Foto's die indruk maken (2)

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gesloten
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: film Luchtlanding bij Moerdijk 10 mei 1940

Bericht door Alex »

Arnoldus schreef:In 1941 is er een Duitse film gemaakt van de luchtlandig bij Moerdijk op 10 mei 1940. De film is op dezelfde locatie als de daadwerkelijke landingen gedraaid. Het is dus inderdaad mogelijk dat die foto een scene uit deze film is. Gedeelten van de film zijn rond 4/5 mei op de Nederlandse televisie eerder dit jaar uitgezonden.
heeft er iemand misschien een link van deze film??
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

en zijn er misschien nog meer fotos uit de meidagen?? en heeft er iemand misschien een foto van de vliegtuigen die rotterdam gebombardeerd heeft? er is wel een foto van een watervliegtuig dat ter hoogte van eht noordereiland land en daar soldaten uitzet maar over de bommenwerpers heb ik eigenlijk nog nooit een foto van gezien. kan iemand me er mee helpen?
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

alex schreef:en zijn er misschien nog meer fotos uit de meidagen?? en heeft er iemand misschien een foto van de vliegtuigen die rotterdam gebombardeerd heeft? er is wel een foto van een watervliegtuig dat ter hoogte van eht noordereiland land en daar soldaten uitzet maar over de bommenwerpers heb ik eigenlijk nog nooit een foto van gezien. kan iemand me er mee helpen?
Koop deze zou ik zeggen. :P
http://cgi.ebay.de/Foto-Flugzeug-privat ... dZViewItem
Gebruikersavatar
soldat
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jul 2005, 17:50
Locatie: Den Haag

Re: film Luchtlanding bij Moerdijk 10 mei 1940

Bericht door soldat »

alex schreef:
Arnoldus schreef:In 1941 is er een Duitse film gemaakt van de luchtlandig bij Moerdijk op 10 mei 1940. De film is op dezelfde locatie als de daadwerkelijke landingen gedraaid. Het is dus inderdaad mogelijk dat die foto een scene uit deze film is. Gedeelten van de film zijn rond 4/5 mei op de Nederlandse televisie eerder dit jaar uitgezonden.
heeft er iemand misschien een link van deze film??
http://geschiedenis.vpro.nl/geschiedeni ... 3+22065553
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

bedankt!!!!!! :lol:
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

[sarcasme]

Afbeelding

Hey, wisten jullie wel dat deze foto eigenlijk een stukje film is, namelijk 'Die Brücke'?

[/sarcasme]
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Goh meen je dat :P
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

is al gezegd :wink: wel jammer dat ik het filmpje niet kan zien van de moerdijk :(
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Afbeelding
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

:shock:
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Afbeelding

Een zeer bekende foto weliswaar, maar wat moet dit jonge kind wel niet denken?
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Re: Foto's die een indruk maken

Bericht door Drs. S. »

Brianlinden schreef:hebben jullie foto's die een diepe indruk maak op je. Ik heb er pas weer 1 die 1000 woorden omschrijft.

Afbeelding

Een TE jonge soldaat die van angst gewoon in zijn broek heeft geplast, hier is de staat van het duitse leger wel te zien !
Ik zal voor eens en altijd een fabel de wereld uit helpen: In je broek pissen of poepen was niet ongewoon in de wo2 en de vietnam oorlog. Meer dan een kwart van de soldaten had hier last van. Ook is gebleken dat zo'n 15% van de front soldaten daadwerkelijk zijn wapen gebruikte. Slechts 2% vuurde om te doden. De tegenwoordige militair is een betere 'killingmachine' mede doordat er nu veel meer aandacht aan de training wordt geschonken.

Dus de kans is groot dat ook BrianLeiden in zn broek zou poepen als hij een soldaat in wo2 was geweest. Een beetje meer respect voor wo2 soldaten lijkt me toch wel op zijn plaats.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Hmm, maar 2 procent die vuurde om te doden? En 15 % die daadwerkelijk schoten?

Heb je wel eens met veteranen geschreven?
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Bigshot schreef:Hmm, maar 2 procent die vuurde om te doden? En 15 % die daadwerkelijk schoten?

Heb je wel eens met veteranen geschreven?
En de helft van die twee procent is psychopaat. Het is moeilijk te geloven, maar het is wel zo.

Als je geïnteresseerd bent moet je zeker een kijkje nemen op de site van Lt. Cl. Dave Grossman, U.S. Army (Ret.) kijken.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Ja, maar ik denk dat Brianlinden wel respect had voor de mensen die in deze oorlog in een uniform werden gestoken en naar het front gezonden.

Het blijft zeer hevig. De romantiek van de oorlog werd vlug ontkracht, eens je aan het front was.
Gesloten