Wiegel, Pechtold en de gemeenteraadsverkiezingen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Wat mij betreft getuigt het van onkunde.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

haha stelletje oudjes :lol:
Nee maar ik bedoelde wel de mensen van echt boven de 60 voor wie rap zoiezo vaak al iets is van en voor de jeugd. Ik denk dat het voor jongere mensen meer iets is van 'hmm, dat had hij beter niet kunnen doen' waar er bij oudere mensen misschien zelfs meer verontwaardiging is over het feit dat een man van stand en een relatief hoge positie zich 'verlaagd' tot dat niveau van de straatjeugd en hangjongeren.
mvg
rémy
----
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

ookal springt Donner als een aap door het bos...zal mij een rotzorg zijn...gaat erom wat hij presteert.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

jacob schreef:ookal springt Donner als een aap door het bos...zal mij een rotzorg zijn...gaat erom wat hij presteert.
Dan mag de don wel uit kijken!
Straks denkt men dat hij de vogelgriep onder de leden heeft :lol:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

haha :lol:
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

hahaha ,laten we nu maar weer ontopic gaan :)
----
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Wat een treurige en beschamende actie van Wiegel.

Ik ben trouwens sowieso van mening dat de campagne van de VVD te veel op de man gespeeld wordt.
Als je zelf niet goed genoeg bent dan kun je je blijkbaar alleen profileren door anderen af te branden.

Heel jammer allemaal.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Stemmen ja of nee

Bericht door asjemenou »

Zelf ben ik al jaren stemgerechtigd en heb dit dan ook altijd gedaan. De laatste jaren ben ik steeds meer gaan twijfelen aan het nut van mijn stem uitbrengen. Welke partij ik ook gestemd heb, geen één maakte z'n belofte echt waar. Iedere keer komen ze weer met verkiezingsstunts, denk maar aan Zalm. Ze beloven veel, leuk voor de kijkcijfers.
Goed, de gemeenteraadverkiezingen. 4 Jaar geleden heb ik op het CDA gestemd. Ik kon mij toen wel vinden in hun verkiezingsprogramma. Het CDA en andere christelijke partijen zijn sterk vertegenwoordigd in mijn woonplaats. Tijdens hun regeerperiode hebben ze anderhalf miljoen Euro over de wel bekende balk gesmeten. Voor mijn woonplaats een hoop geld. De gemeentelijke heffingen zijn hierdoor alleen maar gestegen. Ik denk dat het CDA in mijn woonplaats met de gemeentraadverkiezing hierop wel zal worden afgerekend.
Nu hebben ze de inwonersbelangen hoog aangeschreven staan in hun verkiezingscampagne. Hét Groene hart moet behouden blijven, is hun leuze. Toch geven ze wel weer de goedkeuring aan weer eens zoveel nieuwbouwwoningen. Ik ben een natuurliefhebber en zie dus met lede ogen aan of hoe dat mooie Groene hart steeds meer verdwijnt.
Als ik richting Utrecht ga kom ik langs de betonjungle van Leidsche Rijn. Ik word hier écht niet blij van.
In mijn woonplaats doet er aan de verkiezingen ook een klein oppositiepartijtje mee. Zij zijn tegen het verdwijnen van het Groene hart. Veel stemmen in het capitel zullen ze wel niet krijgen vrees ik. Misschien moet ik dan toch maar op dit partijtje stemmen.
Sorry voor mijn negatieve berichtgeving maar mijn geloofwaardigheid in de politiek is niet zo groot meer.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nee, dat komt omdat er in de regering geen verantwoordelijkheid genomen wordt. En inderdaad, zolang dat niet gedaan wordt is het niet de moeite om te gaan stemmen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Na telling in 360 gemeentes is de PvdA van 1049 gestegen naar 1579 raadszetels. Het CDA is gezakt van 1712 naar 1471, de VVD van 1128 naar 1033 en de Leefbaren van 175 naar 97. De SP heeft het aantal raadszetels vooralsnog meer dan verdubbeld en steeg van 110 naar 243. GroenLinks is licht gezakt, de ChristenUnie en de SGP gaan er op vooruit. Het verlies van D66 lijkt mee te vallen: van 179 naar 113. De lokalen dalen tot nu toe van 2080 naar 1909 raadzetels.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/62828[quote]

PVDA is flink vooruit gegaan...
[/quote]
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
bennie
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jan 2006, 00:06

Bericht door bennie »

Die Pechtold vind ik een leuk figuur ! Het is een jong groentje die de spelregels van de politiek nog niet geheel beheerst en begrijpt. Hij verwonderd zich in het openbaar over de gang van zaken in de haag en is ook niet bang om dit op straat te gooien.
Wiegel hebben ze uit nood weer opgegraven omdat het binnende VVd ook al niet zo lekker boterd en er een gebrek is aan een goede leider.

CDA en VVd hebben een beetje teveel naar Amerika gekeken en die gewoontes overgenomen. Inplaats van hun eigen idiologie te promoten gaan ze geheel op Amerikaanse wijze de andere partijen afkraken en balachelijk maken.

De vrijheid en de democratie zijn naar mijn mening er ook al niet op vooruit gegaan. De verplichte indentificatie word behoorlijk misbruikt. De vrijheid van verenigingen is in de WWM ook al beperkt. Dit alles onder het motto: Alleen mensen die iets te verbergen hebben zijn hier op tegen.
Een jaar of 15 geleden zou men dit als een politie staat betitelen.
Big Brother watching jou! Ik ben nog wel een beetje op mijn vrijheid en integriteit gesteld en als een agent mij vraagt om een ID dan vraag ik eerst of ie mijn ausweis of mijn tato nummer wil zien.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

bennie schreef:CDA en VVd hebben een beetje teveel naar Amerika gekeken en die gewoontes overgenomen. Inplaats van hun eigen idiologie te promoten gaan ze geheel op Amerikaanse wijze de andere partijen afkraken en balachelijk maken.
De PvdA, SP en Groenlinks doen dat al jaren. Dus echt nieuw is het niet.

Ik ben zelf trouwens geen PvdA stemmer, maar ik snap even niet waarom men massaal PvdA gestemd heeft? Want volgens mij heb ik iets verkeerds gedaan :lol:

779
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Jij hebt niks verkeerd gedaan, CDA, VVD en D66 wel volgens een hoop mensen.

Ik denk dat de mensen uit onvrede op PVDA, SP en Groenlinks stemmen. Nieuwe zorgstelsel etc, veel mensen zijn er niet blij mee en rekenen dat deze partij af.
Dus stemmen ze op andere partijen zoals PVDA, SP en Groenlinks...


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Tsja, en toen vertrok van Aartsen en nu heeft de VVD een probleem. De harde lijn, keiharde confrontatie met de PvdA werkt blijkbaar niet en Wiegel terughalen - hoe leuk ook om mee te schermen - kan in de praktijk niet want wat moeten ze dan met Hirshi Ali. Ik heb de indruk dat ze een spreekverbod heeft want ze was na haar optreden in Berlijn, dus tijdens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, bijzonder stil.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

779 schreef:
bennie schreef:CDA en VVd hebben een beetje teveel naar Amerika gekeken en die gewoontes overgenomen. Inplaats van hun eigen idiologie te promoten gaan ze geheel op Amerikaanse wijze de andere partijen afkraken en balachelijk maken.
De PvdA, SP en Groenlinks doen dat al jaren. Dus echt nieuw is het niet.

Ik ben zelf trouwens geen PvdA stemmer, maar ik snap even niet waarom men massaal PvdA gestemd heeft? Want volgens mij heb ik iets verkeerds gedaan :lol:

779
heey 779... bij ons in Apeldoorn was toch samen met Amersfoort de opkomst het hoogst :)?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie