11 september... door wie?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Economisch, politiek, militair, emotioneel.

Maar we gaan nu wel erg lang offtopic, laten we het daarom kort houden.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik denk dat je de bal aan ziet komen,maar net misslaat in dit geval.
Het is voor ons namelijk op economisch,politiek,militair en emotioneel niveau interessant om die landen te negeren volgens mij.

Maar idd, we dwalen af.
Ik denk dat ieder van ons wel een aantal redenen kan verzinnen waarom het voor het rijke westen interessant is om de islam te demoniseren, toch?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Arjen schreef:Het is voor ons namelijk op economisch,politiek,militair en emotioneel niveau interessant om die landen te negeren volgens mij.
Dan zijn we het eens. 8)
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Drs. S. schreef:Dan zijn we het eens. 8)
:?

Dat gebeurt me niet vaak...ik vraag me af of ik het wel bij het juiste eind heb dan..
:P
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

:)


en dan nu echt terug naar het originele onderwerp.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Zhukov schreef:Om het allemaal wat minder 'conspiracy-achtig' te maken;

Hier een aardige website met bewijs waarom een Boeing 757 wel degelijk in het Pentagon zou zijn gevlogen.
dat hoef je toch niet te bewijzen als iedereen het al weet :?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Drs. S. schreef:dat hoef je toch niet te bewijzen als iedereen het al weet :?
Dat moet je wel bewijzen als er gerede twijfel over het voorval bestaat.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Wat moet je bewijzen dan? Dat een 757 in het Pentagon is gestort? Daar is toch geen twijvel over? Of begrijp ik iets niet?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Drs. S. schreef:Wat moet je bewijzen dan? Dat een 757 in het Pentagon is gestort? Daar is toch geen twijvel over? Of begrijp ik iets niet?
Tja, dan komen we bij de conspiracy-theory..

Kijk, er zijn mensen die beweren dat het onmogelijk is dat de vermeende kapers de capaciteiten hadden om een Boeing 757 in het Pentagon te vliegen. De Boeing maakte namelijk vlak voor de inslag in het Pentagon een 'onmogelijke' bocht en vloog enkele honderden meters slechts een fractie boven de grond. Een ongetrainde piloot (of in ieder geval een vrij onprofessioneel getrainde) als de kaper zou dit volgens de theorie onmogelijk kunnen doen.

Bovendien heeft de CIA nooit films of foto's vrijgegeven van de daadwerkelijke inslag van het vliegtuig, wat alle twijfel weg zou kunnen nemen. Eerst werd er zelfs ontkent dat er opnamen van waren gemaakt, maar later brachten ze wel beelden uit. Er zijn foto's vrijgegeven uit een filmpje van een beveiligingscamera bij de poort van het Pentagon. Op deze foto's is het vliegtuig echter niet te zien. Op foto 1 is het vliegtuig verborgen achter de detectiepaal van de poort;

Afbeelding
Achter de rechterpaal bevindt zich het vliegtuig, gevolgd door een kolom witte rook, wat normaliter vrij ongewoon is bij een pasagiersvliegtuig, tenzij het op grote hoogte vliegt.

Foto 2 toont meteen daarna de inslag en is er niks meer van het vliegtuig te zien;

Afbeelding

Hieruit is dus onmogelijk op te maken om wat voor vliegtuig het gaat. De één zegt dat het te klein is voor een Boeing 757, de ander zegt dat het goed zou kunnen. De manier waarop de CIA de twijfel weg kan nemen is gewoon door het hele filmpje vrij te geven, waarop het hele vliegtuig dus is te zien.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Dus er zijn mensen die zeggen dat de Amerikaanse regering achter de aanslagen zat.
Het is maar wat je wilt geloven, dank ik dan maar. Het punt is, dat een grotere verdeeldheid van meningen onder het Amerikaanse volk in het voordeel van de terroristen werkt.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ja het is maar wat je wilt geloven idd. Ik zeg ook niet dat ik geloof dat de Amerikaanse regering er achter zit hoor, even voor de duidelijkheid. Ik probeer slechts aan te geven dat er nog een hoop onduidelijkheid is over de aanslagen. Niet alleen die op het Pentagon, maar ook op het WTC.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ook raar is trouwens dat op de door de CIA vrijgegeven foto's de verkeerde datum staat, namelijk 12 september, terwijl iedereen weet dat de aanslagen op 11 september plaatsvonden.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Dat was me nog niet eens opgevallen.
Óf het securitysystem was niet goed geprogrammeerd, óf het is te dom voor woorden.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zo'n datum kan gemakkelijk fout staan, daar zou ik geen hele theorie aan ophangen. Daarbij, als zo'n vliegtuig heel laag vliegt. Zo laag dat de motor en vleugels vanalles raken en opzuigen, dan kan ik me best wat rook voorstellen erachter. Daar hoef je dan niet meer voor op grote hoogte te vliegen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
bollieb
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2006, 14:09

Bericht door bollieb »

Misschien gaat het wel om de datum van publicatie vwb die foto's.
Plaats reactie