Als Duitsland gewonnen had..

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Mike.H schreef:
alex schreef:De opmerking van C works.... hmmmm niet mee eens! De duitsers hadden zeker wel kunnen winnen!!! Als Hitler niet zo koppig was geweest had het er misschien wel heel anders uitgezien. Misschien zelfs wel in het 3e rijk geleefd en liepen alle jonkies nu bij de landstorm bijvoorbeeld. Je kan het nooit zeggen....
idd. Hitler heeft een aantal cruciale fouten gemaakt... hier een paar;

- Het Britse expeditieleger niet vernietigen bij Duinkerken toen hij er de kans voor had

- Bij Stalingrad zijn troepen terugtrekken

- Bij de Slag Om Engeland doorgaan met het bombarderen van vliegvelden ipv. op de steden

- Ipv. de Russen aanvallen gebruik maken van het non-aanvalspact en bijv. Perzië aanvallen met haar olie...
Horen steden en vliegvelden niet andersom? Volgens mij hebben ze juist de slag om Engeland verloren doordat ze de steden gingen bombarderen, en de vliegvelden zo weer opgebouwd konden worden om de Duitsers te 'bestrijden'
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Hitler had inderdaad niet zoveel energie moeten steken in stalingrad dat was tactisch gezien van weinig waarde...maarja de naam stalin he....
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Dean- schreef:
Mike.H schreef:
alex schreef:De opmerking van C works.... hmmmm niet mee eens! De duitsers hadden zeker wel kunnen winnen!!! Als Hitler niet zo koppig was geweest had het er misschien wel heel anders uitgezien. Misschien zelfs wel in het 3e rijk geleefd en liepen alle jonkies nu bij de landstorm bijvoorbeeld. Je kan het nooit zeggen....
idd. Hitler heeft een aantal cruciale fouten gemaakt... hier een paar;

- Het Britse expeditieleger niet vernietigen bij Duinkerken toen hij er de kans voor had

- Bij Stalingrad zijn troepen terugtrekken

- Bij de Slag Om Engeland doorgaan met het bombarderen van vliegvelden ipv. op de steden

- Ipv. de Russen aanvallen gebruik maken van het non-aanvalspact en bijv. Perzië aanvallen met haar olie...
Horen steden en vliegvelden niet andersom? Volgens mij hebben ze juist de slag om Engeland verloren doordat ze de steden gingen bombarderen, en de vliegvelden zo weer opgebouwd konden worden om de Duitsers te 'bestrijden'
hehe ja dat weet ik... en dat heb ik ook geschreven lees nog maar eens goed ;) doorgaan met het bombarderen van vliegvelden ipv. steden
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Hehe ik zat ook al ff dubbel te kijken :P Maar inderdaad, Hitler heeft zeker de kans gehad maar hem niet gepakt en daarna nog een paar fouten... dus zeg niet hij had nooit kunnen winnen want dat kon hij zeker wel.. :wink:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Discussie

Bericht door asjemenou »

Laten we maar blij zijn dat Hitler de oorlog niet heeft gewonnen. Of hoe de wereld er dan uit had gezien als hij dat wel had gedaan daar kunnen we alleen maar over speculeren. Misschien vertaald Herman van Veen die eventuele situatie wel heel goed in z'n lied; "Als het net even anders was gegaan".
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

@ Mike.H, woeps sorry, niet goed genoeg gelezen....
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Dean- schreef:@ Mike.H, woeps sorry, niet goed genoeg gelezen....
;) geen probleem kan gebeuren
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Bij Stalingrad zijn troepen terugtrekken
Hij had gewoon nooit Rusland binnen moeten gaan, laat staan STALINgrad.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

C. Works schreef:
Bij Stalingrad zijn troepen terugtrekken
Hij had gewoon nooit Rusland binnen moeten gaan, laat staan STALINgrad.
of Rusland niet binnen moeten gaan, OF voor de winter in Moskou zijn en vrede met Rusland af moeten dwingen... Rusland krijg je nooit over de knieën... dat is zooo groot joh... hij komt echt niet over de Ural heen... misschien zouden de Japanners tegelijkertijd met de Duitsers moeten aanvallen...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Natuurlijk moest hij rusland in...hij wou toch lebensraum!..en hij wou volgens mij globaal tot de oeral gaan zodat het resterende sovjetrijk kon dienen voor de slaven
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Krijg dat maar 's voor elkaar!!!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

jacob schreef:Natuurlijk moest hij rusland in...hij wou toch lebensraum!..en hij wou volgens mij globaal tot de oeral gaan zodat het resterende sovjetrijk kon dienen voor de slaven
als hij meer 'lebensraum' wilde dan denk ik dat hij beter naar in Afrika grond kunnen uitzoeken... daar had de Duitse bevolking het vast fijner gevonden dan Rusland ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Nou, in Afrika heb je alleen maar zand... Ook niet echt fijn. Dan maar liever de kou in... In Rusland kan het trouwens s'zomers toch nog heel warm worden met haar landklimaat!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

C. Works schreef:Nou, in Afrika heb je alleen maar zand... Ook niet echt fijn. Dan maar liever de kou in... In Rusland kan het trouwens s'zomers toch nog heel warm worden met haar landklimaat!
ja maar in de Winter niet echt ;)... naja wat ik bedoel te zeggen is; hij had beter in Afrika al zijn troepen kunnen neerzetten en dat continent veroveren ofzo... of meer richting Perzië gaan, omdat ze daar veel olie hebben enzo... hij dacht niet echt heel strategisch... hij ging naar de olievelden van Ploetsj (?) in Ukraïne (?).. ik zou tegelijkertijd met Japan, Italië, Roemenië, Hongarije en Slowakije in 1 ruk aanvallen tot aan Moskou :evil:

maja achteraf is altijd makkelijker praten ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Het lijkt hier net Risk!!!
Plaats reactie