Onderdeel vragen: geautomatiseerde bots

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Onderdeel vragen: geautomatiseerde bots

Bericht door Proos »

Beste allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, heeft het forum de laatste tijd wat last van geautomatiseerde spambots die berichten plaatsen met kindonvriendelijke links

Voor het plaatsen van een bericht in #vragen is geen registratie nodig. Dat hebben we gedaan omdat het voor (jonge) kinderen vaak moeilijk is om te registeren, of het gewoon een te hoge drempel is. We leren kinderen tenslotte op scholen niet voor niets om voorzichtig met je gegevens (emailadres) om te gaan. En daarbij is het ook wat overbodig voor een enkele vraag lid te worden van het forum.

Welnu, we hebben nog geen goed alternatief gevonden. We denken aan bijvoorbeeld het aanmaken van een forumregistratie die via een andere site de vragen hier post, maar een dergelijke oplossing zal nog een hoop tijd kosten. In de tussentijd willen we de berichten blijven verwijderen en willen we jullie hulp daar bij inroepen.

Wij verzoeken jullie dringend om bij aantreffen van dergelijke topics niet inhoudelijk op deze berichten te reageren, maar een PB te sturen naar één of meerdere Mods/Admins waarin je de link zet naar het betreffende topic.

Op die manier kunnen wij dan hopelijk sneller het betreffende topic verwijderen.

Bij voorbaat dank voor de medewerking!

De forum-crew
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Ah dit is zeer vervelend. Heb hier op mijn forum ook weleens last van gehad.

Mocht ik het zien, dan geef ik het even door

Greetz

Jurrie
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Re: Onderdeel vragen: geautomatiseerde bots

Bericht door KätheHelfrich »

Proos schreef:Beste allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, heeft het forum de laatste tijd wat last van geautomatiseerde spambots die berichten plaatsen met kindonvriendelijke links
Proos, ik durf te wedden dat de "kindonvriendelijke links"die ik gezien heb, allang al onder hun favorieten staan ;)

Maar goed, er is een MOD van phpbb die deze aanmaak van spambots uitsluit, ik ga eens zoeken en stuur je wel een pb als ik hem heb gevonden :)
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hoi Käthe,

Het kan zijn dat je een mod bedoeld die werkt bij de registratie van nieuwe accounts, die is hier wel al actief. Het gaat in het bijzonder om het plaatsen van berichten als ongeregistreerde gast. Maar als je iets kunt vinden, graag :)

Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Mag ikeen bot onvriendelijke bot onwerpen die dan als ongeregistreerde gast botonvriendelijke posts gaat plaatsen?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

botonvriendelijke posts? hoe wil je dat doen?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nah dooreen bot teontwerpen dielinksplaatst naar bot onvriendelijke sites natuurlijk.
Het soorts sites waar bots op allerlei wijze onheus worden gebruikt zoals het plaatsen van bot onvriendelijke posts bijvoorbeeld.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Zullen we deze discussie nu stoppen?
Ik vind die bots vervelend genoeg en kan er eerlijk gezegd de humor niet van inzien.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

sorry
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Bedoel je zo'n soort posts, want hier zijn er weer 2:

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=12729

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=12728
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, die bedoelen we - ze zijn nu weg - maar stuur de volgende keer beter een emailtje of pb, dan verwijderen we ze gewoon.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie