Wiegel, Pechtold en de gemeenteraadsverkiezingen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:
779 schreef:Één keer raden waar dat geld vandaan werd gehaald..
Interessanter is waar het geld nu naartoe gaat. En je verhaaltje over ouderen die bang zijn voor water: kom nou zeg :roll:
Ik nodig je graag uit voor een weekje mee te draaien in een verpleeghuis op een Psycho Geriatrie afdeling. En dan alleen meelopen, want billenwassen zul je wel eng vinden :lol:
Laatst gewijzigd door 779 op 08 mar 2006, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Beste Bob, ik ben het voor het merendeel wel met je eens maar dat gedeelte over depressie vond ik een beetje te ver gaan. Een depressie is voor iedereen anders en je hebt wel gelijk...er zijn ook veel aandachttrekkers.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

En over wachtlijsten gesproken: Dankzij de nieuwe zorgverzekering zijn die er haast niet meer!
Ik ben heel nieuwsgierig naar het verband tussen de nieuwe zorgverzekering en de wachtlijsten..... Weet je hoe het zit?

Verder hoor ik dat er steeds meer mensen in het buitenland behandeld moeten worden omdat men hier niet tijdig kan behandelen...
Is de kwaliteit van de zorg in Nederland toegenomen?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dat er teveel managers in de zorg rondlopen (en in het onderwijs trouwens) daarover zijn we het helemaal eens. Dat ons schooltje van 220 leerlingen een directice had in schaal 17 (4400 euro netto) daarvan mag duidelijk zijn wat ik ervan vond. Maar zoals ik daarnet al schreef: dit kabinet overdrijft de maatregelen. Je schreef al: ze willen bezuinigen. Ik moet nog zien dat het geld dat ze bezuinigen op bijvoorbeeld management functies wel in de zorg blijft.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Ik nodig je graag uit voor een weekje mee te draaien in een verpleeghuis op een Psycho Geriatrie afdeling. En dan alleen meelopen, want billenwassen zul je wel eng vinden :lol:
Beetje domme opmerking 779: dat heb ik al gedaan. Mijn zusje heeft zelf op zo'n afdeling gewerkt, waarvan een tijd als hoofd, totdat ze haar vroegen een nieuwe afdeling op te zetten in Enschede.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

jacob schreef:Beste 779, ik ben het voor het merendeel wel met je eens maar dat gedeelte over depressie vond ik een beetje te ver gaan. Een depressie is voor iedereen anders en je hebt wel gelijk...er zijn ook veel aandachttrekkers.
Een depressie heeft een aantal verschijnselen die voor iedere depressieveling gelijk zijn! Natuurlijk is er voor iedereen een andere behandeling nodig, maar het is 100% zeker dat iemand die depressief niet onnodig thuis moet zitten nix doen! Maar de discussie ging over herkeuren en ik ben het gedeeltelijk met Harro eens dat die herkeuringen wel heel streng zijn verlopen, en misschien wel met heit feit dat de overheid gedwongen heeft om mensen goed te keuren, maar waarom zou iemand die nog goed met zijn handen kan werken niet voor 10% goedgekeurt kunnen worden ipv 100% afgekeurt? Je zou maar vanaf je 20ste thuis moeten zitten met een uitkering, hoezo depressief?
779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:
779 schreef:Ik nodig je graag uit voor een weekje mee te draaien in een verpleeghuis op een Psycho Geriatrie afdeling. En dan alleen meelopen, want billenwassen zul je wel eng vinden :lol:
Beetje domme opmerking 779: dat heb ik al gedaan. Mijn zusje heeft zelf op zo'n afdeling gewerkt, waarvan een tijd als hoofd, totdat ze haar vroegen een nieuwe afdeling op te zetten in Enschede.
Ik heb niets persoonlijk tegen je zusje, maar als er daar maar één keer in de week een lapje over het hoofd gedaan wordt vind ik dat een slechte zaak... Maar ze zou dat wel niet hebben gedaan, want anders wordt ze niet gevraagd om een nieuwe afdeling op te zetten..

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

KevinP schreef:
779 schreef:Wat is het grote verschil tussen de PvdA en de CDA voor de gemeenteraadsverkiezingen?
Verschilt per gemeente. Doe eens een test via http://www.stemwijzer.nl, dan zul je meerdere verschillen in standpunten tegenkomen.
ik kwam uit op Gemeentebelangen en de minste overeenkomst was er met PvdA...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Afbeelding
UIt: Binnenlandsbestuur


Is hij niet mooi bedacht! En mijns inziens, 100% waarheid!

779
Plaats reactie