>Beste Signature van Forum.wo2.nl!!!- Nomineer jezelf!<

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Uuh..Tibet had wel een leger maar dat was heel erg zwak.

Mijn punt is dit:
Demeeste landen hebben een leger omdat de buren erook een hebben.
En als jij gewoon je grenzen open zet voor je buren, dan hoeft er toch geen oorlog te zijn?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Arjen schreef:Uuh..Tibet had wel een leger maar dat was heel erg zwak.

Mijn punt is dit:
Demeeste landen hebben een leger omdat de buren erook een hebben.
En als jij gewoon je grenzen open zet voor je buren, dan hoeft er toch geen oorlog te zijn?
in principe niet, maar kijk eens wat er gebeurt in de wereld door globalizatie ...
Ik ben het met je eens dat de betreffende signature een offensieve intentie suggereert.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Mike.H schreef:
okke schreef:
Mike.H schreef: The Spitfire didn't win the battle of brittain, but without the Spit it has been lost bedoel je denk ik>?
Zou het niet "[...] it would've been lost" moeten zijn?
geen idee ;) we wachten wel in spanning af ;)
Hmmm kan ook :P Maar ik vond het wel een mooie :) zo te zien niet mooi genoeg want niemand heeft hem :P
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Arjen:
Mijn punt is dit:
Demeeste landen hebben een leger omdat de buren erook een hebben.
En als jij gewoon je grenzen open zet voor je buren, dan hoeft er toch geen oorlog te zijn?
De quote verwijst naar de reële wereld waar er grenzen zijn en buren mèt legers. En als die buren binnenvallen en bvb. je joodse medeburgers deporteren, kan je moeilijk je geweten sussen met het idee: 'het is tenminste geen oorlog'. Een historisch relevante quote afkeuren op basis van uw ideaalbeeld vind ik persoonlijk te ver gaan. U uw mening, ik de mijne.

Drs. S.:
Ik ben het met je eens dat de betreffende signature een offensieve intentie suggereert
De originele quote van Vegetius Flavius is:" qui desiderat pacem praeparat bellum " of "hij die vrede wil zou zich moeten voorbereiden op oorlog". Later heeft men er "Si vis pacem, para bellum" van gemaakt, of "Als je vrede wil, bereid oorlog voor". Zijn stelling was dus dat om een aanval/oorlog te voorkomen met in staat moest zijn om zich te verdedigen. Er is hier geen sprake van een "offensieve intentie".


PAX VOBISCUM
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Hee ZEN.45, hethelepunt is dat er pas oorlog kan bestaan als beide buurlanden een leger hebben. volgens deze quote is het een goed idee om er een te hebben. Daarmee werk je oorlog in de hand.

Geen oorlog in de wereldkan feitelijk pas bestaan als geen enkel land meer een leger heeft. Elk land dat zijn leger afschaft vergroot de kansen dat een ander ook zijn leger afschaft en daarmee de kans op vrede.

@ Drs. S. :
Watbedoel je precies met:
in principe niet, maar kijk eens wat er gebeurt in de wereld door globalizatie ...
Als ik vragen mag?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Al die pretenties in onderschriften. Ik hou het toch maar bij Bunny. Zijn tijd zal komen! :W
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

... helaas wordt Bunny nog niet veel gekopieerd, zoals de bedoeling is....
Zou de hint niet begrepen worden, Harro?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

voila bunny gecopy'd, ik ben alleen nog niet genomineerd *hint hint hint*
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Argh, het is een virus! Maar ja, als dat zo door gaat wel lekker wat in de pan volgende kerst :D
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Echte konijnen planten zichzelf vlotter voort dan deze.

B.t.w. wil ik Sobel ook nomineren met zijn onderschrift (maar dan zonder Bunny) :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Wanneer komt de stemronde dan??

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

By the way.. waarom staat Charly1975's "NUTS" er niet op...? Dat is een wel meest geroeleerde uitspraak uit WO2.

779
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Bob ik vind jouw onderschrift ook wel een hele sterke.......die is zeker ook een nominatie waard !!!
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik was al genomineerd :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

779
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

OK, Charly1975 ook genomineerd!
Deze signature wordt wel door meerdere leden gebruikt!
Gesloten