op een van deze omdaaaaaat.. en dan noem je je reden... en je beperkt heus niet de ruimte om antwoord te geven... als je het er niet mee eens bent dan antwoord je toch niet... of je antwoord met; ik ben het er niet mee eens omdat er geen goed antwoord tussen de keuzes staat... mijn keuze is namelijk;....
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Meestal staat er als laatste ook nog altijd:
-anders, namelijk......
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

C. Works schreef:Meestal staat er als laatste ook nog altijd:
-anders, namelijk......
In geen van de polls die in het topic 'de beste poll' worden genoemd hebben een 'anders, namelijk" keuzemogelijkheid.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

OK, sorry.
Wel in een paar nieuwe zoals beste semi-auto geweer.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

okke schreef:
C. Works schreef:Meestal staat er als laatste ook nog altijd:
-anders, namelijk......
In geen van de polls die in het topic 'de beste poll' worden genoemd hebben een 'anders, namelijk" keuzemogelijkheid.
dan is het toch vanzelfsprekend dat je in het topic zegt dat je niet stemt omdat je keuze er niet bijstaat..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Je hebt gelijk, Mike H. De antwoordmogelijkheden in een poll hoeven niet overeen te komen met mijn keuze en ik kan dan in een bericht vertellen wat wel mijn keuze is.
Blijft voor mij vaststaan dat de meerwaarde van een poll nihiel is in de meeste gevallen en slechts afleidt van het onderwerp. Als voorbeeld; waarom niet een open vraag: "Wat is het beste semi-automatisch geweer?", waarin verschillende semi-automatische geweren besproken en vergeleken kunnen worden? Wat voegt de poll inhoudelijk toe aan het gesprek?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

okke schreef:Je hebt gelijk, Mike H. De antwoordmogelijkheden in een poll hoeven niet overeen te komen met mijn keuze en ik kan dan in een bericht vertellen wat wel mijn keuze is.
Blijft voor mij vaststaan dat de meerwaarde van een poll nihiel is in de meeste gevallen en slechts afleidt van het onderwerp. Als voorbeeld; waarom niet een open vraag: "Wat is het beste semi-automatisch geweer?", waarin verschillende semi-automatische geweren besproken en vergeleken kunnen worden? Wat voegt de poll inhoudelijk toe aan het gesprek?
;) nou das een goed voorbeeld voor de volgende keer...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie