Politie vindt SS-vlaggen en wapens in woning

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Politie vindt SS-vlaggen en wapens in woning

Bericht door Sjoerd »

BRUNSSUM (ANP) - De politie heeft vrijdagmiddag een 26-jarige man uit Brunssum gearresteerd. In diens woning vond de politie niet alleen aan de muur hangende SS-vlaggen, maar ook wapentuig, meldde de politie zondag.

De man had vier brisantgranaten in huis, waarvan er twee op scherp stonden. Verder nam de politie een riotgun, Lonsdale-kleding en een grote hoeveelheid geweerpatronen in beslag. De politie onderzoekt wat de man met dit wapentuig en de vlaggen voor had. De man is ingesloten.

De politie kwam bij toeval de wapens en vlaggen op het spoor na een melding dat er een gaslek was in de woning. De bewoner was niet thuis, waarop brandweer en politie zelf een toegang forceerden. Vlak daarna kwam de man thuis en werd hij in zijn kraag gevat.
Bron: ANP
http://www.chello.nl/Nieuws/Nieuwsartik ... 7c938321c4
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

De man had vier brisantgranaten in huis, waarvan er twee op scherp stonden. Verder nam de politie een riotgun, Lonsdale-kleding en een grote hoeveelheid geweerpatronen in beslag.
Is hij ook nog z'n kleren kwijt! :lol:
Je krijgt dan vast een flinke explosie als er een vonkje bij de hele boel komt!
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Een neo-nazi zo te lezen
Infanterie: Königin aller Waffen!
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Nick schreef:Een neo-nazi zo te lezen
Tja waarschijnlijk wel, zoals je het nu leest iig niet iemand die uit historische interesse verzamelt.
-- Rik --
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

zo'n vlag , zou dat verboden zijn? ik ben namelijk ook op zoek naar allerhande vlaggen uit de tweede wereldoolrlog.
Easy up front!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Goh, ik wist niet dat Lonsdale kleding ook al onder de wapenwet valt....
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Peter schreef:Goh, ik wist niet dat Lonsdale kleding ook al onder de wapenwet valt....
Inderdaad! Dat wordt ook zomaar in beslag genomen dus... :?
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Red schreef:zo'n vlag , zou dat verboden zijn? ik ben namelijk ook op zoek naar allerhande vlaggen uit de tweede wereldoolrlog.
Zo'n vlag mag je volgens mij gewoon hebben. Maar zolang je er geen gekke dingen mee gaat doen, wordt die niet afgenomen.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Best dom,
Als die jongen toch zo`n vlag aan de muur wil hangen mag hij toch zelf weten in zijn huis?
En wat de munitie en dergelijke kan ik me begrijpen dat het weg is maar de rest beetje vaag....
Zolang het van buiten af niet te zien is mogen ze er niks aan doen volgens mij.
Hij brengt de eventuele gedachten erbij misschien wel helemaal niet naar buiten.
En wat lonsdale kleding betreft waarom word die apart genoemd om de link van neo nazi ? :mad:
Oke er zal een groep zijn die het daarom draagt maar ook een grote groep die het daarom niet draagt.
En het is een sportkledingmerk van boxen en staan geen dergelijke symbolen op. :roll:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
pvt_Ed
Lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 04 jan 2005, 20:01
Locatie: Valkenburg

Bericht door pvt_Ed »

Wat maakt een paar vlaggentjes nu uit? Niemand ziet ze toch alleen degene die in zijn huis wonen/komen. ZO erg is dat toch niet? Raar volk die blauwe (politie)
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Hmmm idd waarom zou je de vlaggen niet in je huis mogen hebben? En wat lonsdale kleding er nou weer mee te maken heeft :? :? :? wapentuig ok logisch dat mag je niet hebben maar ik vind er wel weer een paar flapredenen tussen staan :?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

En owh ja als lonsdale kleding onder de wapenwet valt: Ik draag geen Lonsdale hoor meneertjes in het blauw :P
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Klinkt misschien heel dom, en ik zal er geheid weer flink van langs krijgen hier MAAR

Lonsdale klediing EN Nazi vlaggen geeft toch al snel te denken aan neonazisme... Al dat lompe whitepower gedoe van die lonsdale dragers... plus het feit dat er wapentuig gevonden is waar de man blijkbaar geen vergunning voor had mag hij van mij wel een tijd achter de tralies.

779
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Tsja je vraagt er zelf om bob :P Ik draag ook lonsdale kleding, ik heb ook een duits uniform op mijn kamer staan en allerlei andere duitse spullen met hakenkruizen. Zoals veel verzamelaars heb ook ik een k98 bayonet. Maakt mij dat dan ook een neo nazi?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Op zich ben ik het met Bob eens. Het is nl. wel verdacht als er van zulke vlaggen hangen en ook nog eens Londsdale kleding wordt gevonden.

Maar aan de andere kant kan ik me ook vinden met Alex. Als je gewoon verzamelaar bent en je draagt toevallig Londsdale omdat je het een mooi merk vind (of het was in de uitverkoop :P ) wat dan ??

Overigens denk ik wel dat de politie meerdere vermoedens heeft gehad met betrekking tot de ideeen van de bewoner om tot in-beslagname over te gaan.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie