Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Mooie aanwinsten Edgar, vooral die baret vind ik zeer apart :cheer:
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt, dat is zeker ook mijn favoriet, vooral omdat ik hem kon meenemen voor 15.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Update: De rechter is een capbadge van een RAF Warrant Officer! De andere is nog onbekend.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Weer een paar nieuwe aanwinsten:

Kaarten van Essen - Goch 8) (M'n tweede, maar ik kon hem echt NIET laten liggen, omdat m'n andere kaart van Essen-Goch-Reichswald enz ingetekend is en vrij gebruikt, is een mint exemplaar erbij ook erg mooi! Kaart is gedateerd 1944. Dus erg mooi om in te lijsten en bij m'n gebied! Dit is nummer 4416, War Office gemarkeerd.

Afbeelding

Afbeelding

RAF Kaart van Strassbourg uit 1940, ook een erg mooie kaart! (of voor doorhandel, of voor in kaartentas)

Afbeelding

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hoe het nu staat:

Deel 1: De Duitser

Duitser van een Luftwaffe Flak Eenheid rond Februari 1945. Het is dus een winterimpressie, en het is mengeling van Heer en Luftwaffe zo als o zo vaak aan het einde van de oorlog was. Hij draagt een Wehrmacht Wendejacke uit omstreeks 1942, een luftwaffe riem met koppel uit 1941, twee Wehrmacht k98 tassen, Luftwaffe rugzak, Wehrmacht k98 bajonet met frog, K98 clip, 2 verbandpakjes, Erkennungsmarke 18de Flak Abteilung, Luftwaffe omkeerbare handschoenen (of Wendehandschuhe), een Wehrmacht veldfles compleet met beker en een stofbril. De helm staat er voor nood op, van de vakantie moet er een LW M40 SD bijkomen. Verder staat hij op een buste, omdat ik het geld voor een broek momenteel echt niet heb.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ziet er goed uit Edgar :wink:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Ziet er goed uit Edgar, je verzameling groeit snel. Dus mocht je ooit ruimte tekort hebben dan mag je best wat hierzo in het westen stallen ;):P

//Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mooie uitstalling op die buste! Misschien zou het brilletje wel beter op de helm staan, dat maakt het wat minder rommelig.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Toffe dingen op de buste! mooi bij elkaar gezocht!
zoals peter ook al zei die brilletje is misschien leuker om op de helm te doen,
Is die helm trouwens een bodemvondst of lijkt dat zo? :oops:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nick schreef:Ziet er goed uit Edgar :wink:
Bedankt Nick!
Ziet er goed uit Edgar, je verzameling groeit snel. Dus mocht je ooit ruimte tekort hebben dan mag je best wat hierzo in het westen stallen

//Dean
Bedankt, en dat komt zeker goed!

@ Peter:

Bedankt voor het compliment! Je hebt gelijk, het brilletje zat inmiddels ook al op de helm!

@ King:

De Helm is inderdaad een (opgeknapte) M42, maar het was alleen voor het thema, mijn doel is een M40 SD LW!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Jah ik las de plannen voor de m40 sd lw :)
Maar ik was nieuwschierig of het bodemvondst was of niet, want het leek me er wel 1 maar ik twijvelde.
Wel leuke helm trouwens! :yes:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Deel 2: De vitrinekast.

Bovenste plank.

Deze spullen zullen voor de meeste vrij bekend zijn, maar voor de nieuwelingen, post ik het even. Te zien is op deze (slechte) foto van links naar rechts, van boven naar beneden:

Afbeelding

Zeeorlog in het Oosten. Een propagandaboek over de Duitsche Kriegsmarine in het Oosten. Van mijn opa gekregen. Geschreven door Heinz Woltereck, 1943.
Stuka's vallen aan. Een propagandaboek over de Duitsche Luftwaffe aan het Oostfront, geschreven door Hans Meffert in 1942. Ook gekregen van mijn opa.
De slag om overloon. Een boekje, uitgegeven net na de slag, om de burger te informeren over de krijgsverichtingen. Van mijn opa gekregen.
Daarnaast zijn wat foto's van Belgische militairen te zien, en een EHBO boekje van m'n opa uit 1944.
Aan de voorkant is een zeldzaam SS propagandaboek te zien, namelijk Onze Jongens aan het Front. Propaganda, speciaal voor de Nederlandse SS. Van m'n opa gehad, en dit boek is geschreven door H.J. Doornik, in 1943. Uitgegeven door Uitgeverij Storm.
Rechts ervan is ook een SS propagandaboek te zien, namelijk ''De Witte Hel''. Gedateerd 1943. Ook van m'n opa gehad. Die was gek op deze boeken in de oorlog. Daarnaast rechts is weer een Oorlogsvliegtuigen boekje te zien. Ik heb er in totaal drie, maar deze is speciaal voor me, omdat deze ook van mijn opa is geweest. Daarboven is nog een V-Pamflet te zien, en ook een ZELDZAAM herrineringsboekje te zien over de gesneuvelden in mei 1940 van het motorrijdersregiment.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

De Tweede Plank

Afbeelding

Te zien is:

Durchlassschein uit 1939, van mijn opa geweest, was schoenhandelaar, en had deze nodig om in Tsjechië te komen. Een heleboel bonnekaarten, vrijwel alle zijn compleet, en de meeste heb ik gehad van familie. Verder zijn er distrubutiestamkaarten te zien, Nederlandse SS foto's, een Duits bidprentje, en een groepsfoto van een stel Duitse gewonden, waaronder één met panzer wrap.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nieuwe aanwinst, een foto van Veritable, namelijk de gevechten in Uedem.

Afbeelding

Mijn dag is weer goed! M'n 8ste foto alweer van Veritable!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En deze bewaar ik, vier andere Amerikaanse persfoto's die ik gister heb gekocht gaan in de verkoop.

Afbeelding Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie