Wiegel, Pechtold en de gemeenteraadsverkiezingen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Een signaal dat de coalitie partijen hun koers moeten wijzigen voor de volgende verkiezingen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja, maar wat heeft dit kabinet dan verkeerd gedaan? Kijk ik snap best dat als een kabinet drastisch moest bezuiningen zich niet snel populair maakt, maar stel dat dit kabinet het beleid had doorgezet waar Paars 2 gestopt was, hoe zag Nederland er dan uit?

En je moet eens weten hoeveel de zorg kost in Nederland, steeds meer mensen komen in het ziekenhuis met grote wensen (lees eisen) dus tsja en wat is nou 100 euro per maand? Daarvoor kan je precies 30min in een ziekenhuis liggen.

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

En wat is er erg aan dat dit kabinet zoveel mensen uit de bijstand heeft gegooid? Mensen die dus blijkbaar onterecht een uitkering kregen. Mensen moeten gewoon werken voor hun geld, ik zou het belachelijk vinden dat van mijn salaris een deel gaat naat iemand die te lui is...

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar ondertussen is diezelfde zorg een grote puinhoop vergeleken met andere Europese landen, met lange wachtlijsten, mensen die overlijden terwijl ze maanden wachten op een ingreep en te weinig personeel om aan de vraag te kunnen voldoen. Dat mensen veel eisen hebben is misschien waar, maar één keer in de week een natte lap over je gezicht en één keer per dag een verpleegster die vijf minuten tijd voor je heeft is de trieste dagelijkse praktijk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:En wat is er erg aan dat dit kabinet zoveel mensen uit de bijstand heeft gegooid? Mensen die dus blijkbaar onterecht een uitkering kregen. Mensen moeten gewoon werken voor hun geld, ik zou het belachelijk vinden dat van mijn salaris een deel gaat naat iemand die te lui is...
Omdat ze doorschieten in hun aanpak door mensen te duperen die wel gewoon recht hebben op een uitkering. Keuringsartsen die gewoon van bovenaf opdracht krijgen om 80 procent van de gevallen goed te keuren. Gewoon een quota, ongeacht de realiteit. Je zal maar bij zo'n arts komen en de dokter zegt: mevrouw, jammer van uw depressie maar u gaat weer aan het werk - anders krijg ik van het ministerie op mijn flikker. Ook de realiteit van het huidige kabinetsbeleid.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ben ik helemaal met je eens, maar overal in de wereld voelt de familie zich ook sociaal verplicht om hun zieke familielid te helpen. Gelukkig doen de moslims dat wel in Nederland, kan men nog een voorbeeld aan geven. En becides, als je het voorbeeld noemt van één keer week onder de douche bij de verpleeghuisbewoners moet ik er wel bij vertellen dat die ouderen vroeger ook maar 1keer p/w gingen. Ook zijn veel dementerenden bang voor water.

Maar ben het met je eens dat zorg altijd beter kan. Dit kabinet heeft ook veel gedaan voor de zorg, al die belachelijke directeuren en directies zijn de laan uitgegooid voor mensen die zorg willen geven met hun hart ipv alleen voor een dik salaris en dan nog jammeren dat het niet genoeg is. Meeste directeuren van een zorginstelling verdienden 250.000 tot 2.000.000 euro per jaar. Één keer raden waar dat geld vandaan werd gehaald..

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:, jammer van uw depressie maar u gaat weer aan het werk - anders krijg ik van het ministerie op mijn flikker. Ook de realiteit van het huidige kabinetsbeleid.
Tsja mensen die thuis zitten met een depressie worden alleen nog maar depressiever.. En ze raken depressief omdat ze een eigen bijdrage moeten betalen voor hun behandeling. Tsja, waarom moet de overheid altijd alles betalen?

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De leerling-verpleegkundige heeft gesproken!
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Tsja, Bob,
Tsja mensen die thuis zitten met een depressie worden alleen nog maar depressiever.. En ze raken depressief omdat ze een eigen bijdrage moeten betalen voor hun behandeling. Tsja, waarom moet de overheid altijd alles betalen?
Voor iemand die zorg verleend met zijn hart in plaats van om de centen zijn is dit wel een beetje tegenstrijdige uitspraak....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Verdiep je anders eerst even in het ziektebeeld depressie.

779
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

779 schreef:Verdiep je anders eerst even in het ziektebeeld depressie.

779
Doe dat zelf..je moet je dood schamen man
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Één keer raden waar dat geld vandaan werd gehaald..
Interessanter is waar het geld nu naartoe gaat. En je verhaaltje over ouderen die bang zijn voor water: kom nou zeg :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:De leerling-verpleegkundige heeft gesproken!
Ben misschien wel leerling-verpleegkundige, maar ook gediplomeerd ziekenverzorgende en heb zeer veel zorginstellingen mogen zien. En heb ook gezien dat men dus maar 1x keer per week een lap over het gezicht kreeg, maar al die afdelingen werden wel gerunt door 2 teamleider, waar er weer nog 1 boven stond en daarboven weer een directie en daarvoor een directeur die 5 keer zoveel als Balkenende verdient. Heb ook het tegenovergestelde gezien waar de zorg mijns inziens beter was, omdat daar naar de behoefte van de patient werd gekeken. Kwaliteit van zorg is de afgelopen drie jaar wel degelijk verbeterd. En over wachtlijsten gesproken: Dankzij de nieuwe zorgverzekering zijn die er haast niet meer!

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

jacob schreef:
779 schreef:Verdiep je anders eerst even in het ziektebeeld depressie.

779
Doe dat zelf..je moet je dood schamen man
Wat doe ik dan fout?? Vertel mij dan even waarom een depressief iemand een jaar thuis moet zitten met een uitkering, zonder dat zo iemand niet uit de depressie gehaald wordt? Vertel mij dat maar eens..

779
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

779 schreef:Dit kabinet heeft ook veel gedaan voor de zorg, al die belachelijke directeuren en directies zijn de laan uitgegooid voor mensen die zorg willen geven met hun hart ipv alleen voor een dik salaris en dan nog jammeren dat het niet genoeg is.
Is dat echt zo? Ik heb over dergelijke ontslagen eerlijk gezegd niks vernomen. Het lijkt mij juist dat het nieuwe zorgstelsel de macht meer legt bij de zorgverzekeringen en dat het geld hierdoor nog vaker op verkeerde plek terecht komt.
779 schreef:Meeste directeuren van een zorginstelling verdienden 250.000 tot 2.000.000 euro per jaar. Één keer raden waar dat geld vandaan werd gehaald..
Als je tegen deze hoge salarissen bent, moet je juist links stemmen. Een partij als de SP zal zich hiertegen veel feller verzetten dan de VVD.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie