troddel Polizei?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

troddel Polizei?

Bericht door jacob »

Hallo,

Ben net nieuw hier en heb gelijk al een vraagje; wie o wie weet wat voor troddel dit is?..............als iemand mij eerst even vertelt hoe je een foto moet posten want ik snap er niks van

Jacob
[/img]
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Hoe je een foto moet plaatsen?
Als je hem naar mij toemailt (bjornspinder@hotmail.com) dan zet ik hem er wel op, je kunt ook surfen naar http://www.picserver.tk, een account aanmaken en de foto's daar uploaden en de link dan hier tussen [img]en[/img] plaatsen, dan komt het er wel op.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

En misschien kan dit topic ook beter worden verplaatst naar het ''Verzamelforum'', zodat meer mensen (en dan met name verzamelaars) het beter kunnen zien en je er dan een antwoord op kunnen geven.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Hoi Jacob,

Ik ben zo vrij geweest je Portopee van het awards forum te halen en hier te posten

Gr Roel

Afbeelding
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Roel R. schreef:Hoi Jacob,

Ik ben zo vrij geweest je Portopee van het awards forum te halen en hier te posten

Gr Roel

Afbeelding
"Wat moest ik toch zonder Roel?"
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Zo kunnen jullie hier verder vragen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

troddel

Bericht door jacob »

Wie kent iemand die verstand heeft van portepee's/troddels?..ik heb intussen al verschillende bronnen gevonden maar nog geen 1 waar ik deze kon vinden....lijkt op SS maar heb ookal een weimar examplaar gezien die er ietsjes op leek.

Jacob
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Qua kleuren zou ik inderdaad SS of Polizei zeggen, ik denk dat Ernst wel duidelijkheid over de mogelijkheid Polizei kan verschaffen?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik dacht eerst ook aan SS, maar dan zou er toch een RZM labeltje aan moeten hangen met de SS-runen erop?
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Rzm label hoeft niet perse dacht ik?......een hele vroege had dat nog niet geloof ik...misschien ist ook wel een neppe maar ziet er echt degelijk uit....eerst maar es weten waar die bij hoort en dan even het bijpassende botermes erbij zoeken :) ....ben gek op alles waarmee ik mijn boterham kan smeren
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Deze troddel is eentje die op een zeker moment is opgedoken en waarvan niemand met zekerheid kan zeggen of ie echt is of niet. Het is een kruising tussen een SS-troddel (riempje) en Polizei (de knoop)

Kleuren zijn echter niet zoals een Polizei troddel behoort te zijn.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Als dat klopt wat je zegt Ernst....dan is dit misschien een tussenmodel?...ik heb me suf gezocht maar ben nog niet dit patroon tegengekomen,als het een fake is dan snap ik niet waarom ze het zo maken...je mag toch aannemen dat iemand iets namaakt wat ook te verkopen valt?...

Morgen maar even een blacklight halen..
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Fake en Fantasy is een wereldje apart. Er wordt vanalles gemaakt dat nooit heeft bestaan. In dit geval zou dat me dus niet verbazen.

Een tussenmodel zou niet echt veel zin hebben gezien de jaartallen van invoering van de Polizeitroddel.

Tja............en zoals met alles waarop geen runen of hakenkruisje aanwezig zijn.......is het ook nog de vraag natuurlijk of dit wel oorlogse productie is? Misschien DDR?.....Ik weet het niet.

Er zoveel gespeculeert worden als mensen willen. Zonder bewijs is het onmogelijk te bepalen wat dit is.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Plaats reactie