Politie vindt SS-vlaggen en wapens in woning

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Gabber :) Maar kword beetje zat iedere keer die vergelijking met neo nazi's en lonsdale kleding... mar ja dat begrijpen jullie zelf vast ook wel hoop ik... :|
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Helaas worden gabbers ook vaak vergleken met Neo's (Londsdale / kaal hoofd)

Aan de andere kant: de gabbers lukt het ook niet (of doen geen serieuze poging) om die verglijking te ontkrachten.

Ga ik weer off-topic ben ik bang :roll:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ze doen geen poging?? Der lopen massa's gabbers rond met hardcore united en hardcore against racism. Der is zelfs een compleet hardcore feest georganiseerd tegen racisme ook genaamd hardcore united. Volgens mij zijn er ook mensen die denken dat er op hardcore feesten de mensen met de armpjes om hoog staan te zwaaien... En de vergelijking van allebij kale koppen slaat nergens vind ik, want niet alle gabbers zijn kaal. En als het alleen om het kaalt gaat; zijn alle kale mensen dan neo? Nog ff een extra iets: Meestal zie je het verschil wel tussen een echte neo nazi en een gabber :wink:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ja dat weet jij en dat weet ik. Maar waarom denkt het grote deel van de Nederlandse bevolking daar dan nog anders over ?

Ik weet donders goed dat een gabber geen neo is...de keurige man op kantoor kan het wel zijn bijvoorbeeld.

Over het kaal zijn: de meeste gabbers zijn nog steeds kaal en zo is het ook begonnen (ongeveer 10,11 jaar geleden...ik was toen net 19) de gabbers wilden zich onderscheiden van de anderen. De jongens scheerden zich kaal en de meiden het haar strak en in een staartje. Dat er nu ook 'niet-kale' gabbers zijn heeft denk ik met deze 'discussie' (ik vind het niet echt een discussie waard en daarbij gaan we een stuk off-topic) te maken: die 'niet-kalen' hebben het denk ik heel goed door dat zij ook voor neo's worden aangezien en hebben dus geen zin om voor iets aangezien te worden waar ze totaal niets mee te maken willen hebben. Gabber zijn gaat om de muziek en de kameraadschap.

Voel je niet door mij aangevallen, indien dat wel het geval is....misschien schrijf ik dan de teksten te moeilijk. :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Mooi dat u dat snapt :) Ikzelf ben gewoon eigenwijs en bleef erin rondlopen ( doe ik nog steeds) omdat ik het mooie kleren vind en lekker vind zitten. Mensen zijn het onderhand wel gewend en weten dat ik geen neo ben. Maar je word toch nog raar aangekeken soms maar ja zo is het nou eenmaal. Ik word helemaal raar aangekeken als ik samen met mijn beste maat over het centrum loop, hij is namelijk een fopnegertje :wink: :P
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ben het met jullie beide wel eens,
Ik snap de vergelijking wel iets van lonsdale dragenden en neo's
Want er zijn ook paar neo's die het merk ervoor verkracht hebben!
En daarom hebben andere mensen het vooroordeel dat als je lonsdale draagt een neo bent.
Beetje raar maar mensen vooroordelen nu eenmaal en dat zal nooit veranderen.
Maar dat klopt natuurlijk niet, lang niet alle mensen die lonsdalen dragen zijn neo nazi.
En ik denk zelfs dat de grootste groep "echte" neo nazi's helemaal geen lonsdale draagt.
Nu praat ik niet over die neppertjes die meelopen en whitepower en heil hitler op straat roepen en niet weten wat het betekent,
Want die lopen wel in lonsdale en denken dat ze dan nazi zijn
Ik liep eerder ook vaak in lonsdale en mensen kijken je er wel anders om aan, ik spreek uit ervaring
ik droeg het niet om neo te zijn wel even voor de duidelijkheid! 8)

ps. @ alex: je zei dat je geen neo was maar je scheld je kameraad uit voor fopnegertje, wat moeten we ervan denken. :wink: (grapje hoor)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Hoe moet je het dan noemen?? :P
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

alex schreef:Hoe moet je het dan noemen?? :P
tja.... dat is een moeilijke vraag :roll: :evil: :oops:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Alex....zeg maar jij hoor....zo oud ben ik nu ook weer niet :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
G_Exorcist
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 feb 2005, 23:01

Bericht door G_Exorcist »

dat lonsdale in beslag wordt genomen slaat nergens op!
In engeland rennen zelfs hele voetbal clubs rond met lonsdale neem nou blackburn rovers , het is hun hoofdsponsor en het hele stadion hangt er vol mee :?
Verzamel Amerikaans ww2
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Zeg nou zelf: Je draagt toch geen Lonsdale "omdat het lekker zit"?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

De Engelse hooligans van Blackburn rovers... tell me about it...

Ik zal wel de enige zijn, maar ik heel vaak zie ik gewoon hangjongeren hier in de stad die alleen maar wiet lopen te roken de hele dag. En de kleding die ze dragen.. Tsja lonsdale only.. Wil niet zeggen dat iedereen die lonsdale draagt dom loopt te hangen en wiet te paffen, maar MIJ geeft het de mening dat een groot deel van de lonsdale dragers niet echt snugger is...

Hoogopgeleide kakkers dragen bijvoorbeeld weer Tommy Hillfiger overhemden. Ieder soort zijn kleding denk ik dan..

779
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

Ik ben het helemaal eens met Alex. Omdat er daar een paar jaar geleden éne type een Londsdale truitje droeg met een vest erboven zodat je de leters NSDA zag, vind ik ook maar vergezocht om daar een rascisten merk van te maken. Nog een reden, Londsdale was vroeger toch de sponser van Mohammed Ali ...
Easy up front!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Grappig vorige week die docu over extreemrechts in Nederland: het was alles Lonsdale wat die gasten droegen. Het merk zet zich af tegen dit misbruik, zei kunnen daar niets aan doen, maar feit blijft dat het ontzettend populair is bij neonazis.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Precies!

779
Plaats reactie