Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

lexiebabe schreef:
Eerlijk gezegd maakt het me niets uit wat er na mijn dood met mijn spullen gebeurd, ik ben toch weg!
Dat heeft Broekarts dus ook ongeveer letterlijk gezegd in het toenmalige Tros tv programma "Het Pakhuis". Nou, dat heeft hij geweten! :cry:
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Daar mijn nabestaanden niet geïnteresseerd zijn in militaria, gaat alles naar een museum. Ook mag het verkocht worden aan andere serieuze verzamelaars, maar de collectie moet intact blijven!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Dat heeft Broekarts dus ook ongeveer letterlijk gezegd in het toenmalige Tros tv programma "Het Pakhuis". Nou, dat heeft hij geweten!
Mijn dochter krijgt duidelijke instructies!

Nog een tipje: kijk even voor 'generalgalland' op eBay. Ik vermoed dat het de zoon van Adolf Galland is. generalgalland verkoopt (een deel van) de collectie boeken, modellen en andere zaken van Ace Galland!

Alex
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Wel, heel simpel bij mij.
Mijn vriendin krijgt de verzameling, behalve een paar stukken die een andere bestemming gaan krijgen.
Zij krijgt ook instructies om het eventueel op E-Bay te verkopen zodat ze er nog iets aan heeft.
Ook krijgt ze de keuze het te houden (ter nagedachtenis van mij).
Zij weet dit niet, maar ik heb alles genoteerd en als er mij iets overkomt, dan weet mijn familie wat te doen (en hopelijk doen ze het, want eigenlijk weet je zulke dingen niet).
Als ik kan, dan ga ik alles neerleggen bij een notaris die alles in gang kan zetten als ik kom te overlijden.

Wat Wim G betreft, ik was juist weggegaan van die beurs.
Ik kende hem redelijk goed en het was een schok te horen dat ie was overleden.
Zulke dingen stemmen je tot nadenken.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Houd jou vriendin dan van militaria?
Volgens mij zijn die zeldzaam!
Alleen de vriendin van Pierre Rieu (jah, zoon van..) doet ook gezellig mee. Ik weet nog echt niet waar ik m`n spul naartoe zou brengen, maarja... Ik ben ook nog pas 14!
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Houd jou vriendin dan van militaria?
Volgens mij zijn die zeldzaam!
Zij heeft wel interesse, ja.
En inderdaad, die zijn zeldzaam ..... ik heb ze in ieder geval ver moeten zoeken ... :wink: :lol:

Ik heb me dit weekend trouwens bezig gehouden met een volledige update.
Alles staat mooi netjes opgeschreven weer.
Laatst gewijzigd door Jeeper704 op 15 feb 2006, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

sander vw schreef:ik heb m'n broer en hij heeft mij, we weten beiden wta het waard is :D
Ik wil nu niks zeggen, maar stel dat je samen in de auto zit en.....

Aan wie laat je het dan na? :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Ja das duidelijk hé, IK dus :)
Grtz
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Ik heb ook al nagedacht over dit...
Eigenlijk vind ik het jammer, je stopt al je tijd erin, je werk en moeite voor uiteindelijk niets. Toch verzamel ik nog steeds met veel plezier militaria..
Ik denk dat ik op m'n oude dag over zo'n jaartje of 25, 30 alles te koop zet. Met dat geld maak ik dan wel eens een mooie lange reis of koop ik me een zeldzame auto die ik altijd gewild zou hebben voor op zondag een toertje met te doen.
Wel benieuwd wat de prijzen dan voor zo'n originele Kriegsflag, Bren of Garand gaan waard zijn..
Hangt er natuurlijk ook vanaf of er in die periode nog veel gaan verzamelaars zijn..
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Laat ons hopen van niet, dan kan ik op mijn oude dagje nog items kopen.... :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Haha jah van ons aowtje spullen kopen en we zijn broodmager omdat we al ons geld in militaria hebben gestoken. :wink:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Maar even serieus:

Is de "hele zooi" (zoals mijn vader dat altijd zo charmant weet uit te drukken) over 50 jaar (laat staan 100 jaar) nog wel wat waard???
Daar maak ik me eerlijk gezegd wel een beetje zorgen over :cry: .
WO1 spul is immers goedkoper dan WO2 hoewel er toch minder van is geproduceerd, laat staan nu nog aanwezig!
Gebruikersavatar
militairmuseum
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:54

Bericht door militairmuseum »

Tja ik denk dat het over zoveel jaar nog steeds veel waard is hoor, het wordt immers zeldzamer en zeldzamer.En wat dan nog, je leeft nu, het is jou hobby en jou plezier: schijt aan die mensen die in de toekomst alleen om het broodje kip dat de computer klaarmaakt, automatische golfclubs en vliegende auto's geven.

Ook werd de opmerking gemaakt over geldproblemen en je collectie verkopen.(zorg dat je geen schulden maakt, zoals te veel impulsaankopen voor je collectie,je kan beter geld achterhouden zodat je collectie blijft bestaan dan het kwijtraken omdat je teveel aankocht)
Ik zou nog liever mijn andere spullen verkopen dan mijn collectie,ik kan zonder tv of deze forum(je zal het waarschijnlijk niet geloven maar het is echt zo).Ik ben zo'n beetje van alles gaan houden dus wat moet ik als eerste wegdoen?ik kan echt niet kiezen hoor, en als de deurwaarder komt dan zal ie me moeten laten wegslepen.

Overigens hebben velen het hier over het geen intresse van de kinderen, ik bekijk het zo: als je je kind de geschiedenis al jong aanleert over je collectie en ze de spullen laat waarderen en aantoont dat het zeldzaam en veel waard is, ze meeneemt naar musea etc. dan zetten ze je collectie wel voort, of je geeft het aan hun wanneer ze bijv. 18 worden en dat je er dan nog bent(of niet)
zodat je er nog controle op hebt en kan zien of je kind er idd iets mee doet.
Laatst gewijzigd door militairmuseum op 06 mar 2006, 21:50, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
militairmuseum
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:54

Bericht door militairmuseum »

De prijs van wo1 en wo2 spul zit eigenlijk zo: wo1 spul is ouder en is wel veel van gemaakt maar veel vergaan en ik denk dat uit de 2e wo nog minder over is omdat veel spul werd vernietigd tegen het eind van de oorlog, wo2 is ook dichterbij en bekender, word meer gespaard, vandaar dat het duur is, maar als je een kepi in goede staat uit wo1 koopt is deze vaak meer waard dan een wo2 kepi.
Plaats reactie