Enkele Duitse parade foto's..

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Enkele Duitse parade foto's..

Bericht door thrill me »

Kreeg vrijdag laatsleden een lotje foto's binnen van een Duitse verkoper, nu zaten er een 4-tal parade foto's in.
En ik was eigenlijk wel benieuwd wie er nu eigenlijk op dat podium stond, dus eens ingescand op 600 dpi en wie hebben we daar...

:wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Als ik me niet vergis zou dit wel eens de Führer Adolf Hitler kunnen zijn. :roll:

Heb al geluk gehad bij het ontleden van m'n foto's, recent nog een foto ontdekt in m'n verzameling van de latere commandant van de 13de SS 'Handzar' Divisie Karl-Gustav von Sauberzweig. Ook Reichsminister Rudolf Hess heb ik terwijl hij Duitse troepen kruist in het West-Vlaamse Kemmel tijdens de inval van België. Van de latere commandant van Trier, Hans-Erwin Bresselau von Bressendorf ontdekte ik ook laatst een foto in m'n collectie..
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Voor zover ik kan zien zou het inderdaad Adolf Hitler kunnen zijn. Nog andere hoge heren kunnen ontdekken?

Mooie foto trouwens !!
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ruig zo die foto's tussen de M40 wehrmacht helmen door!
Die man daar lijkt inderdaad heel erg op Hitler!
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Op het internationaal AXIS forum is het bevestigd dat dit degelijk om Hitler gaat. Had nooit gedacht dat ooit eens ik aan origineel en uniek fotomateriaal zou geraken van de Führer.. :P Leuk meegenomen!
De foto's zijn genomen op de Zege Parade der Wehrmacht op 5 oktober 1939 te Warschau (Polen).

Afbeelding
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Wel, ik moet zeggen, dit zijn voor mij toch werkelijk unieke foto's. Niet de laatste in kleur. Dat is officieel, dacht ik.

Maar zou iemand van tussen die helmen 'stiekem' een foto getrokken hebben? :P
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Ik denk dat het gewoon een foto is van een of andere Duitse WH soldaat die ook een foto van de fuhrer hebben wilde is genomen!
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Gertos45 schreef:Wel, ik moet zeggen, dit zijn voor mij toch werkelijk unieke foto's. Niet de laatste in kleur. Dat is officieel, dacht ik.

Maar zou iemand van tussen die helmen 'stiekem' een foto getrokken hebben? :P
Aangezien de foto tussen de helmen doorgetrokken is denk ik eveneens dat hij genomen is door een Wehrmacht soldaat, op de onderste van de 4 foto's staat een hoge officier vlak voor de tribune ook een foto te nemen van de Führer.

Dat het unieke foto's zijn, dat is zeker, zonder enige twijfel!
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

zeker mooie foto's man.
Vooral als je zoiets later pas ontdekt :shock:
Super gaaf
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

RoBBy schreef:zeker mooie foto's man.
Vooral als je zoiets later pas ontdekt :shock:
Super gaaf
Ik denk wel dat ik ze zelf ontdekt heb, ze zaten in een lotje met nog andere verschillende foto's en vertonen kleefsporen. Ik heb ze het stuk zo'n 1,99 euro betaalt + verzending nr België. Heb een mailtje gestuurd nr de verkoper met de vraag waar hij ze gehaald heeft, misschien ontdek ik zo nog iets meer? Als je normaal kijkt zie je niet zo goed wie er op het podium staat, daarom dat ik het eens groot ingescand heb. Was er zelf ook wat van geschrokken! :wink:
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Hele mooie foto`s! Deze kun je zetten in het topic met aankopen waar je het meeste mazzel mee hebt gehad!
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Ik bedoelde maar...die foto's zijn getrokken door een wh soldaat, die daar toevallig in de rij staat, op zo'n moment en die slaagt er in om die foto te trekken.

Zou zijn verantwoordelijke dit gezien hebben, zou hij een opmerking hebben gekregen? Zou dit een spannend moment geweest zijn in zijn leven?

Of was hij 3 jaar later dood of verminkt?
Plaats reactie