Foto Gerardus Mooyman

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Foto Gerardus Mooyman

Bericht door asjemenou »

Op Marktplaats kwam ik deze aanbieding tegen. Ik vind het een opmerkelijke aanbieding;

http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 82075.html

Een aardige foto maar wel flink aan de prijs. Met het negatief, wat hij overigens niet verkoopt, denkt de aanbieder iets bijzonders in bezit te hebben. Elke serieuze fotograaf kan zien dat het negatief niet het originele negatief van de foto zelf is. Het betreft hier een negatief van een reproductie gefotografeerd op 120 spoelfilm.
Gebruikersavatar
Joachim Peiper
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 13 nov 2005, 20:08

Bericht door Joachim Peiper »

ja ik zag hem ook....

Heb weinig verstand van fotografie, maar goed gezien asjemenou.... :wink:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Foto

Bericht door asjemenou »

Er is op zich niets mis mee als je wel 10 Euro voor zo'n foto over zou hebben. Alles wat je dan nog moet doen is de foto opnieuw goed inscannen (op een resolutie van 300 DPI). Dit kan uiteraard met een goede flatbedscanner. Dan heb je een goed "digitaal" negatief en heb je dezelfde moederkopie als wat de verkoper van de foto's heeft. Heel simpel eigenlijk.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik geef liever 5 keer meer voor origineel dan voor repro.

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=147880
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Origineel of repro

Bericht door asjemenou »

Tim schreef:Ik geef liever 5 keer meer voor origineel dan voor repro.
Dat is waar maar de kans dat je een originele foto vind wordt ook steeds kleiner. Het barietpapier wat men vroeger gebruikte (ook ten tijde van WOII) is al jaren niet meer te koop. De laatste jaren was het enkel nog multigrade PE papier. Sterker nog, de grote producenten van fotopapier zoals Ilford, Kodak en Agfa zijn gestopt met het produceren van zwart/wit fotopapier. Over 2 jaar zijn de voorraden zwart/wit papier op en is het met de zwart/wit fotografie gedaan. PRINTEN is het toverwoord vandaag de dag.
Laat je niet om de tuin leiden dus, zwart/wit foto's worden vandaag de dag gewoon op kleur fotopapier afgedrukt. Leuk, maar het nadeel is dat het de mooie zwart/witte gradatie's van écht zwart/wit papier niet meer haalt.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Het is en blijft geen originele foto. Op welk papier die dan ook gedrukt is. Ik zie de meerwaarde niet van een repro foto op nep-papier. Dan maar ff sparen voor een echte foto. e
Plaats reactie